خوردن چای بعد از کاشت مو

خوردن چای بعد از کاشت مو و عوارض آن

پری چاوشی

یکی از سوالات رایج در بین مراجعه کنندگان عزیز این است که آیا خوردن چای بعد از کاشت مو عوارضی دارد یا خیر؟ ما در این مقاله از وب سایت رسمی کلینیک زیبایی در این خصوص صحبت خواهیم کرد. با ما همراه شوید.

آیا خوردن چای قبل از کاشت مو مضر است؟

یکی از نکات حائز اهمیت در مراقبت از خود و حفظ سلامتی گس از عمل جراحی پیوند مو، تغذیه مناسب است. پزشکان متخصص کاشت مو شیراز با توجه به تجربیات خود و پژوهش های انجام شده ، توصیه می کنند که در زمان پبش از جراحی، حداقل یک تا دو هفته، از مصرف چای خودداری شود.

دلیل این توصیه این است که مصرف چای ممکن است باعث رقیق شدن خون شود و در نتیحه، خونریزی های نا خواسته و شدیدتری در زمان عمل ایجاد شود. قبل از هر گونه تصمیمی، با پزشک خود مشورت و راهنمایی های لازم را از ایشان دریافت نمائید.

آیا خوردن چای قبل از کاشت مو مضر است؟

خوردن چای بعد از کاشت مو امکان پذیر است؟

خوردن چای بعد از جراحی کاشت مو تا یک هفته اولیه با تجویز پزشک و تحت نظر ایشان باید مصرف شود. به صورت کلی بهتر است در این بازه زمانی از خوردن چای خودداری کنید. چرا که چای و یا هر نوشدینی دیگری که دارای کافئین باشد، میتواند غلظت خون شما را کاهش داده و باعث خوریزی و زیادتر شدن دوران نقاهت شما بشود.

جایگزین چای بعد از جراحی پیوند مو چیست؟

یکی از مهمترین و بهترین نوشیدنی هایی که می توانید در دوران نقاهت خود جایگزین چای یا قهوه کنید. آب است. مصرف روزی 8 لیوان آن به شما کمک می کند تا گردش خون در بدنتان منظم شده و به تقوینت موهای شما نیز کمک می نماید. همچنین به جز آب سعی کنید غذاهای حاوی انواع ویتامین‌های گروه بی، ای، سی و آ و هم‌چنین زینک و آهن را در رژیم غذایی بعد از کاشت خود جای دهید. مصرف آناناس بعد از کاشت مو نیز می‌تواند به بهبود سریع ورم سر کمک کند.

بهترین زمان برای خوردن چای بعد از عمل پیوند مو

همانطور که قبلا هم گفتیم، کافئین یکی از ترکیباتی است که خاصیت رقیق‌کنندگی خون دارد. بنابراین باعث افزایش جریان خون شده و خطر خونریزی در محل زخم‌ها را به همراه دارد. بنابراین در پاسخ به این سؤال که آیا خوردن چای بعد از کاشت مو مجاز است یا خیر باید بگوییم که باید حداقل به مدت دو هفته صبر کنید و پس از آن در صورتی که زخم‌های شما عمدتاً التیام پیدا کرده‌اند، می‌توانید چای بنوشید.

بهترین زمان برای خوردن چای بعد از عمل پیوند مو

کلام آخر

در این مقاله تلاش کرده ایم شما را با خوردن چای بعد از پیوند مو و عوارض آن آشنا کنیم. در صورت هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد در خصوص این مطلب از قسمت نظرات کاربران با ما در ارتباط باشید.

نظر کاربران