کاشت مو برای بار دوم

کاشت مو برای بار دوم

پری چاوشی

کاشت مو برای بار دوم ممکن است برای همه لازم نباشد. اما در حالت کلی این کار امکان پذیر بوده و می‌تواند به عنوان یک عمل جایگزین در نظر گرفته شود. در هر صورت به دلیل بالا بودن حساسیت این کار برای بار دوم لازم است با دقت بیشتری این کار را انجام دهید.

آیا می‌توان برای بار دوم کاشت مو انجام داد؟

کاشت مو عملی موثر برای داشتن موهایی پر پشت و ماندگار است که برای همه افراد لازم نیست اما قابل اجرا می باشد. برخی از افراد به دیل آناتومی بدن و یا عوامل تاثیرگذار دیگر ممکن است نیاز به کاشت مو برای بار دوم داشته باشند. به صورت کلی افراد مناسب این عمل برای بار دوم عبارت اند از:

  • افرادی که بعد از کاشت اولیه دچار ریزش موی شدید شده اند.
  • کسانی که قبل از کاشت در جلسات مشاوره خود، پزشک فرد را برای کاشت ثانویه مو آماده کرده باشد.
  • بازه زمانی مشخصی باید از کاشت موی اول گذشته باشد (حداقل 12 ماه) تا نتایج نهایی کاشت موی اولیه مشخص باشد. در حالت ایده‌آل فاصله بین دو کاشت مو 3 سال است.

اگر به دنبال مرکز خوب برای کاشت مو در شیراز هستید، ما در لینک درج شده اطلاعات آدرس و شماره تماس این مراکز را درج کرده ایم.

آیا می‌توان برای بار دوم کاشت مو انجام داد؟

چرا افراد برای بار دوم کاشت مو انجام می‌دهند؟

اصلی ترین عاملی که یک فرد را نیازمند کاشت مو برای بار دوم می کند وسعت طاسی سر، بانک موی ضعیف، آناتومی بدن و ... است. برای دستیابی به تراکم بالا در بخش جلویی سر، کاشت مو به صورت چند مرحله ای توصیه پزشکان می باشد.

در برخی از موارد ممکن است افراد با همان بار اول کاشت موی موفقی داشته باشند و نتایج آن نیز ماندگار مانده باشد. اگر ریزش موی کاشته شده شدید باشد و متوقف نشود، در چنین مواردی نیاز به کاشت دوم خواهید داشت.

چه مواردی ممکن است منجر به ریزش مو بعد از کاشت اولیه شود؟

عوامل زیر طبق نظر پزشکان متخصص، اصلی ترین مواردی است که باعث ریزش مو در مرحله اولیه می شود:

بالا رفتن سن: افرادی که دچار ریزش مو ناشی از بالا رفتن سن هستند، امکان دارد نیاز به کاشت مجدد مو پیدا کنند. تعدادی دیگر از افراد نیز امکان دارد خط رویش موهایشان در سنین جوانی دچار ریزش شده و عقب رفته باشد، و در سنین بالاتر کف سرشان هم شروع به ریزش کند. کاشت مجدد به درمان ریزش مو در اثر بالا رفتن سن کمک می‌کند.

استرس، تروما و سبک زندگی: استرس و تروما می‌توانند باعث ریزش بسیار زیاد موها شوند. در صورتی که سبک زندگی فرد قبل از کاشت مو مناسب نباشدو عادت های نامناسبی مانند مصرف الکل، کشیدن سیگار و ... را داشته باشد اثرات این موضوع روی نتیجه کاشت اولیه تاثیر گذار خواهد بود.

چه مواردی ممکن است منجر به ریزش مو بعد از کاشت اولیه شود؟

آسیب ها: آسیب های پوستی و سوختگی‌ها می‌توانند از خودشان زخم به جا بگذارند و باعث شوند که در ناحیه زخم‌ها دیگر مو رشد نکند. اگر فردی بخواهد جای این زخم‌ها را با کاشت مو بپوشاند می‌تواند دوباره این کار را بکند.

مشکلات مربوط به بانک مو بعد از کاشت: در صورتی ه در زمان کاشت، از بانک مو بیش از اندازه برداشته شود، بانک موی شما کم خواهد شد. اگر نیاز به مرحله دوم کاشت داشته باشید باید از بانک مو استفاده شود.

آیا کاشت مو برای دومین بار ارزشش را دارد؟

کاشت مو برای بار دوم در صورتی که فرد در مرحله  اولیه نتیجه موثری نگرفته باشد و بانک موی قوی داشته باشد، بسیار رضایت بخش خواهد بود. توجه داشته باشید از آنجایی که این عمل برای دومین بار حساسیت بالاتری دارد، انتخاب یک متخصص و کلینیک معبر در این زمینه بسیار مهم است.

فاصله بین کاشت مو برای بار اول و دوم چقدر است؟

بعد از کاشت اولیه مو حداقل یک سال زمان لازم است تا نتیجه نهایی کار مشخص گردد. پس بهتر است که به کاشت مو برای بار دوم فکر می کنید، تا یک سال صبور باشد.

آیا می‌توان برای بار سوم کاشت مو انجام داد؟

بله. این حالت بسیار نادر است و البته باید با تشخیص پزشک انجام شود. اما در مواردی می تواند از روش پیشرفته FUE که در ایران با نام FIT نیز شناخته می شود این کار را انجام داد.

آیا بعد از کاشت مو امکان طاسی وجود دارد؟

در مواردی که مراقبت های بعد از کاشت مو را رعایت نکرده باشید و یا به گراف های کاشته شده آسیبی وارد شود امکان طاسی در آن ناحیه وجود دارد.

آیا ممکن است بانک مو تمام شود؟

بله. در مواردی که برداشت فولیکول ها از بانک مو زیاد باشد، بانک مو و میزان موهای این ناحیه کاهش پیدا خواهد کرد. هم‌چنین ممکن است بعد از کاشت بانک مو کم‌پشت شود و موهای آن بریزد. البته در برخی موارد نیز امکان دارد بانک مو به صورت کامل از بین رفته و دیگر هیچ فولیکولی برای برداشت وجود نداشته باشد. به همین دلیل توصیه می کنیم فاصل بین کاشت مو را تا یک سال و حتی بیشتر حفظ کرده و حتما در خصوص کاشت مو برای بار دوم با پزشک مشورت نمایید.

کلام آخر

کاشت مو برای بار دوم امکان پذیر است به شرطی که با پزشک مشورت کرده باشید. در صورت هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد در خصوص این مطلب از طریق نظرات کاربران با ما در ارتباط باشید.

نظر کاربران