کاشت مو از ناحیه تناسلی

آیا کاشت مو از ناحیه تناسلی امکان پذیر است؟

. زمانی

ریزش مو مشکل شایعی است که افراد زیادی با این مسئله مواجه می شوند. به همین دلیل، روش‌های مختلفی برای درمان ریزش مو برای افراد مبتلا، ابداع شده است که کاشت مو یکی از محبوب‌ ترین روش ها  به شمار می آید. در این روش، موها از ناحیه ی پر مو که به آن بانک مو می‌ گویند برداشته شده و به قسمت‌ های کم‌ پشت یا خالی سر پیوند زده یا کاشته می‌ شوند. معمولاً برای کاشت مو، از موهای پشت سر به عنوان بانک مو استفاده می‌ شود. زیرا موهای این بخش از نظر ژنتیکی در برابر ریزش مقاوم تر هستند.
اما در برخی افراد، به دلیل اینکه وسعت زیادی از سر طاس است یا ضعیف بودن بانک موی سر، امکان استفاده از این ناحیه وجود ندارد. در این شرایط، ممکن است افراد به دنبال استفاده از موهای سایر قسمت‌های بدن به عنوان بانک مو باشند. یکی از سوالاتی که در این زمینه مطرح می‌شود، امکان کاشت مو از ناحیه تناسلی است. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که آیا کاشت مو از ناحیه تناسلی امکان پذیر است یا خیر؟

امکان کاشت مو از ناحیه تناسلی

در پاسخ به این سوال باید گفت که کاشت مو از ناحیه تناسلی به طور کلی امکان‌ پذیر نیست. دلیل این امر، تفاوت‌ های ساختاری و ژنتیکی مو های این ناحیه با موهای سر می باشد. موهای ناحیه تناسلی معمولاً نازک‌ تر، کوتاه‌ تر و ضعیف‌ تر از موهای سر هستند و به همین دلیل، امکان استفاده از ناحیه تناسلی به عنوان بانک مو وجود ندارد.

کاشت مو از ناحیه تناسلی

کاشت مو از ناحیه تناسلی چه عوارضی دارد؟

علاوه بر عدم تناسب ظاهری موهای تناسلی با موهای سر، کاشت مو از این ناحیه ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی را نیز به همراه داشته باشد. این عوارض عبارتند از:

عفونت یکی دیگر از عوارض این نوع کاشت مو است. به دلیل وجود میکروب‌ ها در ناحیه تناسلی، احتمال عفونت بعد از کاشت مو در این ناحیه افزایش می‌ یابد.

ایجاد زخم از دیگر عوارض کاشت مو از ناحیه تناسلی می باشد. برداشت مو از ناحیه تناسلی می‌تواند منجر به ایجاد زخم و اسکار در این ناحیه شود.

آخرین مورد درد و ناراحتی است. در نتیجه می‌تواند درد و ناراحتی قابل‌ توجهی برای فرد به همراه داشته باشد.

 

جایگزین‌ های کاشت مو از ناحیه تناسلی چه روش هایی است؟

در صورتی که به دنبال کاشت مو هستید و بانک موی سر شما ضعیف است، می‌توانید از روش‌های جایگزین دیگری استفاده کنید.

  1. روش FUT یا (Follicular Unit Transplantation):

در این روش، یک نوار باریک از پوست سر که حاوی فولیکول های مو می باشد از پشت سر برداشته می شود. سپس این نوار به قطعات کوچکتر تقسیم شده و فولیکول های مو به صورت جداگانه به قسمت های کم پشت یا طاس سر پیوند زده می شوند.

  1. روش FUE یا (Follicular Unit Extraction):

در این روش کاشت مو، فولیکول های مو به صورت جداگانه از پشت سر برداشته شده و به قسمت های کم پشت یا طاس سر پیوند زده می شوند. این نوع از کاشت به دلیل عدم ایجاد برش خطی در پشت سر، به روش بدون جراحی نیز معروف است.

کاشت مو از ناحیه تناسلی

  1. روش SUT یا (Sapphire Micro FUE):

روش SUT نوعی از روش FUE بوده که در آن از ابزارهای ظریف تری برای برداشت و پیوند فولیکول های مو استفاده می شود. در نتیجه باعث ظرافت بیشتر و نتایج طبیعی تر منجر می شود.

 

  1. روش DHI یا (Direct Hair Implantation):

در این روش، فولیکول های مو به صورت مستقیم و بدون نیاز به ایجاد برش در محل پیوند، به قسمت های کم پشت یا طاس سر کاشته می شوند.

  1. روش BHT یا (Body Hair Transplantation):

این روش برای مواقعی است که بانک موی سر ضعیف است. در صورت ضعیف بودن بانک موی سر، از موهای سایر قسمت های بدن مانند سینه، پشت ران و یا زیر بغل برای کاشت مو استفاده می شود.

کاشت مو باید به صورت تخصصی و توسط پزشک معتبر صورت گیرد تا کمترین عوارض و ناراحتی را برای شما داشته باشد چنانچه  قصد اقدام برای انجام کاشت مو شیراز را دارید می توانید اسامی پزشکان این شهر را مشاهده کنید.

نظر کاربران