درمان منافذ باز پوست

درمان منافذ باز پوست با روش های قطعی و کم هزینه

پری چاوشی

منافذ باز پوست در اثر ترشح چربی بیش از اندازه در صورت به وجود می آید. از مهمترین جاهایی که منافذ پوستی بزرگ در آن دیده می شود روی بینی و اطراف آن است. روش مسدود کردن منافذ پوست صورت را با استفاده از گلاب و سرم های مراقبتی انجام می شود. در این مقاله تلاش کرده ایم روش های قطعی درمان منافذ باز پوست را توضیح دهیم.

منافذ باز پوست را چگونه درمان کنیم؟

شاید شما هم از منافذ باز پوست که به اصطلاح پوست پرتقالی نامیده می شود شکایت داشته باشید و هر راهی را امتحان کنید. اما آیا راه های درمان این عارضه پوستی را می دانید؟ قبل از آن باید بدانید علت به وجود آمدن منافذ باز برای پوست چیست؟

علت باز شدن منافذ پوست چیست؟

هر تار مو از درون ساختاری به نام فولیکول رشد خود را شروع می کند و روی سطح پوست برای هر فولیکول منفذی وجود دارد که تارها بتوانند راحت تر از پوست خارج شوند. پس سرتاسر پوست ما دارای منافذ است.

علت باز شدن منافذ پوست چیست؟

طبق تحقیقات در اشسل 2016 مهمترین عواملی که باعث باز شدن منافذ پوستی می شود عبارت است از:

  • افزایش چربی پوست (سبوم): اگر پوست شما چرب باشد، غدد چربی پوست شما، چربی زیادی تولید می‌کند. فعالیت غدد سباسه هر فرد به ژنتیک و اندازه منافذ بستگی دارد.
  • کم شدن خاصیت کشسانی پوست اطراف منافذ: اگر پوست قابلیت ارتجاع پذیری کمتری داشته باشد، این پدیده رخ می‌دهد. در این حالت منافذ پوست بزرگتر به نظر می‌رسند.
  • بزرگ شدن حجم فولیکول مو: وقتی منافذ پوست بسته شوند، حجم فولیکول بزرگتر می‌شود.

چه چیزهایی منافذ پوست را مسدود می کنند؟

در زمانی که چربی در منافذ پوست ما قرار میگیرد و با آلودگی یا لوازم آرایشی ترکیب شود این منافذ مسدود خواهد شد. همچنین توجه داشته باشید اگر منافذ پوست بسته شود، ممکن است پوست صورت دچار جوش های چرکی بشود. پزشکان متخصص پوست و مو می گویند اگر هدف کوچک کردن این منافذ باشد نه صرفا بستن آنها 10 روش کاربردی زیر وجود دارد.

10 راه برای درمان منافذ باز پوست

روش هایی که به صورت قطعی باعث درمان باز بودن منافذ صورت می شوند عبارت اند از:

  • فقط از محصولات آرایشی و بهداشتی غیرکمدوژنیک (NON-COMEDOGENIC) استفاده کنید. یعنی از لوازم آرایشی استفاده کنید که باعث بستن این منافذ نمی شوند.
  • روزی دوبار صورت خود را بشویید. از شونیده های متناسب با پوست خو روزی دوبار برای از بین بردن آلودگی های سطحی پوست استفاده کنید.
  • هر روز ضد آفتاب بزنید.
  • لایه‌برداری را فراموش نکنید.
  • با پوست خود با ملایمت برخورد کنید.
  • افتادگی پوست صورت خود را درمان کنید. اگر نمیدانید برای درمان این عارضه چه کاری مناسب است مقاله مزایای استفاده از دستگاه اکسنت را مطالعه کنید.
  • هر شب‌ آرایش خود را پاک کنید.
  • از تقویت کننده های پوستی مناسب با صورت خود استفاده کنید.
  • هر روز پوست خود را مرطوب کنید.
  • اگر پوست شما چرب است توصیه می‌کنیم از انواع ژل شستشوی صورت استفاده کنید.
  • از گلاب برای بستن منافذ بزرگ پوست استفاده کنید.

بهترین سرم جمع کننده منافذ پوست

سرم های جمع کننده منافذ پوست زیادی در بازار وجود دارند که می توانند به میزان زیادی در متعادل سازی چربی پوست کمک کنند. اما سرم اچ سی کی از بهترین آنها در بازار است. این سرم بعد از 15 دقیقه باعث می شود که اندازه منافذ شما کم شود و ترشحات چربی پوست 33 درصد کاهش یابد. قیمت سرم جمع کننده منافذ باز پوست اچ سی HC در حال حاضر بین 500 تا 600 هزار تومان متغییر است.

بهترین سرم جمع کننده منافذ پوست

راه‌های پیشگیری از باز شدن منافذ پوست

بهترین راه برای جلوگیری از باز شدن منافذ پوست استفاده صحیح از کرم های ضد آفتاب و داشتن یک پوشش درست برای پوست در برابر آفتاب است. نور آفتابی چنان آسیبی به پوست می رساند که منجر به از بین رفتن کلاژن پوست خواهد شد. طبق توصیه پزشکان پوست در سراسر دنیا هرگز ضدآفتاب مناسب با پوست خود را فراموش نکنید.

اگر نوع پوست خود را نمی دانید میتواند با دستگاه آنالیز صورت که در لینک درج شده درباره آن توضیح داده ایم، ابتدا نوع پوست را شناسایی کرده و بعد از آن به درمان این عارضه بپردازید.

نظر کاربران