کربوکسی تراپی چیست

. زمانی

کربوکسی تراپی یک روش درمانی بدون جراحی است که برای درمان و بهبود ظاهر سلولیت، ترک های پوستی و سیاهی زیر چشم استفاده می شود. این روش درمانی نسبت به سایر روش های دیگر برای کاهش سلولیت کمتر تهاجمی است. کربوکسی تراپی از تزریق دی اکسید کربن انجام می شود که به زیر پوست تزریق می گردد. گفته می شود که کربوکسی تراپی خاصیت ارتجاعی پوست، گردش خون را بهبود می بخشد و ظاهر خطوط و چین و چروک را کاهش می دهد.

آخرین کاربرد آن تزریق در پوست برای جوانتر سازی پوست است. کربوکسی تراپی به کاهش پف و از بین بردن سیاهی دور چشم کمک می کند، پوست را شفاف تر، صاف تر کرده و چربی را کاهش می دهد.

گلبول های قرمز پس از تزریق در زیر پوست، اکسیژن را در بافت ها آزاد می کنند که باعث می شود این ناحیه با سرعت بیشتری خود را تجدید کند. سلول ها عملکرد بهتری دارند و تولید کلاژن و الاستین در اپیدرم و درم تحریک می شود.

چرا کربوکسی تراپی انجام می شود؟

کربوکسی تراپی یک درمان زیبایی است و برای کاهش ظاهر سلولیت، ترک های پوستی، سیاهی دور چشم، چین و چروک و حتی اسکار استفاده می شود. اثربخشی کربوکسی تراپی بر اساس توانایی آن در تحریک گردش خون و تولید کلاژن است.

افرادی که تحت این روش قرار می گیرند پوست آنها در موارد زیر پیشرفت می کند:

• جریان خون
  • خاصیت ارتجاعی پوست
  • خطوط ظریف و چین و چروک
  • همچنین به ترمیم کلاژن و از بین بردن رسوبات چربی کمک می کند

مزایا کربوکسی تراپی

علاوه بر این، کربوکسی می تواند با افزایش جریان خون به پلک، به کاهش تیرگی های زیر چشم کمک کند. برخی از پزشکان همچنین از این روش درمانی برای درمان اختلال نعوظ، آرتریت حاد، سندرم رینود و آلوپسی ناشی از گردش خون ضعیف استفاده کرده‌ اند.

برای کاهش چربی و سلولیت، این روش اغلب به روش های تهاجمی تر و پرخطرتر مانند لیپوساکشن ترجیح داده می شود. کربوکسی تراپی در موارد زیر قابل استفاده است:

• صورت
  • پلک ها
  • گردن
  • معده
  • بازوها
  • پاها
  • باسن

در کربوکسی تراپی از چه موادی استفاده می شود؟

کربوکسی تراپی شامل تزریق دی اکسید کربن به زیر سطح پوست با یک سوزن ظریف است. هدف از تزریق دی اکسید کربن این است که بدن شما فکر کند که کمبود اکسیژن در آن ناحیه وجود دارد و با افزایش جریان خون به آن قسمت از بدن و همچنین گشاد شدن رگ های خونی پاسخ می دهد. این اتفاق منجر به افزایش اکسیژن می شود که به بازسازی سلول ها کمک می کند و ظاهر پوست را بهبود می بخشد. این روش بدون درد است، اما ممکن است از کرم بی حس کننده موضعی در محل تزریق استفاده شود. این روش درمانی فقط بین 15 تا 30 دقیقه طول می کشد، اما اکثر افراد چندین جلسه برای مشاهده نتایج مطلوب  نیاز خواهند داشت.

کاربرد کربوکسی تراپی

آمادگی پیش از کربوکسی تراپی

قبل از انجام کربوکسی تراپی نیازی به آمادگی خاصی نیست، با این حال، در صورت نیاز پزشک متخصص کربوکسی با شما هماهنگ خواهد کرد.

این روش تقریباً کاملاً بدون درد است. برخی از پزشکان قبل از وارد کردن سوزن، کرم بی حس کننده را روی محل تزریق می مالند. با وجود فقدان درد، برخی افراد گزارش می دهند که مدت کوتاهی پس از آن احساس عجیبی می کنند.

