تراش استخوان پیشانی

تراش استخوان پیشانی و جراحی پیشانی چیست؟

پری چاوشی

در نگاه اول شما هم جذب کسی که چهره عبوسی دارد نخواهید شد. بشر در زمینه جراحی های زیبایی به دستاوردهای خوبی رسیده است که یکی از آنها تراش استخوان پیشانی و جراحی پیشانی است. در این مقاله از وب سایت کلینیک زیبایی می‌خواهیم درباره این جراحی و عوارض آن صحبت کنیم پس با ما همراه شوید.

دلایل ایجاد پیشانی برجسته یا پیشانی ناندرتال

برجسته بودن پیشانی در نواحی ابرو و اطراف آن میتواند چهره شما را خشن کند. به همین دلیل جراحان زیبایی طی یک عمل تراش استخوان پیشانی را با به روزترین دستگاه های دنیا انجام داده و تلاش می کنند تا چهره شما مطابق با استاندارهای روز دنیا باشد. اما از شایع ترین علل این عارضه برجستگی را میتوان رشد بیش از حد و بزرگ شدن سینوس های پیشانی بعد از دوران بلوغ در بعضی اشخاص دانست و اگر بخواهیم منشا این پدیده را بیابیم، باید علت را در ترشح بیش از حد هورمون رشد، عدم تعادل هورمونهای جنسی و یا عوامل وراثتی جستجو کرد. اگر به دنبال بهترین جراح پلاستیک در تهران هستید به لینک درج شده مراجعه کنید.

تراش استخوان پیشانی یا استخوان زیر ابرو چیست؟

جراحی پیشانی که طی آن استخوان ابرو تراش داده شده و سطح آن کاهش پیدا میکند میتوان یک جراحی ترکیبی با لیفت پیشانی نیز باشد. در برخی از جراحی لیفت ابرو یا پیشانی برای کم کردن یا صاف کردن برجستگی های استخوان نیاز به تراشیدن بخشی از برجستگی های ناحیه پیشانی یا برجستگی اطراف ابرو و یا کاسه چشم است. برآمدگی های پیشانی معمولاً در مردان بیشتر دیده می شود و نوعی ویژگی ظاهری در بعضی از آقایان است.

تراش استخوان پیشانی یا استخوان زیر ابرو چیست؟

سینوس فرونتال (یکی از سینوس های پیشانی) معمولاً زیر این برآمدگی های پیشانی است اما این برآمدگی ها در بین افراد مختلف متغیر است.

در این جراحی، از طریق برشی در خط رویش مو استخوان قسمت پیشانی با استفاده از تکنیک ها و ابزارهای خاص، تراشیده شده، اصلاح شده و در صورت نیاز لیفت انجام می شود.

چگونه می توان با تراش استخوان پیشانی گودی چشم ها را کم کرد؟

از آنجا که تراشیدن برجستگی یا برآمدگی ابرو برای بهبود ویژگی های صورت راه کار مناسبی برای درمان پیشانی ناندرتال یا پیشانی برجسته به نظر می رسد، فرورفتگی بیش از حد کاسه های چشم نیز یکی از دلایل انجام این جراحی می باشد. بیماران باید قبل از جراحی تحت اشعه ایکس جمجمه یا سی تی اسکن دقیق قرار بگیرند تا پیش بینی دقیق میزان و دامنه قابل تراش استخوان ها توسط جراح پلاستیک انجام شود و از عوارض احتمالی بعد از عمل جلوگیری گردد.

تراش استخوان ابرو برای چه کسانی توصیه می شود؟

جراحی تراش استخوان پیشانی تاثیر زیادی در زیبایی چهره خواهد داشت. هدف از این عمل تراشیدن استخوان های اطراف ابرو و کانتور اطراف و دور چشم است. این جراحی بیشتر برای کسانی در نظر گرفته می‌شود که در ناحیه پیشانی و اطراف چشم برجستگی یا ناهمواری دارند و گودی چشم آن ها بیش از حالت طبیعی است.

تراش استخوان ابرو برای چه کسانی توصیه می شود؟

جراحی کاهش استخوان ابرو به روش های مختلفی انجام می شود. اینکه جراح پلاستیک کدام روش را استفاده می کند به برجستگی استخوان ابرو ، ضخامت دیواره سینوس پیشانی و به طور کلی اندازه سینوس پیشانی و فرم پیشانی بیمار بستگی دارد.

دوران بهبودی بعد از عمل ناندرتال

بیمارستان: معمولا لازم است یک شب در بیمارستان تحت مراقبت باشید.
درد : ممکن است تا چند روز احساس درد داشته باشید ولی با مسکن های معمولی قابل کنترل است.
کار : بسیاری از بیماران پس از این عمل جراحی می توانند ظرف دو هفته به کار خود برگردند.
ورزش : از فعالیت بدنی شدید که باعث تعریق یا افزایش فشار خون شود به مدت هشت روز خودداری کنید.
بخیه ها: بخیه ها جذبی می باشند و در طول یک هفته جذب می شوند.
بی حسی پیشانی : انتظار این را داشته باشید که پیشانی شما حدود ۳ ماه بی حس باشد.
تاری دید (به ندرت، ۵٪) – به دلیل تورم در اطراف چشم، برخی از بیماران به مدت ۱ تا ۴ ماه ممکن است احساس تاری دید داشته باشند.

