پی آر پی صورت

پی آر پی صورت چیست؟ ماندگاری، هزینه و مراقبت های بعد از پی آر پی صورت

. زمانی

پی آر پی، پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) است از خون خود فرد تولید می شود. این ماده یک نوع سلول خونی (پلاکت ها) است که برای لخته شدن خون حیاتی می باشد. پی آر پی صورت به قسمت آسیب دیده صورت بیمار یا بدن فرد تزریق می شود تا بهبود تاندون ها، رباط ها، ماهیچه ها، استخوان ها و مفاصل آسیب دیده را تسریع کند. فواید پی آر پی صورت این است که یک درمان ضد پیری بسیار محبوب می شود. جوانسازی صورت با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) از خون شما برای تقویت تولید کلاژن و تحریک فاکتورهای رشد استفاده می کند.

پی آر پی صورت چگونه انجام می شود؟

تزریق پی آر پی با گرفتن چند سی سی از خون شما تهیه می شود. خون شما در یک سانتریفیوژ اجرا می شود تا خون را به اجزای مختلف آن جدا کند: گلبول های قرمز و سفید، پلاسما، پلاکت ها، و غیره. پلاکت ها سپس در یک پایه مایع پلاسمای خون مخلوط شده و مستقیماً به ناحیه آسیب تزریق می شوند. گاهی اوقات از تصویربرداری اولتراسوند برای هدایت تزریق به صورت استفاده می شود. 

تزریق پی آر پی برای جوانسازی صورت چگونه تاثیر می گذارد؟

فعال شدن پلاکت های غلیظ در پلاسمای غنی از پلاکت، فاکتورهای رشدی را آزاد می کند که موجب تحریک و افزایش تعداد سلول های ترمیمی تولید شده در بدن شما می گردند. این مسئله به طور قابل توجهی روند بهبود طبیعی صورت را افزایش می دهد.

PRP را می توان با دقت به ناحیه آسیب دیده تزریق کرد. به عنوان مثال، در تاندونیت آشیل، وضعیتی که معمولاً در دوندگان و بازیکنان تنیس دیده می‌شود، طناب پاشنه می‌تواند متورم، ملتهب و دردناک شود. مخلوطی از PRP و بی حس کننده موضعی را می توان مستقیماً به این بافت ملتهب تزریق کرد. پس از آن، درد در ناحیه تزریق ممکن است برای یک یا دو هفته اول افزایش یابد و امکان دارد چندین هفته طول بکشد تا بیمار اثر مفیدی را احساس کند.

PRP همچنین ممکن است برای بهبود پس از جراحی برای برخی آسیب‌ها استفاده شود. به عنوان مثال، یک ورزشکار با بند پاشنه کاملاً پاره شده ممکن است برای ترمیم تاندون نیاز به جراحی داشته باشد. بهبود تاندون پاره شده احتمالاً با درمان ناحیه آسیب دیده با PRP در حین جراحی بهبود می یابد. این کار را می توان با آماده کردن PRP به روشی خاص انجام داد که به آن اجازه می دهد تا در بافت های پاره شده بهبود حاصل شود.

مزایا پی آر پی صورت

اگر قصد انجام پی آر پی در مراکز تخصصی پی آر پی در شیراز را دارید، به لینک درج شده مراجعه کرده و نوبت خود را از پزشکان معتبر دریافت نمایید.

آیا پی آر پی صورت بهتر از بوتاکس است؟

بستگی به این دارد که از درمان های زیبایی خود چه نتایجه ای می خواهید. به عنوان مثال، بوتاکس به بهترین وجه خطوط ریز، چین و چروک، خط اخم و خط خنده یا سایر علائم جزئی پیری را از بین می برد. با این حال، روش پی آر پی صورت به این گونه است که برای بیمارانی که به دنبال راه‌هایی برای افزایش طبیعی کلاژن و بهبود کیفیت کلی پوست خود هستند، بهترین تاثیر را می گذارد.