چه نتایجی را می توان از کربوکسی تراپی انتظار داشت؟

نتایج کربوکسی تراپی باید باعث رسوبات چربی کمتر و پوستی جوان تر باشد. نتایج باید حتی پس از یک دور درمان قابل مشاهده باشد، اما برای نتایج بهتر، حداکثر تا شش جلسه توصیه می شود.

کربوکسی تراپی برای کدام نواحی موثر است؟

پف و سیاهی دور چشم

3 تا 6 جلسه درمان کربوکسی تراپی اغلب برای درمان پف و سیاهی دور چشم کافی است. خطوط ریز زیر چشم و پف چشم بهبود می یابد زیرا باعث میشود که پوست سفت تر شود. دایره های تیره و آبی کاهش می یابد زیرا گردش خون تحریک می گردد. گاهی اوقات، پف و سیاهی دور چشم نیز می تواند به دلیل کاهش حجم زیر چشم باشد در این صورت تزریق فیلر توصیه میشود

علائم کشش و سلولیت

برای کاهش علائم کشش و سلولیت، حداقل 4 جلسه کربوکسی تراپی را توصیه می کنیم. علائم کشش کمتر دیده می خواهند شد و رنگ آنها بهتر می شود. علائم کشش پوست طبیعی می شود زیرا کلاژن انعطاف پذیر جدیدی تولید می شود. پوست سفت‌تر می‌شود، که باعث می‌شود علائم کشش کمتر برجسته شوند.

مزایای کربوکسی تراپی چیست؟

یکی از مزایای کربوکسی تراپی کاهش سلولیت یا چربی زیر پوست است که به آن ظاهری توده‌دار می‌دهد. این درمان همچنین می‌تواند برای کمک به یک دست کردن بدن با از بین بردن چربی اضافی در نواحی خاص استفاده شود. تزریق دی اکسید کربن به این نواحی باعث کاهش تعداد سلول های چربی و سفت شدن پوست می شود. این روش اغلب همراه با لیپوساکشن برای کانتورینگ بدن (از بین بردن پوست و چربی اضافی از بدن) استفاده می شود.

همچنین می تواند ظاهر ترک های پوستی را کاهش دهد. تزریق دی اکسید کربن سلول‌ هایی به نام فیبروبلاست‌ ها را تحریک می‌ کند که کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک می‌ سازند. این مواد اندازه ترک‌ های پوستی را کاهش می‌ دهند و می‌ توانند به محو شدن آن‌ ها کمک کنند، بنابراین بیشتر با رنگ پوست شما مطابقت دارند.

مزایا کربوکسی تراپی

"font-weight: 400;">کربوکسی تراپی می تواند سیاهی زیر چشم را درمان کند، که اغلب زمانی رخ می دهد که خون در زیر پلک پایین جمع شود. تزریق گاز با تحریک رشد رگ های خونی جدید و گشاد کردن (بسط) عروق خونی موجود، گردش خون را بهبود می بخشد.

عوارض کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی یک درمان بدون درد با حداقل عوارض جانبی یا بدون عوارض است. هنگامی که گاز به زیر پوست شما تزریق می شود، ممکن است احساس "فشار" کنید. در برخی موارد، کبودی ممکن است در ناحیه تزریق ایجاد شود، اما معمولاً کمتر از یک هفته طول می‌کشد.

پس از یک جلسه کربوکسی تراپی، پوست شما ممکن است احساس گرما، خارش و/یا سوزن سوزن شدن داشته باشد زیرا گردش خون افزایش می یابد و گاز شروع به تاثیر می کند. این می تواند تا 24 ساعت پس از درمان ادامه یابد. ناحیه تزریق شده نیز ممکن است پف کرده باشد (مخصوصاً زیر چشم)، اما در عرض چند روز بهبود می یابد زیرا بدن شما گاز را جذب می کند.

جمع بندی

کربوکسی تراپی یک روش درمانی بوده که شامل تزریق مقدار کمی گاز دی اکسید کربن به زیر پوست است. می توان از آن برای درمان ترک های پوستی، سیاهی زیر چشم، سلولیت و چربی اضافی در نواحی خاصی از بدن استفاده کرد.

این روش ، یک روش نسبتا ایمن با حداقل عوارض جانبی است. با این حال، چندین درمان برای نتایج قابل توجه مورد نیاز است. بهبودها موقتی هستند و برای حفظ نتایج باید هر سه تا شش ماه یکبار درمان تکرار شود.

منبع: healthline