مراقبت های پس از جراحی برجستگی پیشانی

این جراحی هم مانند تمام جراحی های دیگر نیازمند رعایت نکاتی می باشد تا بیمار زودتر بهبود یابد. تعدادی از این نکات عبارتند از:

  • توصیه می شود تا ۴۸ ساعت پس از عمل از کمپرس سرد استفاده کنید تا تورم و درد زودتر برطرف شود. ولی حتما دقت کنید یخ را به صورت مستقیم روی پیشانی خود قرار ندهید.
  • بهتر است تا ۴۸ ساعت پس از جراحی از حمام کردن خودداری کنید و در زمان استحمام مراقب بخیه های روی سر خود باشید.
  • مطابق نظر جراح بین ۶ ماه تا ۱ سال زیر تابش شدید آفتاب قرار نگیرید در غیر اینصورت از ضد آفتاب قوی استفاده کنید.
  • تا مدتی پس از عمل به تنهایی حمام نروید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.
  • در هنگام استحمام مراقب باشید آب با فشار زیاد به زخم ها و بخیه های شما برخورد نکند.
  • هنگام سشوار کشیدن، درجه آن را روی درجه بسیار گرم و داغ قرار ندهید.
  • تا حدود یک ماه پس از جراحی از رنگ کردن مو خودداری کنید.
  • زخم ایجاد شده بر اثر جراحی را تمیز نگه دارید تا دچار عفونت نشود.
  • ممکن است مطابق توصیه جراح برای شما پماد چشمی تجویز شود و باید روزانه ۲ تا ۳ بار آن را استفاده کنید.

لیفت اندوسکوپی ابرو یا لیفت اندوسکوپی پیشانی

جراحی زیبایی لیفت آندوسکوپی یک جراحی دقیق و حساس می‌باشد که به دلیل دشواری تسلط بر نواحی تحت جراحی تسلط جراح پلاستیک بسیار مهم است. این جراحی شامل ایجاد چندین برش کوچک و استفاده از آندوسکوپ (سیستم دوربین فیبر نوری) برای دسترسی و مشاهده ناحیه عمل می‌باشد که باعث حفظ اعصاب، عروق و رگهای موهای جلوی پوست سر هستند. جراح پلاستیکی که این روش را انجام می دهد باید مهارت کافی داشته باشد تا از طریق یک برش کوچک جراحی را انجام دهد.

لیفت اندوسکوپی ابرو یا لیفت اندوسکوپی پیشانی

لیفت اندوتاین

در جراحی تراش استخوان پیشانی پس از جدا کردن پوست از استخوان و تراش استخوان و لیفت پیشانی و ابرو، پوست با استفاده از اندوتاین به استخوان ثابت می شود تا از عقب رفتن آن جلوگیری کند.

جراحی به روش باز

انجام تکنیک های باز برای جراح آسان تر است اما برای بیمار سخت تر است. جراحی باز شامل ایجاد برش های طولانی، بریدن اعصاب و عضلات و پوست به مقدار زیاد برای دسترسی به ناحیه عمل هستند. تکنیک های باز مملو از عوارض احتمالی مانند ریزش دائمی مو در محل جراحی، زخم های وسیع تر، بریدگی اعصاب حسی، بی حسی دائمی پوست سر یا آسیب دائمی سینوس است.

سوالات متداول درباره جراحی آندوسکوپی پیشانی

محل برش در جراحی اصلاح پیشانی برجسته کجاست؟

با توجه به بلندی یا کوتاهی پیشانی محل برش متفاوت است. اگر پیشانی کوتاه باشد، محل برش داخل مو و اگر پیشانی بلند باشد، محل برش روی خط رویش مو.

آیا با جراحی پیشانی برجسته احتمال افزایش سینوزیت وجود دارد؟

میتوان گفت زمانی که دیواره های سینوس را اصلاح مینماییم میتوانیم تنگی دهانه ی سینوس را به صورت هم زمان برطرف کنیم و با این اقدام، انتظار میرود که نه تنها عارضه ی سینوزیت افزایش نیابد بلکه احتمال میدهیم که حتی اگر فرد دچار سینوزیت های مکرر در ناحیه ی سینوس پیشانی شده باشد، با این روش احتمال سینوزیت کاهش پیدا کند، چرا که دهانه ی سینوس ها با این روش بازتر میشود.

آیا چین و چروک های پیشانی با انجام جراحی برطرف می شود؟

چین و چروک های عمودی ناحیه پیشانی رفع می شوند.

نظر کاربران