سیگار کشیدن بعد از عمل بینی

سیگار کشیدن بعد از عمل بینی مضر است؟

پری چاوشی

اگر سیگاری هستید و قصد انجام عمل بینی را دارید، حتما سوالاتی درباره سیگار کشیدن بعد از عمل بینی دارید. این مقاله از وب سایت رسمی کلینیک زیبایی را اصلا از دست ندهید.

سیگار کشیدن بعد از عمل بینی

عمل بینی یک از عمل های زیبایی است که مراقبت های بعد از آن بسیار حائز اهمیت می باشد. اگر سیگاری هستید و یا قلیان می کشید حتما مدت زمانی را برای بهبود بینی خود و زخم های بعد از جراحی در نظر بگیرید. نظر برترین جراحان بینی در شیراز که در لینک درج شده نیز معرفی شده اند این است که حتما تا 4 هفته بعد از جراحی از کشیدن سیگاری پرهیز نمایید.

سیگار کشیدن بعد از عمل بینی

چه مدت بعد از عمل بینی میتوان سیگار کشید؟

دکتر جراحی بینی توصیه می‌کند حداقل چهار هفته قبل و بعد از عمل بینی از استعمال دخانیات پرهیز نمایید. فراموش نکیند که عدم انجام این کار می‌تواند منجر به عوارض جانبی خطرناکی برای شما شود. همچنین می‌تواند روند بهبودی شما را در معرض خطر قرار دهد.

عوارض سیگار کشیدن بعد از عمل جراحی

از دست دادن پوست، ماندن جای زخم‌ها، انسداد راه هوایی، افزایش خطر عفونت، عوارض قلبی و افزایش فشار خون همگی از عارضه های سیگار کشیدن زود هنگام بعد از عمل راینوپلاستی است.

عوارض سیگار کشیدن بعد از عمل جراحی

اگر پس از عمل بینی حس بویایی شما دچار اختلال شده است، میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب حس بویایی بعد از عمل بینی را مطالعه نمایید.

تاثیر سیگار در جراحی بینی چیست؟

استعمال دخانیات باعث به وجود آمدن اختلال در دیواره عروق خونی می گردد و همین عارضه می تواند باعث تنگ شدن رگ های خونی فرد شود. تنگ شدن این عروق موجب اختلال در گردش خون و روند بازسازی و ترمیم پوست بینی در افراد سیگاری بعد از جراحی بینی خواهد شد.

نکاتی در مورد جراحی بینی در افراد سیگاری

اگر سیگاری هستید حتما به توصیه های زیر گوش کنید:

  • خوردن مشروب قبل و بعد از عمل بینی موجب افزایش احتمال خونریزی حین جراحی بینی و افزایش تورم بعد از جراحی بینی می شود .
  • نوشیدن مشروبات الکلی موجب گشاد شدن رگ های خونی حین جراحی بینی خواهند شد.
  • کشیدن قلیون قبل و بعد از جراحی بینی باعث ایجاد اختلال در روند بهبودی خواهد شد، قابل توجه است که افرادی که قلیان می کشند میزان نیکوتین موجود در خونشان بیشتر از افرادی است که سیگار می کشند.
  • توصیه می شود یک ماه قبل و حداقل دو ماه بعد از عمل بینی از استعمال دخانیات پرهیز نمایید تا جراحی بینی ایمن و با نتیجه مطلوبی را تجربه کنید.
  • مدت زمان ذکر شده باعث می شود که عروق خونی شبیه به عروق فرد غیر سیگاری شود و سیستم گردش خون به درستی فعالیت خود را انجام دهد و بهبودی بافت های آسیب دیده بینی با اختلال مواجه نگردد.
  • قبل از انجام جراحی بینی توصیه های جراح بینی را جدی بگیرید و با رعایت کردن نکات قبل و بعد از جراحی بینی ، عمل بینی را با کمترین عارضه احتمالی و با خیال آسوده تجربه نمایید.
نظر کاربران