عمل بینی عروسکی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

عمل بینی عروسکی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

فاطمه صابری

امروزه زیبایی از اولویت‌های هر کسی است. به همین دلیل پروسیجرهای بسیار زیادی برای این منظور معرفی شده‌اند. یکی از این پروسیجرها، جراحی بینی یا رینوپلاستی است. رینوپلاستی انواع مختلفی دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با عمل بینی عروسکی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

رینوپلاستی چیست؟

رینوپلاستی یا عمل بینی، یکی از اقدامات زیبایی رایجی است که سالانه میلیون‌ها نفر از آن سود می‌برند. این جراحی معمولا برای کسانی که از نظر آناتومیکی مشکلاتی دارند یا از فرم و اندازه بینی خود رضایت کافی ندارند انجام می‌شود. رینوپلاستی انواع مختلفی از جمله عمل بینی استخوانی، عمل بینی گوشتی و عمل بینی عروسکی دارد.

عمل بینی عروسکی چیست؟

عمل بینی عروسکی فانتزی نوعی روش تهاجمی برای اصلاح شکل و فرم بینی می‌باشد. این روش معمولا به کسانی توصیه می‌شود که از بزرگی بینی خود رنج می‌برند. انجام این جراحی برای همه افراد امکان پذیر است اما در صورتی که صورت ظریف به همراه غضروف مستحکمی داشته باشید، بهترین نتایج را از این جراحی خواهید گرفت. در پی عمل بینی عروسکی دخترانه، بینی شما در نمای نیم رخ حالتی سر بالا خواهد گرفت. به همین علت قوس زیادی به غضروف و استخوان بینی داده می‌شود. از نمای روبرو، بینی باریک شده و نوک آن کمی به سمت بالا متمایل می‌شود.

نکات پیش از عمل بینی عروسکی

مهم‌ترین نکته پیش از انجام عمل بینی عروسکی مشاوره با پزشک است. پزشک متخصص تجربه زیادی در حوزه این جراحی‌ها دارد و می‌تواند بهترین راهکارهای درمانی را به شما ارائه کند. در صورتی که پزشک شما این جراحی را توصیه نکند، به احتمال زیاد تناسب اجزای صورت شما را در نظر گرفته است.
هنگام مشاوره با پزشک پیش از عمل بینی عروسکی وی را از سابقه بیماری‌ها و مصرف هر دارویی مطلع کنید. چرا که ممکن است نیاز به قطع مصرف این داروها برای مدت خاصی داشته باشید. برای مثال معمولا باید از دو هفته پیش از عمل بینی استخوانی عروسکی، مصرف قرص‌های ضد انعقاد را قطع کنید. همچنین یک توصیه عمومی دیگر قطع مصرف نوشیدنی‌های الکلی و دخانیات از دو هفته پیش از عمل می‌باشد.

نتایج عمل بینی عروسکی

برای پیدا کردن بهترین دکتر عمل بینی گوشتی عروسکی در شیراز به لینک درج شده مراجعه نمایید.

نکات شب قبل از عمل

  • در شب قبل از انجام عمل بینی عروسکی، بهتر است استحمام کنید. برای کسب بهترین نتایج بهتر است که استحمام شما با صابون آنتی باکتریال باشد.
  • معمولا توصیه می‌شود که پیش از انجام عمل بینی گوشتی به عروسکی بین 8 تا 12 ساعت غذایی نخورده باشید. چرا که ممکن است حین جراحی رفلاکس داشته باشید. در صورتی که معده پر باشد، خطرات بسیار جدی به خصوص در زمان بیهوشی شما را تهدید خواهد کرد.
  • بهتر است که یک یا دو نفر همراه، شما را تا اتاق عمل مشایعت کنند.

نکات پیش از ورود به اتاق عمل

پس از اینکه برای عمل بینی عروسکی به بیمارستان مراجعه کنید، لباس‌های مخصوص بیمارستان به شما تحویل داده خواهند شد. پس از در آوردن لباس زیر، زیورآلات و... این لباس را بپوشید و به اتاق عمل مراجعه کنید. در صورتی که از ایمپلنت‌های فلزی نظیر پیچ و پلاک یا پیس میکر استفاده می‌کنید، پرستاران را از محل آنها مطلع سازید. در صورتی که دندان مصنوعی دارید باید آن را به همراهی خود تحویل بدهید. همچنین اگر دندان لق دارید نیز باید به پرستار بیهوشی اطلاع دهید. لازم است که پیش از هر جراحی (به غیر از جراحی‌های اورژانس)، برگه رضایت آگاهانه را امضا کنید. در صورتی که این برگه را تکمیل نکرده باشید، در ورودی اتاق عمل این کار انجام خواهد شد. در نهایت پس از بررسی و ثبت علائم حیاتی، وارد اتاق عمل خواهید شد.

