بهترین فصل کاشت مو

بهترین فصل کاشت مو چه موقع است؟

پری چاوشی

یکی از سوالاتی که کاندیدای جراحی کاشت مو می پرسند، بهترین فصل کاشت مو و نتیجه گیری آن است. مراقبت های بعد از این جراحی در فصل های مختلف متفاوت است پس باید در این زمینه این، مقاله زیر از وب سایت کلینیک زیبایی را از دست ندهید.

مزایای و معایب کاشت مو در هر فصل سال

کاشت مو در هر فصل مزایا و معایب خاص خود را دارد، بنابراین ما برای انتخاب بهترین فصل کاشت مو باید در خصوص مزایا و معایب کاشت در هر فصل تحقیق کنید. ما در ادامه برخی از اصلی ترین مزایا و معایب این جراحی در فصول مختلف را بررسی می کنیم.

اگر به دنبال یک کلینیک تخصصی کاشت مو در شیراز هستید، ما در لینک درج شده اطلاعات بهترین کلینیک ها و تکنسین های کاشت مو را قرار داده ایم.

مزایای و معایب کاشت مو در هر فصل سال

مزایای کاشت مو در بهار

تجربه نشان داده است که تعطیلات عید نوروز که یک فرصت برای استراحت است، به عنوان فصل مناسب کاشت مو شناخته می‌شود و یکی از شلوغ‌ ترین بازه‌های زمانی ممکن برای کاشت مو می‌باشد. در صورتی که قبل از عید نوروز برای کاشت مو اقدام کنید، در تعطیلات نوروز فرصت کافی برای استراحت و بهبود زخم‌ها دارید. همچنین هوای معتدل و نسبتاً خنک کمک می‌کند بهتر راحت‌تر بتوانید دوره نقاهت را طی کنید. بنابراین اگر برای دوره نقاهت قصد ماندن در خانه را دارید، این دوره زمانی بهترین زمان ممکن به حساب می‌آید؛ چراکه کاملاً تحت استراحت قرار دارید.

معایب کاشت مو در بهار

تنها نکته منفی درباره کاشت مو در بهار تغییرات ناگهانی آب و هوا است که اگر بیرون از منزل باشید یک خطر به حساب می‌آید. باد و باران بهار یک تهدید برای بهبود زخم‌ها و مراقبت از موهای کاشته شده به حساب می‌آید؛ بنابراین در صورتی که در بهار برای کاشت مو اقدام می‌کنید باید تدابیر لازم را بیندیشید، کمتر از خانه بیرون بروید و یا با استفاده از کلاه از تماس نور آفتاب، آلودگی‌ها و باد و باران با سر خود جلوگیری کنید.

مزایای کاشت مو در تابستان

تابستان نیز می‌تواند یک فصل مناسب برای کاشت مو باشد و به همین دلیل کاشت مو در تابستان نیز پرتقاضا است. امکان استراحت و مرخصی در این فصل بیشتر است و افراد می‌توانند با استراحت، به خوبی دوره نقاهت خود را طی کنند. همچنین سرعت رویش و رشد موها و همچنین ترمیم پوست در تابستان بیشتر است به همین دلیل دوره نقاهت کوتاه می‌شود.

مزایای کاشت مو در تابستان

معایب کاشت مو در تابستان

بزرگترین نکته منفی کاشت مو در فصل تابستان، گرم بودن هوا است که می‌تواند کار را برای افراد سخت کند. آفتاب داغ و سوزان تابستان حتی اگر مستقیم با سر تماس نداشته باشد، منجر به تعریق می‌شود و ترمیم زخم‌ها را پیچیده می‌کند، بنابراین متخصصین توصیه می‌کنند اگر مایل به کاشت مو در تابستان هستید حتماً تا دو هفته از آفتاب و گرما دوری کنید و اجازه ندهید بدنتان تعریق داشته باشد. همچنین باید گفت که رفتن به استخر یا سونا در دوران نقاهت ممنوع است.

مزایای کاشت مو در پاییز

یکی از مناسب‌ترین فصول برای کاشت مو فصل پاییز است. در این فصل هوا ابری بوده و خبری از آفتاب مستقیم نیست. اگر بتوانید از باد و باران دور بمانید، از کلاه و چتر استفاده کنید و کمتر از منزل خارج شوید، یک فصل مناسب برای کاشت مو را انتخاب کرده‌اید.

معایب کاشت مو در پاییز

در این فصل مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی می‌شوند و استرس ناشی می‌تواند برای بهبود عوارض کاشت مو خطرناک باشد، بنابراین کسانی که در این شرایط قرار دارند بهتر است کاشت مو را به تعطیلات موکول کنند.

مزایای کاشت مو در زمستان

نور آفتاب در فصل زمستان از هر زمان دیگری کمتر است و نگرانی از بابت برخورد نور مستقیم آفتاب با ناحیه کاشت وجود ندارد. در این فصل مراقبت از موهای کاشته شده راحت‌ تر است و می‌توان از کلاه‌های مخصوص کاشت مو برای جلوگیری از نفوذ سرما استفاده کرد. همچنین در این فصل افراد کمتر از منزل خارج می‌شوند و سعی می‌کنند بیشتر در منزل استراحت کنند، بنابراین احتمال بهبود موها بیشتر است و پوست سر کمتر در معرض آلودگی‌های محیطی قرار می‌گیرد.

معایب کاشت مو در زمستان

اگرچه زمستان می‌تواند به عنوان یک فصل مناسب کاشت مو شناخته شود؛ اما این کار خطراتی را نیز به دنبال دارد که باید از آنها پیشگیری کنید. اختلاف دمای بین منزل و محیط بیرون زیاد است و ممکن است باعث کاهش سرعت ترمیم زخم‌ها و رشد موهای تازه کاشته شده شود. علاوه بر این باد و باران و سرما ممکن است باعث عفونت پوست شود و باید با این عوامل مقابله کنید. توصیه متخصصان این است که بعد از کاشت مو در زمستان حداقل تا 5 روز از منزل خارج نشوید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کرده ایم شما را با بهترین فصل کاشت مو آشنا کنیم. در صورت هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد در خصوص این مطلب از قسمت نظرات کاربران با ما در ارتباط باشید.

نظر کاربران