ریزش طبیعی موی سر

ریزش طبیعی موی سر در طول روز چقدر است؟

پری چاوشی

یکی از پرتکرارترین سوالات که پرسیده می شود این است که ریزش طبیعی موی سر در طول روز چقدر است و در چه شرایطی باید به پزشک مراجعه کرد. برای دریافت پاسخ این سوالات این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

ریزش موی طبیعی

زمانی که موهایتان را زیر دوش حمام می شویید، موهایی که قبلا سست بوده اند از سر جدا شده و می ریزند. اگر چه امکان دارد تعداد آنها زیاد باشد و شما را نگران کند اما ممکن است یک ریزش کاملا طبیعی باشد. اما اگر ریزش موهایتان برای خودتان غیر عادی است (مثلاً به صورت طاسی نقطه‌ای، کچلی و ریزش توده‌ای)، حتماً باید به پزشک یا متخصص پوست در شیراز که در لینک درج شده معرفی شده اند، مراجعه کنید.

ریزش موی طبیعی

ریزش طبیعی موی سر چقدر است؟

شما فکر می کنید ریزش موی طبیعی در طول روز چقدر است؟ طبق نظر پزشکان متخصص پوست و مو در طول روز بین 50 تا 100 تار مو می ریزد. این امر بسیار طبیعی است و به اصطلاح موهایی که مرده هستند از سر جدا می گردند. یکی از اصلی ترین راه های تشخیص موهای مرده است. ممکن است موهای شما هنگام شانه زدن یا مرتب کردن آن ها بریزند. این حجم ریزش مو کاملا طبیعی بوده و بدن به صورت طبیعی موهای جدید را جایگزین آن ها خواهد کرد. در این شرایط نیازی به نگرانی و مراجعه به متخصصان پوست و مو نیست.

ریزش مو در زنان و مردان چگونه است؟

زنان در مقایسه با مردان، تعداد تارهای موی بیشتری را در طول یک روز از دست می دهند. تاکنون هیچ گونه ابزاری برای اندازه گیری دقیق تفاوت بین ریختن موی زنان و مردان وجود ندارد. ابزار حرارتی و رنگ کردن مکرر موها نقش بسزایی در ریزش آن‌ها دارد. همچنین خانم ها به دلیل قرار گرفتن در برخی موقعیت‌های طبیعی زندگی مانند بارداری و یائسگی بیشتر از مردان دوره‌های ریزش مو را تجربه می‌کنند.

ریزش مو در زنان و مردان چگونه است؟

ریزش موی غیر طبیعی چگونه است؟

شرایط عادی ریختن مو به این گونه است که در طول روز بین 50 تا 100 نخ از موها ریخمته شده و مجدد تارهای جدید رویش نماید. در صورتی که این چرخه از کار بیافتد، پزشکان ریزش موی غیرطبیعی را مطرح می نماند. موهای ریخته شده توسط موهای جدید جایگزین نشوند. در این حالت، حجم موها کاهش پیدا کرده و ظاهر افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. در این صورت بهتر است حتما به پزشک مراجعه نمایید.

کلام آخر

از این که تا پایان این مطلب ما را همراهی کرده اید بسیار ممنونیم. در صورت هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد در خصوص این مطلب می توانید از قسمت نظرات کاربران در انتهای صفحه با ما در ارتباط باشید.

نظر کاربران