چسب بینی بعد از عمل

چسب بینی بعد از عمل و تاثیر آن در تورم بینی

پری چاوشی

یک سوال بسیار مهم افرادی که جراحی بینی انجام داده اند درباره چسب بینی بعد از عمل و نحوه زدن آن است. همچنین تاثیر چسب روی ورم بینی سوال رایج بین همه زیباجویان محترم است. پس از انجام راینوپلاستی، بینی متورم شده و چسب زدن بینی پس از انجام جراحی به از بین رفتن زودتر این تورم کمک می‌کند اما چگونه؟ این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

چسب بینی چه تاثیری دارد؟

چسب زدن بعد از عمل بینی طبق نظر پرطرفدارترین جراح بینی که اسامی آنها در لینک درج شده قرار گرفته است به علاوه این که باعث کاهش تورم و التهاب بینی عمل شده می‌شود بلکه از تشکیل بافت زخم و بد فرم گرفتن بینی نیز جلوگیری می کند. باید بدانید که چسب زدن اصولی و صحیح به بینی، باعث به وجود آمدن یک فشار یکنواخت روی بینی شده و در نتیجه باعث می شود که ورم بینی در همه بخش های بینی به طور یکسان کاهش یافته و فروکش کند.

ضمنا ناگفته نماند که چسب بینی بعد از عمل، می تواند نوعی هشدار برای اطرافیان قلمداد شود تا متوجه این مسئله شوند که شما اخیرا جراحی انجام داده اید ؛ لذا در برخورد با شما باید بیشتر احتیاط کنند. نمونه عمل بینی مردان را می توانید در لینک درج شده ببینید.

بهترین مارک چسب بینی بعد از عمل

برخی از مارک های چسب بینی آثارشان تا مدت زیادی روی پوست بینی باقی می ماند. اما بهترین چسب بینی در دو وع رنگی و بی رنگ در تمام داروخانه ها وجود دارد و قیمت آن تقریبا 20 هزار تومان می باشد. استفاده از یک نوع چسب بینی بی رنگ می تواند بسیار شکیل تر است.

تا چند ماه بعد از عمل بینی باید چسب زد؟

این که تا چه مدت باید از چسب روی بینی استفاده کنید بستگی به فروش کردن میزان ورم شما دارد. بسته به نوع بینی (گوشتی یا استخوانی بودن آن) مدت زمان چسب زدن نیز متفاوت است. به صورت حدودی معمولا بین دو تا 4 ماه بعد از جراحی بینی باید از چسب استفاده کنید. در بینی های با پوست ضخیم، این مدت تا 4 ماه افزایش پیدا می کند.

چرا بعد از برداشتن چسب، بینی ورم می کند؟

ورم بینی بعد از برداشتن چسب تصوریست که برخی از بیماران دارند اما باید بدانید که تاثیر چسب بعد از عمل جراحی تنها برای حفاظت از بینی و فشار یکنواخت جهت فرم دهی بینی است. چسب بینی با فشار ملایم بر روی بینی چسبانده می شود تا از گسترش یافتن بافت در بینی پیشگیری کند. چسب زدن به بینی، همزمان با این تاثیر، به پوست بینی نیز کمک می کند تا با شکل جدید چارچوب بینی سازگار شود.

روش صحیح چسب زدن بینی

مراحل زیر را به درستی و با دقت انجام دهید تا اشتباهی در نحوه چسب زدن نداشته باشید.

مرحله اول: انتخاب چسب مناسب

چسب 1 سانتی‌متری کاغذی برند 3M مورد تأیید است.

مرحله دوم: تمیز کردن پوست صورت

در ابتدا صورت خود را با آب و صابون بشویید و پس از آن با استفاده از پنبه آغشته به الکل پوست روی بینی و گونه‌ها را با دقت تمیز کنید. سپس 10 دقیقه صبر ‌کنید تا پوست صورت کاملاً خشک شود.

مرحله سوم: برش چسب‌ها به ابعاد مورد نیاز

  • با توجه به سایز بینی خود چسب را در ابعاد زیر برش می‌دهیم:
  • 6 الی 8 قطعه چسب به اندازه 3 الی 4 سانتی‌متر
  • 2 قطعه چسب به اندازه 10 الی 12 سانتی‌متر

مرحله چهارم: چسباندن قطعات چسب روی بینی

در مقابل آیینه بایستید. از بالای بینی به سمت پایین به صورت عرضی شروع به چسباندن تکه چسب‌های 3 الی 4 سانتی‌متری کنید. بسته به سایز بینی 3 الی 4 تکه چسب روی بینی می‌زنید؛ طوری‌که مقداری از هر قطعه در زیر دیگری قرار بگیرد. سپس به آرامی این قطعات را فشار می‌دهید تا به خوبی تثبیت شوند.

حالا نوبت استفاده از تکه چسب‌های 10 الی 12 سانتی‌متری است. به صورت طولی و به شکل حرف U انگلیسی اقدام به چسباندن این قطعات در قسمت زیرین بینی می‌کنید. وسط نوار چسب باید در زیر نوک بینی قرار گرفته و ادامه نوار از کنار بینی به سمت بالا برود. همچنین لبه‌های نوار باید تا نزدیکی زیر چشم ادامه پیدا کنند. توجه داشته باشید چسب‌ها جلوی سوراخ بینی را نگیرد تا در تنفس اختلالی ایجاد نشود. در آخر، انگشت خود را به آرامی روی آن حرکت دهید تا روی بینی تثبیت شود.

به همین ترتیب یک قطعه چسب 10 الی 12 سانتی‌متری دیگر نیز مطابق دستورالعمل بالا مجدد روی چسب قبلی می‌زنیم.

این بار مجدد از پایین بینی به بالا به صورت عرضی شروع به چسباندن تکه چسب‌های 3 الی 4 سانتی‌متری می‌کنید. بسته به سایز بینی 3 الی 4 قطعه چسب روی بینی می‌زنی؛ طوری‌که مقداری از هر کدام در زیر دیگری قرار بگیرد. سپس به آرامی این قطعات را فشار می‌دهید تا به خوبی بچسبند. در پایان، آن قسمت از قطعه چسب که از نوک بینی بیرون زده را به دقت قیچی کرده و جدا می‌کنید.

مزایای چسب زدن بینی بعد از عمل

  • شکل گرفتن و فرم دهی بهتر بینی
  • تسریع در روند کاهش ورم بینی
  • هشدار و آگاهی برای اطرافیان که مطلع شوند شما به تازگی عمل زیبایی بینی انجام داده‌اید

حساسیت به چسب بینی

برخی از افراد ممکن است به دلیل استفاده مکرر از چسب بعد از جراحی بینی، پوستشان به چسب واکنش نشان دهد و محل چسب یا اطراف آن دچار علائم حساسیتی همچون خارش، سوزش، قرمزی، آکنه یا غیره شود.

هرگونه کپی برداری از مطلب فوق بدون درج منبع پیگرد قانونی دارد. سپاس از توجه شما

نظر کاربران