دست زدن به موهای کاشته شده

دست زدن به موهای کاشته شده

پری چاوشی

آیا امکان دست زدن به موهای کاشه شده وجود دارد؟ دست زدن به موهای کاشته شده یکی از سوالات پرتکرار افرادی است که این جراحی را انجام داده اند. از این رو ما در این مقاله از وب سایت رسمی کلینیک زیبایی در این خصوص صحبت خواهیم کرد. پس ما را تا انتهای این مطلب همراهی نمایید.

دست زدن به موهای کاشت شده طبق نظر پزشکان متخصص کاشت مو در شیراز که اطلاعات آنها را در لینک درج شده قرار داده ایم ممنوع نیست اما بهتر است به مدت 10 الی 14 روز بعد از جراحی از این کار پرهیز نمایید. چرا که فشار وارد شده به گرافت ها می تواند به آن ها در این بازه زمانی آسیب وارد نماید. در ادامه عوارض احتمالی دست زدن به موهای کاشته شده و دلیل اشتباه بودن این کار را بررسی می‌کنیم.

چرا دست زدن به موهای کاشته شده اشتباه است؟

به صورت کلی کاشت مو یکی از درمان هایی است که به مراقبت های خاصی نیاز دارد. جهت رسیدن به نتیجه مطلوب تر توصیه می شود که به مدت دو هفته بعد از این جراحی از دست زدن به آن اکیدا خودداری نمایید.

چرا دست زدن به موهای کاشته شده اشتباه است؟

از چه زمان می‌توان به موهای کاشته شده دست زد؟

شما در صورتی می‌توانید به موهای خود دست بزنید که پوست سر ترمیم شده باشد و گرافت‌ها در جای خود به استحکام کافی رسیده باشند که مدت‌زمان آن در افراد، متفاوت است؛ اما به صورت میانگین گرافت‌ها برای ثابت شدن در جای خود نیاز به 5 الی 14 روز زمکان لازم دارند که این بازه زمانی در هر فرد با توجه به آناتومی بدن آنها متفاوت است.

چه مواردی سبب از بین رفتن دلمه‌ها می‌شود و چرا از بین رفتن آنها مهم است؟

یکی از مهمترین مواردی که باعث از بین رفتن دلمه ها می شود شستن سر با شامپوها و محصولاتی است که توسط دکتر تجویز می گردد. هیچ کار اضافی لازم نیست انجام دهید و طبق دستورالعمل پزشک خود پیش بروید تا دلمه ها خودشان از بین بروند. فقط فراموش نکنید که دست اری آنها و ناخن زدن به آن ها کار بسیار اشتباهی است.

چرا بعد از کاشت روی سر دلمه می‌بندد؟

دلمه‌ها همان خون خشک شده هستند و به خاطر برش‌هایی که پزشک برای کاشت روی سر ایجاد می‌کند به وجود می‌آیند. شما به هیچ‌وجه نباید خودتان دلمه‌ها را بکنید و آن‌ها خودشان با شستن سر از بین می‌روند.

آیا دست زدن به موهای کاشته شده سبب از بین رفتن گرافت‌ها می‌شود؟

دست زدن به موهای کاشته شده در روزهای اول بعد از کاشت می‌تواند منجر به از جا درآمدن گرافت‌ها، عفونت و افزایش عوارض بعد از کاشت شود.

آیا دست زدن به موهای کاشته شده سبب از بین رفتن گرافت‌ها می‌شود؟

کلام آخر

در این مقاله سعی کرده ایم عوارض دستکاری موهای کاشته شده را بررسی نماییم. هر گونه کپی برداری از این مطلب بدون درج منبع پیگرد قانونی دارد. سپاس از توجه شما

نظر کاربران