تزریق بوتاکس برای آرام کردن و مهار اعصابی که باعث ایجاد چین و چروک های پویا روی صورت شما می شوند، به خوبی عمل می کند. اما تزریق پی آر پی صورت به سلول‌های شما کمک می‌کند تا لایه‌های طبیعی کلاژن، الاستین و غیره پوست شما را دوباره فعال کرده و بازیابی کنند.

پی آر پی صورت بهتر است یا مزوتراپی صورت؟

مزوتراپی یک عمل زیبایی کم تهاجمی است که شامل استفاده از دستگاهی با سوزن‌های ظریف برای ایجاد آسیب‌های ریز کنترل‌شده روی سطح پوست است. این آسیب‌های ریز فرآیندهای ترمیم طبیعی پوست را تحریک می‌کنند و باعث تولید کلاژن و الاستین می‌شوند که اجزای ضروری هستند که به استحکام، کشسانی و بافت کلی پوست کمک می‌ کنند. در نتیجه، مزوتراپی اغلب برای رفع طیف وسیعی از نگرانی های پوستی، از جمله خطوط ریز، چین و چروک، اسکار و رنگ ناهموار پوست استفاده می شود.

اما پی آر پی صورت برای چیست؟ شما می توانید پی آر پی صورت را به عنوان یک مکمل برای مزوتراپی در نظر بگیرید. هنگامی که مزوتراپی با درمان PRP ترکیب شود، به افزایش جذب پلاسمای غنی از پلاکت کمک می کند و باعث جوانسازی و بهبودی بیشتر می شود.

عوارض پی آر پی صورت چیست؟

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت کم تهاجمی است و به ندرت عوارض جانبی ایجاد می کند. از آنجایی که به طور کامل از بدن خود بیمار می آید، هیچ نگرانی در مورد رد یا انتقال بیماری وجود ندارد. شایع ترین عوارض جانبی ناشی از تزریق PRP، ناراحتی، درد و/یا سفتی در محل تزریق است.

عفونت، آسیب بافتی، آسیب های عصبی که با تزریق کورتیزون مرتبط است از جمله عوارض پی آر پی صورت نیز می باشند.

اما به طور کلی PRP معمولاً عوارض جانبی عمده ای ایجاد نمی کند. اما از آنجایی که شامل خون‌ گیری می‌ شود باید مطمئن شوید که قبل از عمل غذا می‌خورید. این به شما کمک می کند از احساس سبکی سر هنگام تزریق PRP جلوگیری کنید.

پس از تزریق، نباید ناحیه تحت درمان را به مدت 48 ساعت بشویید. ممکن است متوجه درد و کبودی در ناحیه ای شوید که تزریق شده است. اگر احساس درد شدید یا شدید دارید، به پزشک خود اطلاع دهید.

از آنجایی که شما با خون خود تحت درمان هستید، خطر واکنش آلرژیک نسبتاً کم است. برای جلوگیری از این عوارض و خطرات بهتر است به بهترین متخصصان پی آر پی در تهران مراجعه کرده و سلامت و زیبایی خود را تضمین کنید.

تزریق پی آر پی چه آسیب هایی را می تواند درمان کند؟

تزریق PRP در درجه اول برای آسیب در نواحی با بافت نرم، مانند پارگی جزئی و کشیدگی تاندون آشیل استفاده می شود. طبق تحقیقات نشان داده شده است که این دارو عملکرد را بهبود می بخشد و درد را در افرادی که تاندونیت یا بیماری های تاندونوز مزمن مانند آرنج تنیس بازان یا آرنج افراد گلف باز را کاهش می دهد.

همچنین می توان از آن برای درمان آسیب های رباط ها و عضلات استفاده کرد. به عنوان مثال، بهبود بازسازی عضلانی در آسیب های عضلانی گاستروکنمیوس نشان داده شده است.

داده‌های اخیر نشان می‌دهد که درمان PRP نسبت به تزریق اسید هیالورونیک برای استئوآرتریت زانو، به‌ویژه از نظر مدت زمان اثر مثبت آن، برتری دارد. با این حال، داده های در حال انتشار نشان می دهند که PRP همراه با اسید هیالورونیک موثرتر از هر دو درمان به تنهایی است.

