بوتاکس مو چیست و آیا تاثیر مطلوبی دارد؟

بوتاکس مو چیست و آیا تاثیر مطلوبی دارد؟

نیلوفر امیری

اگر دوست دارید موهای پر پشت، صاف و براق داشته باشید، بوتاکس مو بهترین گزینه برای موهای شماست. اما برخلاف اسم آن، نه سوزنی و تزریقی در کار است و نه حتی ماده بوتاکس. در این مقاله کلینیک زیبایی درباره بوتاکس مو و مزایای آن صحبت می کنیم.

بوتاکس مو چیست و آیا تاثیر مناسبی دارد؟

اصطلاح بوتاکس مو یک اشتباه مصطلح برای هر نوع روش درمان مو است که در آن پوششی از فیلر هایی مانند کراتین و کلاژن روی مو قرار می گیرند و به آن حالت می دهند. از این روش برای ترمیم موهای شکسته یا آسیب دیده استفاده می شود. این درمان زیبایی نه تنها باعث می شود مو سالم تر و پر پشت تر به نظر برسد، بلکه از موهای شما در برابر آسیب های بعدی هم جلوگیری می کند.

دکتر جان کاهن جراح ارشد در کلینیک زیبایی بورلی هیلز است. او در این باره گفت: به این دلیل از اصطلاح بوتاکس استفاده می شود که این روش جوانسازی از بروز علایم پیری جلوگیری می کند. دقیقا همانطور که بوتاکس پوست، از چین و چروک پیشگیری می کند. اما با این تفاوت که در بوتاکس مو به پوست سر بوتاکس یا ماده دیگری تزریق نمی کنیم.

میتوانید با مراجعه به لینک همه چیز درباره بوتاکس، از انواع بوتاکس و مزایا و معایب آنان اطلاع یابید و پس از آن تصمیم به انجام این امر زیبایی بگیرید.

بوتاکس مو از چه موادی تشکیل شده؟

معمولا در این محصولات از موادی مانند ویتامین E، ویتامین ب5، روغن خاویار، آنتی اکسیدان ها و مجموعه ای از کلاژن ها استفاده می شود. یوی والسین یک آرایشگر حرفه ای و مالک سالن زیبایی در سیاتل است. او می گوید اگر موهایتان خشک یا بطور طبیعی فر است یا دایم آن ها را رنگ می کنید، بوتاکس مو بهترین کاریست که می توانید برای موهای خود انجام دهید. همچنین اگر در مناطق شرجی زندگی می کنید و موهایتان وزوزی می شود، قطعا این روش تاثیر فوق العاده ای برای شما دارد.

زمانی که بوتاکس مو انجام می دهید، آرایشگر نوعی فرآورده پروتئینی به موهای خیس شما می زند که لایه ای محافظ دور موهای شما تشکیل می دهد. دکتر هاریکیران چکوری یک متخصص پوست و مو و جراح زیبایی است. او در این باره گفت: بوتاکس مو کمک می کند رشته های ضعیف و آسیب دیده ترمیم شوند. در ضمن لایه ای دور مو ایجاد می شود که در برابر آسیب حرارت وسایل آرایشی یا عوامل محیطی مانند رطوبت از مو محفاظت می کند.

اگر می خواهید موهایتان پر پشت و براق به نظر برسد این درمان زیبایی که بدون استفاده از مواد شیمیایی انجام می شود، بهترین گزینه برای شماست.

بوتاکس مو چیست و آیا تاثیر مطلوبی دارد؟

مزایای بوتاکس مو

بوتاکس مو به شدت مقوی و آب رسان است و باعث می شود موها صاف، براق و پر تر به نظر برسند. کلاژن و کراتینی که در این درمان استفاده می شود این قابلیت را دارد که قسمت های آسیب دیده ساقه مو را پر کند. بنابراین موها ظاهری صاف تر و براق بدست می آورند.

بعد از بوتاکس مو نیاز چندانی به استفاده از سشوار و حالت دهی با گرما ندارید. علاوه بر این دیگر هوای شرجی موهایتان را وزوزی نمی کند، بنابراین از آسیب مو با حرارت و رطوبت در امان هستید. بوتاکس ضمن کمکی که به لطافت مو می کند، در حفظ کیفیت رنگ نیز موثر است. همه این مزایا تا حدود ۶ ماه ماندگاری دارند، در نتیجه این روش راهی بلند مدت برای مراقبت از ظاهر و سلامت موهای شماست.