اتاق عمل رینوپلاستی

مراحل جراحی بینی عروسکی

پس از اینکه وارد اتاق عمل شدید، با تیم جراحی خود شامل جراح، دستیاران جراح (پرستاران) و پزشک بیهوشی آشنا خواهید شد. پس از پایدار شدن علائم حیاتی، فرایند بیهوشی آغاز می‌شود. معمولا بیهوشی در عمل بینی عروسکی بیهوشی جنرال است. با این وجود در موارد بسیار نادری انجام جراحی بینی عروسکی فانتزی با بی‌حسی موضعی نیز گزارش شده است. پس از بیهوشی، جراح و کمک جراح دستان خود را با محلول ضدعفونی شسته و لباس استریل می‌پوشند. در ادامه پوست صورت شما نیز با محلولی ضد عفونی خواهد شد. این اقدامات ریسک ابتلا به عفونت شما را بسیار پایین می‌آورند.
پس از تمیز شدن پوست، جراح با یک برش کوچک در دیواره بین دو سوراخ بینی عمل بینی عروسکی را آغاز می‌کند. در ادامه این برش گسترش یافته تا دسترسی و دید جراح به بافت‌های غضروفی و استخوانی بهتر شود. در ادامه تغییرات مورد نیاز با استفاده از ابزارهای جراحی مخصوص روی بافت‌های مورد نظر انجام می‌گیرد. پس از ایجاد این تغییرات، جراح با استفاد از نخ بخیه محل برش را می‌بندد. در آخر جراح گچ روی بینی را گذاشته و در هر سوراخ بینی یک تامپون قرار می‌دهد. پس از طی شدن این مراحل و افزایش هوشیاری، شما به ریکاوری منتقل می‌شوید. با از بین رفتن اثرات داروی بیهوشی، شما آماده مرخص شدن خواهید بود. البته بسیاری از جراحان توصیه می‌کنند که به مدت 24 ساعت در بیمارستان بمانید تا در صورت بروز مشکلات جدی در عمل بینی عروسکی و فانتزی، خطری سلامت شما را تهدید نکند.

اگر دچار مشکلات تنفسی و سینوسی هستید و میخواهید حین عمل زیبایی فانتزی، مشکلات تنفسی خود را نیز برطرف نمایید، به بهترین جراح آندوسکوپی سینوس در شیراز مراجعه نمایید تا مشکل شما برطرف گردد.

مراقبت‌های بعد از عمل بینی عروسکی

پس از عمل بینی عروسکی بهتر است تا حد امکان از دهان خود نفس بکشید. همچنین بهتر است که در زمان خواب سر بالاتر از بدن قرار بگیرد. این دو تکنیک به کاهش فشار روی دماغ عروسکی کمک می‌کنند و برای کنترل خونریزی مفید هستند. شما می‌توانید از کمپرس یخ برای کاهش تورم و کبودی بینی و نواحی اطراف استفاده نمایید. در صورتی که احساس درد دارید حتما مسکن‌های تجویز شده توسط دکتر خود را مصرف کنید. در بیشتر مواقع، استامینوفن ساده برای کاهش درد تجویز می‌شود. تا یک هفته بعد از عمل بینی فانتزی عروسکی، از انجام هرگونه فعالیت بدنی سنگین مانند ورزش‌های هوازی پرهیز نمایید. همچنین بهتر است که غذاهای سفت و جویدنی که فشار زیادی به فک وارد می‌کنند را تا مدتی از رژیم غذایی خود حذف کنید تا فرایند ترمیم بینی به خوبی پیش برود.

مراقبت‌های بعد از عمل بینی عروسکی

فرق بینی عروسکی با فانتزی چیست؟

بینی های عروسکی و فانتزی دو نوع بینی هستند که در جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) انجام می شوند. این دو نوع بینی از نظر اندازه، شکل و قوس تفاوت هایی با یکدیگر دارند. بینی عروسکی بینی کوچک و ظریفی است که نوک آن به سمت بالا و بیرون کشیده شده است. این نوع بینی معمولاً قوس زیادی دارد و سوراخ های بینی آن کوچک و مشخص هستند. بینی عروسکی معمولاً برای افرادی با صورت های کوچک و ظریف مناسب است. بینی فانتزی شباهت زیادی به بینی عروسکی دارد، اما اندازه آن معمولاً کمی بزرگتر است و قوس آن کمتر از بینی عروسکی است. بینی فانتزی معمولاً برای افرادی با صورت های متوسط ​​تا بزرگ مناسب است.

هزینه عمل بینی عروسکی

قیمت عمل بینی عروسکی در ایران به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • تخصص و تجربه جراح بینی: جراحان بینی با تجربه و تخصص بالاتر، هزینه بیشتری دریافت می کنند.
  • موقعیت جغرافیایی: هزینه عمل بینی در شهرهای بزرگ مانند تهران و شیراز معمولاً بیشتر از شهرهای کوچک است.
  • نوع بینی: بینی های عروسکی معمولاً نیاز به تغییرات بیشتری نسبت به بینی های طبیعی دارند و بنابراین هزینه بیشتری دارند.

کلام آخر

عمل بینی عروسکی یک پروسیجر زیبایی تهاجمی است که باید توسط پزشکان متخصص زیبایی انجام شود. شما می‌توانید همین حالا در وبسایت کلینیک زیبایی بهترین جراحان بینی ایران را بیابید و نوبت یا مشاوره خود را رزرو کنید.

نظر کاربران