روتین مراقبت از پوست

روتین مراقبت از پوست قبل از خواب چیست؟

پری چاوشی

با در نظر گرفتن این که پوست صورت می تواند در زیبایی شما تاثیر زیادی داشته باشد امروزه توجه به روتین مراقبت از پوست قبل از خواب در اولیت خانم ها قرار گرفته است. انجام روتین های پوستی با سوالات زیادی رو به رو است که ما در این مطلب به پاسخ آنها می پردازیم. کدام محصولات برای پوست من مناسب هستند؟ به چه ترتیب باید از این محصولات استفاده کنم؟ در نهایت اینکه، این محصولات چه کاری روی پوست من انجام می دهند؟

مراحل روتین مراقبت از پوست قبل از خواب

پوست شما در هنگام خواب شروع به بازسازی و ترمیم میکند و بهترین زمان برای کمک به پوست در این زمان است. به همین دلیل دکتر پوست و مو توصیه میکند روتین مراقبت از پوست را حتما قبل از خواب انجام دهید. در روتین مراقبت از پوست قبل از خواب، مراحلی مشابه با آن کارهایی که در طول روز انجام می‌دهید را دارید که شامل پاکسازی، درمان و رطوبت رسانی می‌شود، اما خب در مورد قبل از خواب، روال کار کمی متفاوت به نظر می‌رسد.

پوست را پاکسازی کنید

برای پاکسازی پوست از آلودگی باید به دنبال یک شوینده ملایم بروید. قبل از خواب می توانید از پاک کننده‌هایی که بر پایه روغن هستند استفاده کنید. حتی می‌توانید برای محکم کاری ابتدا از یک میسلار واتر و پاک کننده‌های پایه آب استفاده کنید و تمام صورت را با آن تمیز کنید و بعد سراغ شوینده بروید. با این کار شما به خوبی تمام منافذ پوست خود را پاکسازی می‌کنید.

پوست را پاکسازی کنید

تونر روی پوست خود بزنید

اگر می‌خواهید از تونر استفاده کنید، آن را به همان روشی که صبح می‌زنید، استفاده کنید. نحوه استفاده از تونر به این صورت است که آن را بعد از شستشوی صورت روی پوست تمیز می‌زنید که هم PH پوست را تنظیم کند و هم اگر آلودگی‌ای روی پوست صورت باقی مانده باشد، را پاک کند. این مرحله دوم روتین مراقبت از پوست قبل از خواب است.

آبرسان روتین مراقبت از پوست

کرم آبرسان پایه و اساس هر روتین پوستی است و شما چه شب و چه روز باید از آن استفاده کنید. هیالورونیک اسید موجود در کرم‌های آبرسان باعث آبرسانی عمیق پوست صورت می‌شود و به همین خاطر امکان بروز چروک و خشکی پوست بسیار کم می‌شود.
در میان محصولات عالی آبرسان در ایران، بمب آبرسان کامان می‌تواند بهترین انتخاب شما برای خرید این محصول باشد.

استفاده از سرم‌ها و کرم‌های درمانی

استفاده از اسید آلفا هیدروکسی در میان متخصصان بسیار توصیه شده است و سرم‌هایی که این ماده را دارند، به درخشندگی پوست کمک می‌کنند و باعث از بین رفتن سلول‌های مرده پوست می‌شوند. همچنین این نوع سرم‌ها و کرم‌ها به ساخت کلاژن کمک می‌کنند و پوست را شفاف‌تر می‌کنند. اگر می‌خواهید استفاده از کرم‌ها و سرم‌ها دارای رتینول را در برنامه مراقبت از پوست خود بگنجانید، بهترین کار استفاده از آن در روتین مراقبت از پوست قبل از خواب است. رتینول نوعی ویتامین A است که به کاهش چین و چروک، لکه‌های پوست و کوچک‌تر شدن منافذ پوست کمک می‌کند.

استفاده از سرم‌ها و کرم‌های درمانی

کرم دور چشم بزنید

استفاده از کرم دور چشم هم برای روز و هم برای شب و قبل از خواب، بسیار توصیه می‌شود. در واقع نمی‌توان هیچ روتین پوستی‌ای را بدون کرم‌ها دور چشم تصور کرد. برای استفاده از کرم دور چشم مقداری کمی را روی انگشتان خود بزنید و آن را به آرامی و پایین‌تر از چشم‌ها خود به صورت ضربه‌ای بزنید. سعی کنید کرم دور چشم را خیلی نزدیک به چشم نزنید، چرا که باعث بروز میلیا و یا همان دانه‌های چربی در پوست می‌شود.

کرم‌های درمانی برای درمان لکه‌های آکنه را بزنید

اگر جوش‌هایی دارید که دوست دارید زودتر از بین بروند، شب و قبل از خواب بهترین زمان برای استفاده از کرم‌های درمان لکه‌های آکنه است. اما توصیه و پیشنهاد ما به شما این است که به جای تمرکز بر روی جوش‌ها، سراغ اقدامات پیشگیرانه مانند انجام مداوم همین روتین پوستی بروید.

پوست خود را مرطوب کنید

روند مرطوب کردن پوست در شب بسیار مهم است، زیرا به عنوان مانع بر روی پوست عمل می‌کند و از خارج شدن رطوبت از پوست جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید، پوست شما براق و درخشان است. کرم مرطوب کننده همچنین می‌تواند میزان اثربخشی آبرسان را نیز دو چندان کند.

روغن صورت را فراموش نکنید

روغن‌های صورت راهی عالی برای حفظ رطوبت پوست، هنگام خواب هستند. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که اگر پوستشان چرب است و جوش و آکنه می‌زند، نباید از روغن‌های پوست استفاده کنند. بسیاری از آنها واقعاً می‌توانند به آبرسانی و لطافت پوست کمک کنند. به خصوص اگر از موادی مانند رتینول و اسیدهای هیدروکسی آلفا استفاده کنند، به همین خاطر، روغن‌های صورت یک روش عالی برای افزایش رطوبت پوست هستند.

زدن بالم لب روتین مراقبت از پوست

پوست صورت، شامل پوست لب‌ها نیز می‌شود و شما در روتین قبل از خواب خود استفاده از بالم لب‌های باکیفیت را نیز باید قرار دهید. در میان محصولاتی که همیشه مورد تأیید مصرف کنندگان بوده و افراد زیادی از آن راضی هستند، بالم لب کامان قرار دارد و ما به شما توصیه می‌کنیم که از این محصول برای نرم کردن، طراوت بخشیدن و همچنین درمان پوسته پوسته شدن لب‌های خود استفاده کنید. روش استفاده از بالم لب نیز به این صورت است که آن را بعد از اتمام تمام محصولات پوستی روی لب‌ها می‌زنید و بعد به تخت‌خواب می‌روید.

اگر منافذ باز صورت دارید و شما را اذیت می کند میتوانید بهترین روش درمانی برای این عارضه پوستی را در لینک درج شده بخوانید.

نظر کاربران