نور آفتاب بعد از کاشت مو

نور آفتاب بعد از کاشت مو

پری چاوشی

از اثرات نور آفتاب بعد از کاشت مو که یکی از دغدغه های همه افراد است، در این مقاله از وب سایت رسمی کلینیک زیبایی در این خصوص اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

تاثیرات مخرب نور آفتاب برای افرادی که کاشت مو را به تازگی انجام داده اند آنقدر زیاد است که توصیه پزشکان بر این می باشد که به هیچ عنوان تا چند ماه اول زیر نور آفتاب قرار نگیرند. نور خورشید می تواند آسیب بسیار جدی به شما وارد نماید. در صورتی که به دنبال کلینیک کاشت مو در شیراز هستید به لینک درج شده مراجعه فرمایید.

مدت زمان محافظت در مقابل آفتاب بعد از کاشت مو

یکی از سوالات پرتکرار افرادی که اخیرا کاشت مو انجام داده اند این است که آیا بعد از جراحی می توانیم در مجیط باز قرار گیریم یا خیر؟ طبق نظر پزشکان متخصص کاشت مو بعد از این جراحی حداقل تا 4 ماه باید در برابر نور آفتاب از خود مراقبت نمایید. درجات حساسیت مراقبتی از فولیکول های مو برای هر فردی متفاوت است پس توصیه می کنیم در این خصوص حتما با پزشک مشورت نمایید.

مدت زمان محافظت در مقابل آفتاب بعد از کاشت مو

سه راهکار برای مراقبت از موهای کاشته شده در مقابل نور خورشید

ما در ادامه سه راهکار جهت محافظت از موها در مقابل نور خورشید آورده‌ایم پس با ما تا انتهای این مقاله باشید:

استفاده از کلاه

شما می توانید جهت جلوگیری از آثار نور آفتاب بعد از کاشت مو از کلاه استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که سه تا ده روز اول به دلیل حساسیت بالا اجازه پوشیدن هیچ نوع کلاه را ندارید. عد از این مدت می توانید با مشورت پزشک شروع به پوشیدن کلاه های بسیار گشاد و شل مثل کلاه های ماهیگیری کنید؛ و بعد از یک مدت که فولیکول های مو به اندازه کافی ایمن شدند شروع به پوشیدن کلاه‌های تنگ تر، مانند کلاه‌های بیسبال کنید.

استفاده از کلاه

کاهش تعریق

مورد دیگری که با قرار گرفتن در زیر نور خورشید برای ما به وجود می آید گرما و افزایش دمای بدن می باشد که میواند باعث ایجاد تعریق شود. این کار می تواند به گرافت های تازه کاشته شده آسیب وارد کرده و در نهایت منجر به عفونت شوند. پس بهتر است تا حد امکان دمای بدن خود را پایین نگه داشته و از قرار گرفتن در معرض گرما به شدت خودداری نمایید.

استفاده از ضدآفتاب

در ابتدا برای ایمن بودن و جلوگیری از آسیب های احتمالی ناشی از نور خورشید، باید به مدت دو هفته پس از عمل کاشت مو، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. پس از اتمام این دو هفته به مدت چهار ماه در صورت قرار گیری در محیط بیرون از خانه، می‌توانید با مشورت پزشک، از کرم های ضدآفتاب (حداقل SPF 30) استفاده کنید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کرده ایم تاثیرات نور آفتاب بعد از کاشت مو و راه های مقابله با آن را در اختیار شما قرار دهیم. در صورت هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد در خصوص این مطلب از قسمت نظرات کاربران با ما در ارتباط باشید.

نظر کاربران