بوتاکس مو برای چه کسانی مناسب است؟

همه می توانند از مزایای این درمان زیبایی بهره ببرند، مخصوصا افرادی که موهایشان بخاطر رنگ، حالت دهی با گرما یا اشعه فرا بنفش آسیب دیده باشد. افرادی با نوع موهای خشک و ضخیم تاثیر بهتری از مواد نرم کننده می گیرند.

نکته مهم این است که بوتاکس سلامت عمومی مو را بهبود می بخشد، آن را براق می کند و بطور کلی نگهداری از موها را آسان تر می کند. دکتر چکوری افزود این روش بطور ویژه برای افرادی که موهای ضعیف و آسیب دیده دارند توصیه می شود. زیرا محلول پروتئینی که در این روش استفاده می شود نقاط ضعیف ساقه مو را می پوشاند و ترمیم می کند.

این روش همچنین برای کسانی که می خواهند زمان کمتری صرف حالت دهی و مراقبت از موهایشان کنند مفید است. با بکارگیری بوتاکس مو، دیگر نیاز چندانی به استفاده از تعداد زیادی محصول آرایشی و ابزار حالت دهی برای داشتن موهایی صاف و براق ندارید.

شما میتوانید با مراجعه به لیست بهترین مرکز بوتاکس مو در شیراز با مراکز معتبر در این زمینه آشنا شده و سلامت موهای خود را به آنان بسپارید.

بوتاکس مو چه برتری نسبت به حالت دهنده های عمیق دارد؟

حالت دهنده عمیق، نوعی ماسک یا بوستر مو است که با استفاده از مواد شیمیایی به فولیکول مو آب رسانی می کند. در طرف مقابل، بوتاکس مو از هیچ ماده شیمیایی ناملایم استفاده نمی کند اما ممکن است تاثیر آن دوام کمتری داشته باشد.

یک تفاوت بزرگ بین حالت دهنده های عمیق و بوتاکس مو استفاده از کلاژن است. کلاژن به اندازه محصولات نرم کننده عمیق به ریشه مو نفوذ نمی کند. به همین دلیل بوتاکس مو با این که تاثیر زیادی در نرم و صاف شدن مو و سلامت آن دارد، موقتی است.

با این که هر دو این روش ها هدف مشابهی دارند، استفاده از حالت دهنده های عمیق باید بطور منظم و جزئی از روتین مراقبت از مو باشد. اما بوتاکس مو ترمیم های قویتری انجام می دهد و ضمن ایجاد لایه محافظ نقاط ضعیف تر مو را پوشش می دهد. بطور کلی هر دو روش زیبایی / درمانی موثر هستند اما انتخاب بین آن ها به نیاز و اهدافتان برای مراقبت از مو بستگی دارند.

اگر ساکن تهران هستید و به دنبال مراکز تخصصی بوتاکس مو هستید، میتوانید با مراجعه به لیست بهترین مراکز بوتاکس مو در تهران، با برترین ها آشنا شوید.

بوتاکس مو چیست و آیا تاثیر مطلوبی دارد؟

دکتر چکوری در پایان گفت: همه کسانی که دوست دارند سلامت موهای خود را بدست آورند و همچنین موهایی براق و نرم داشته باشند می توانند موهایشان را بوتاکس کنند. بهترین گزینه برای ترمیم شدید مو یا محافظت در برابر حرارت وسایل حالت دهی، بوتاکس مو است.

مروری کوتاه

بوتاکس مو برخلاف اسمی که دارد، یک درمان زیبایی بدون تزریق یا جراحی است. در این روش مواد فیلر مانند کراتین و کلاژن ضمن حالت دهی، ترمیم و تقویت مو، موها را با لایه ای محافظ و براق می پوشانند. این روش ضمن این که کمک می کند موها سالم و ضخیم تر به نظر برسند باعث محافظت و قوی شدن آن ها نیز می شود.

این روش جوان سازی و زیبایی، بدون استفاده از مواد شیمیایی است و برای همه افراد مفید و کاربردی است. اما بطور ویژه افرادی که موهایشان با رنگ، حرارت یا اشعه فرابنفش آسیب دیده باشد بیشتر از مزایای آن بهره می برند.

 

منبع: مقالات سلامتی و زیبایی Health.com

نظر کاربران