شیردهی بعد از عمل لیفت سینه

شیردهی بعد از عمل لیفت سینه

پری چاوشی

یکی از دغدغه های خانم ها شیردهی بعد از عمل لیفت سینه است. ما نیز تصمیم گرفته ایم در این مقاله از وب سایت رسمی کلینیک زیبایی در این خصوص صحبت کنیم. با ما همراه شوید.

اکثر خانم های که قصد انجام جراحی لیفت سینه را دارند، درباره این که بعد از عمل می توانند به کودک خود شیر دهند یا خیر دغدغه و سوال دارند. در واقع این نگرانی، ناشی از تصوری است که در خصوص ورند و نتیجه جراحی در ذهن آنها وجود دارد. در همه عمل های جراحی و مخصوصا جراحی های زیبایی، سیدن به نتیجه ایده آل و داشتن کمترین عوارض توصیه می کنیم از جراح ماهر استفاده کنید. به همین دلیل ما اسامی برخی از بهترین جراح لیفت سینه در شیراز را در لینک درج شده قرار داده ایم.

امکان شیردهی بعد از عمل لیفت سینه

در صورتی که در این جراحی نوک سینه یا همان بخش آرئولا که به قسمت هاله قهوه ای رنگ مشهور است به بافت سینه متصل باشد این امکان فراهم می شود که کودک بتواند با شیر مادر تغذیه شود. در واقع باید بدانید که مکان شیردهی در خانم ها چه عمل زیبایی سینه انجام داده باشند و چه انجام نداده باشید به قطعیت مشخص نیست. یکی از اصلی ترین نکاتی که می تواند شانس شما را در شیردهی افزایش دهد وجود حساسیت در بخش نوک سینه است و هر چه این حساسیت بیشتر باشد امکان شیردهی در شما افزایش پیدا می کند.

امکان شیردهی بعد از عمل لیفت سینه

رفع مشکلات شیردهی بعد از لیفت سینه

کسانی که عمل لیفت سینه را انجام داده اند برای رفع مشکلات احتمالی در شیردهی بهتر است حساسیت نوک سینه ها را نگه دارند. به این ترتیب که سینه ها حداقل 5 دقیقه در وضعیت دوشیدن یا پمپ شدن قرار بگیرد به این ترتیب رفلکس خروج شیر تحریک می شود و پمپ شدن هر دو سینه به صورت همزمان می تواند در تأثیر نهایی کار بسیار مهم باشد.

عوارض جراحی لیفت سینه در دوران شیردهی

هیچ عمل زیبایی یا درمانی بدون عارضه نیست. این که جراحی توسط دکتر ماهر و باسابقه انجام شود می تواند از عوارض شدید جلوگیری کند. در بعضی از زیباجویان اگر پستان های بسیار حجیم داشته باشند با عوارض ناشی از آنها مواجه باشد بارداری و افزایش حجم پستان ها این عوارض را تشدید خواهد می کند و گاهی موجب اسیب های جبران ناپذیر بر مادر خواهد بود. انجام هیچ جراحی زیبایی در طول دوران بارداری و همچنین شیر دهی مجاز نیست و باید قبل و یا پس از گذشت زمان مناسبی پس از بارداری و شیر دهی انجام شود.

عوارض جراحی لیفت سینه در دوران شیردهی

نتیجه گیری

شیردهی بعد از لیفت پستان توسط پزشک بررسی می شود و موقعیت دقیق سینه به واسطه سطح لیفت بررسی می شود. در صورتی که فردی سابقه فامیلی بیماری های سینه داشته باشد و یا در خانواده وی افرادی دارای سینه کم شیر هستند عمل لیفت به تأخیر می افتد تا مشکلات در این راستا به حداقل برسد. هم پزشک مادر و پزشک کودک می بایست در جریان این شرایط قرار بگیرند مشخص است که اصول شیردهی باید رعایت شود و نکاتی که توسط پزشک اعلام می شود می بایست از سوی مادر بررسی شود.

در سال های اخیر موقعیت شیردهی پس از لیفت سینه با توجه به رعایت نکات پزشک بدون مشکل بوده و وضعیت سلامت مادر و کودک خوب اعلام شده است. البته که سطح شیردهی در این زمینه اهمیت زیادی دارد.

نظر کاربران