بعد از کاشت مو چطور بخوابیم؟

بعد از کاشت مو چطور بخوابیم؟

پری چاوشی

کاشت مو یکی از موثرترین و قطعی ترین روش های درمان طاسی سر است. پاسخ به سوال بعد از کاشت مو چطور بخوابیم؟ را در این مقاله از وب سایت کلینیک زیبایی خواهیم داد چرا که رعایت مراقبت های بعد از این عمل به شما در نتیجه بهتر آن کمک می نماید.

استراحت کردن بعد از هر عمل جراحی به بهبود بدن شما و ترمیم بافت ها کمک می نماید. پس نیاز است تا چند روز بعد از عمل کاشت مو نیز استراحت داشته باشید. اما این که بعد از کاشت مو چطور بخوابیم تا آسیب به موهای کاشته شده وارد نشود سوالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

چرا نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو مهم است؟

همانطور که قبلا هم گفته شده است، خوابیدن بعد از هر عمل جراحی به بهبود هرچه سریع تر شما کمک می نماید. اما نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو آنقدر مهم بوده که تصمیم گرفته ایم درباره آن توضیح دهیم.

چرا نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو مهم است؟

در ابتدا بعد از عمل، پوست سر بسیار حساس بوده و در معرض آسیب قرار خواهد گرفت. نحوه خوابیدن به صورت نادرست ممکن است باعث ایجاد فشار به مو ها و در نهایت از بین رفتن گراف های کاشته شده شود. حتی در برخی موارد امکان خونریزی نیز وجود دارد. به علاوه اگر ندانیم بعد از کاشت مو چطور بخوابیم امکان تورم در ناحیه جراحی افزایش پیدا کرده و می تواند عوارضی نیز در پی داشته باشد.

اگر به دنبال یک کلینیک معتبر برای کاشت مو در شیراز هستید، ما در لینک درج شده اطلاعات برخی از بهترین کلینیک ها در این زمینه را درج کرده ایم.

نکاتی برای نحوه خوابیدن و استراحت بعد از کاشت مو

در ادامه برخی از مهم ترین نکات در هنگام خوابیدن بعد از کاشت مو را به شما میگوییم تا با رعایت آنها هیچ گونه مشکلی برایتان پیش نیاید:

از تمیز بودن بالشت و ملحفه اطمینان حاصل کنید

رعایت اصول بهداشتی یکی از مهمترین موارد بعد از کاشت مو است که بادی به آن اهمیت دهید. در ابتدا مطمئن شوید که بالشت و ملحفه شما تمیز و بدون هیچ گونه آلودگی است. چرا که در صورت تمیز نبودن بالشت، گرافت ها در معرض عفونت قرار می گیرند و ممکن است آسیب ببینند.
توصیه می کنیم برا تمیز نگه داشتن بالشت و ملحفه خود از مواد شوینده بدون حساسیت استفاده نمایید زیرا آلرژن ها می توانند به پوست سر و گراف ها آسیب وارد نمایید.

روی بالشت خود یک حوله تمیز و نرم قرار دهید

بعد از جراحی ممکن است تا چند روز ترشحاتی از پوست سر شما خارج شود. این ترشحات کاملا طبیعی هستند. بهتر است برای جلوگیری از کثیف شدن بالشت از یک حوله تمیز و نرم روی بالشت خود استفاده نمایید تا بالشت تمیز باقی بماند. البته برای هربار استفاده از حوله باید آن را بشویید و سپس روی بالشت قرار دهید.

هنگام خواب سر را در زاویه 30 تا 45 درجه قرار دهید

این که بعد از کاشت مو چطور بخوابیم یکی از سوالات اصلی مراجعه کنندگان است. شما باید به گونه ای بخوابید که سر به نسبت بدن در ارتفاع بالاتری باشد. بهترین زاویه برای خوابیدن بعد از عمل کاشت مو بین 30 تا 45 درجه است. زیبا جویان عزیز می توانند برای تنظیم ارتفاع مناسب خود از دو بالشت استفاده نمایند. این زاویه علاوه بر کاهش تورم و آسیب به گراف های کاشته شده در سر می تواند سرعت روند بهبود شما را نیز افزایش دهد.

هنگام خواب سر را در زاویه 30 تا 45 درجه قرار دهید

از ضربه زدن پوست سر به بالشت جلوگیری کنید

اگر این سوال که بعد از کاشت مو چطور بخوابیم برای شما نیز مهم است باید بگوییم از هر گونه ضربه در هنگام خواب به پوست سر باید جدا خودداری نمایید. این کار می تواند به فولیکول های مو آسیب وارد کرده و نیاز به کاشت مو برای دومین بار پیدا کنید.

از خوابیدن روی شکم بعد از کاشت مو جدا خودداری کنید

خوابیدن بعد از کاشت مو به روی شکم می تواند در کنار امکان افزایش تورم ناحیه جراحی، باعث آسیب رسیدن با گراف ها نیز بشود. این که بعد از کاشت مو چگونه بخوابیم می تواند تاثیر مستقیم روی فرایند درمان شما داشته باشد. بنابراین در دوره ریکاوری لازم است بین 1 تا 2 هفته عادات خواب خود را تصحیح کنید و روی شکم نخوابید.

از خوابیدن روی شکم بعد از کاشت مو جدا خودداری کنید

الگوی خواب منظمی داشته باشید

داشتن استراحت کافی همان طور که قبلا هم ذکر کردیم می تواند در ترمیم و پیشرفت روند درمان کمک نماید. ما بعد از انجام هر عمل زیبایی ای درمانی نیاز به استراحت برای ریکاوری دارد. پس بهتر است یک الگوی خواب مناسب (مثلا در طول روز 8 ساعت) را برای خوابیدن در نظر داشته باشید.

کلام آخر

در این مقاله از وب سایت کلینیک زیبایی تلاش کرده ایم روش های اصولی خوابیدن بعد از کاشت مو را معرفی کنیم. در صورت هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد در خصوص این مطلب از طریق نظرات کاربران با ما در ارتباط باشید.

نظر کاربران