در حال حاضر مطالعات تحقیقاتی برای ارزیابی اثر بخشی درمان PRP در حال انجام است. تحقیقات اخیر نشان داده است که برخی از مشکلات تاندون می تواند نتایج را با تزریق PRP بهبود بخشد. علاوه بر این، مقالات بیشتری اثربخشی قابل توجه PRP را در درمان استئوآرتریت خفیف تا متوسط زانو نشان می‌ دهند.

عواملی که می توانند بر اثربخشی درمان PRP تاثیر بگذارند عبارتند از:

  • ناحیه ای از بدن که تحت درمان قرار می گیرد
  • سلامت کلی بیمار
  • این که آیا آسیب حاد (مانند سقوط) یا مزمن است (یک آسیب در طول زمان ایجاد می شود)
  • آماده سازی PRP، از جمله آرایش سلولی موادی که تزریق می شود

آسیب های حاد رباط و عضله

بیشتر تاثیرات PRP در مورد درمان آسیب های ورزشی حاد مانند آسیب های رباط و عضله بوده است. PRP برای درمان ورزشکاران حرفه ای با آسیب های ورزشی رایج مانند کشیده شدن عضلات همسترینگ در ران و رگ به رگ شدن زانو بسیار تاثیرگذار است.

عمل جراحی

اخیراً، PRP در طی انواع خاصی از جراحی برای کمک به بهبود بافت ها استفاده شده است.  تحقیقات اخیر به فواید PRP در بهبود مینیسک پس از ترمیم مینیسک اختصاص داده شده است. جراحی برای ترمیم پارگی رباط های زانو، به ویژه رباط صلیبی قدامی (ACL) یکی دیگر از مواردی است که PRP در آن اعمال شده است. در حال حاضر، به نظر می رسد که استفاده از PRP در این مورد سود کمی دارد یا هیچ سودی ندارد.

آرتروز زانو

مقالات زیادی به اثربخشی PRP در درمان استئوآرتریت زانو با درجه پایین تا متوسط پرداخته اند. برخی از مطالعات نشان داده اند که این نتایج می تواند تا 2 سال باقی بماند.

با این حال، اثربخشی PRP غنی از لکوسیت در مقابل PRP ضعیف لکوسیتی (دو نوع مخلوط PRP) هنوز مشخص نشده است. PRP که غنی از لکوسیت است حاوی تعداد گلبول های سفید بیش از 100٪ نمونه خون کامل است. PRP ضعیف لکوسیتی حاوی تعداد گلبول های سفید کمتر از 100 درصد نمونه خون کامل می باشد.

کاربرد پی آر پی

بهبود صورت

PRP صورت یک درمان زیبایی طبیعی است که شامل تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) به صورت می باشد. پی آر پی جزئی از خون است که حاوی فاکتورهای رشد و پروتئین های دیگری است که باعث بهبودی در سطح سلولی می شود.

نتیجه

درمان با PRP می تواند نوید بخش باشد. با این حال، مطالعات تحقیقاتی فعلی برای حمایت از ادعاهای موجود در رسانه ها وجود ندارد. اگرچه PRP به نظر می رسد در درمان برخی از آسیب های مزمن تاندون و استئوآرتریت زانو با درجه پایین تا متوسط موثر باشد، جامعه پزشکی قبل از اینکه بتواند تعیین کند که آیا درمان PRP واقعاً در سایر شرایط مؤثر است یا خیر، به شواهد علمی بیشتری نیاز دارد.

سوالات متداول درباره پی آر پی صورت

آیا پی آر پی صورت را چاق می کند؟

در حالی که متخصصان پوست هنوز سوالات بی‌ پاسخ زیادی دارند، خود این روش بی‌ خطر به نظر می‌ رسد. ممکن است پس از آن کمی درد، کبودی و تورم داشته باشید. اینها در عرض چند روز از بین می روند.

ماندگاری پی آر پی صورت چقدر است؟

اگر نتیجه بگیرید، اثرات در عرض چند هفته تا چند ماه ظاهر می شود و تا تکمیل جلسات اثربخشی به وضوح صورت نخواهد گرفت. اما نتایج PRP صورت معمولاً بین 6 تا 12 ماه باقی می ماند.

نظر کاربران