لیپوساکشن غبغب

لیپوساکشن غبغب چیست؛ هزینه، عوارض و مراقبت های بعد از لیپوساکشن غبغب

. زمانی

در حالی که بسیاری از ما دوست داریم وقتی در آینه نگاه می‌ کنیم چهره ای ساده ببینیم. برخی از ما چربی‌ های اضافی داریم که چانه‌ ای دوتایی ایجاد می‌کند که اصطلاحا غبغب به آن گفته میشود. غبغب افتاده می تواند به دلایل مختلفی از جمله عوامل ارثی، وزن، آناتومی و موقعیت تنفسی ایجاد شود. اگر غبغب افتاده دارید که از آن راضی نیستید، تنها نیستید و نگران نباشید. روشهایی از جمله لیپوساکشن غبغب برای از بین بردن چربی اضافی وجود دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

لیپوساکشن غبغب چیست؟

لیپوساکشن غبغب یا لیپوپلاستی یا کانتورینگ بدن، یک روش جراحی است که می‌تواند با برداشتن چربی‌های اضافی از نواحی خاص مانند غبغب، به تعیین زاویه فک شما کمک کند.

مزایا لیپوساکشن غبغب

اگر چربی اضافی زیر چانه و غبغب خود دارید، حتی رژیم غذایی و ورزش ممکن است به بهبود ظاهر چانه شما کمکی نکند. در واقع، در بسیاری از موارد، رژیم غذایی و ورزش هیچ تاثیری نخواهد داشت. به طور کلی زمانی که علت اصلی غبغب شما ژنتیک باشد، رژیم تاثیر نخواهد داشت.

چانه یکی از قابل توجه ترین ویژگی های شماست. هر کسی یک ویژگی در صورت یا بدن خود دارد که دوست دارد آن را بهبود بخشد، اما زمانی که ناحیه ای که می خواهید آن را بهبود ببخشید درست روی صورت شما قرار گیرد و برای همه قابل مشاهده باشد، بهبود آن می تواند تفاوت مهم تری ایجاد کند.

مزایا لیپوساکشن غبغب

در صورت نیاز به مشاوره، بهترین متخصصان زیبایی و لیپوساکشن در شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

روش جراحی تهاجم کمی دارد

به طور ویژه وقتی لیپوساکشن غبغب را مقایسه با جراحی های پلاستیک تهاجمی تر مانند جراحی شکم یا حتی لیپوساکشن تمام بدن، قرار می دهید لیپوساکشن چانه یک جراحی بسیار کوچک و راحت است. کم تهاجمی است زیرا فقط به چند برش کوچک و یک دوره نقاهت نسبتاً کوتاه نیاز دارد.

لیپوساکشن غبغب می تواند با افزایش سن به پوست کمک کند

در جایی که چربی اضافی روی بدن وجود دارد، پوست کشیده می شود تا آن چربی را در خود جای دهد. بنابراین، اگر بخواهید چربی اضافی را از غبغب خود بردارید، با افزایش سن، پوست بیش از حد طبیعی خود کشیده می شود و در نهایت باعث افتادگی و شل شدن پوست می شود. اگر بتوانید با از بین بردن چربی اضافی به کشیدگی بیشتر پوست کمک کنید، به طور ایده آل می توانید شلی پوست را با افزایش سن کاهش دهید.

لیپوساکشن غبغب دائمی است

هنگامی که چربی از ناحیه چانه و گردن از طریق لیپوساکشن برداشته شود، نتایج دائمی هستند. چربی دوباره رشد نمی کند مگر اینکه افزایش وزن قابل توجهی را تجربه کنید.

اثرات لیپوساکشن غبغب

عوارض لیپوساکشن 

عمل لیپوساکشن غبغب دارای عوارضی نیز می باشد

1. جای زخم اجتناب ناپذیر است.

هر جراحی ای که نیاز به برش داشته باشد، جای زخم ایجاد می کند. خبر خوب این است که اسکارهای ناشی از لیپوساکشن غبغب بسیار کوچک هستند آنها همچنین به خوبی در زیر چانه و پشت گوش پنهان می شوند.

2. لیپو غبغب نمی تواند به جلوگیری از شلی پوست کمک کند.

لیپوساکشن طولانی مدت روی چانه می تواند میزان شلی پوست را با کاهش میزان کشش پوست برای جابجایی چربی کاهش دهد. اما در کوتاه مدت (اگر از قبل پوست گردن شلی دارید)، لیپو غبغب نمی تواند کمک کند.

3.شما باید بعد از عمل مدتی از کار دوری کنید.

مراقبت های بعد از عمل لیپوساکشن به این صورت است که گردن خود را نباید به پایین خم کنید، در نتیجه لازم است که مدتی از فضای کار دور باشید.

روش های از بین بردن غبغب

جراحان پلاستیک از روش‌های مختلفی برای برداشتن غبغب استفاده می‌ کنند. این روش ها عبارتند از:

لیپوساکشن غبغب: این روش چربی های زیر پوست را از بین می برد و چانه و گردن را تراشیده می کند. جراج یک برش کوچک زیر پوست ایجاد می کند، یک لوله را وارد کرده و چربی را خارج می کند. لیپوساکشن معمولاً فقط به بی حسی موضعی نیاز دارد تا ناحیه عمومی را بی حس کند.

لیفت صورت: این جراحی به پزشکان اجازه می دهد تا چربی و پوست شل و افتادگی اطراف چانه و گردن را از بین ببرند و غبغب افتاده نباشد. این کار با بی‌ حسی موضعی امکان‌ پذیر است.

لیفت گردن: انواع مختلف از روش های لیفت گردن با هدف برداشتن پوست اضافی (سرویکوپلاستی) یا سفت کردن عضلات گردن (پلاتیسماپلاستی) برای بهبود خطوط گردن و چانه انجام می شود. پزشکان اغلب لیفت صورت سنتی را با این روش ترکیب می‌ کنند که ممکن است برای چندین ماه احساس سفتی در گردن ایجاد کند.

پس از هر یک از این روش ها، احتمال دارد حدود 10 تا 14 روز کبودی و تورم را تجربه کنید. بیهوشی عمومی مورد استفاده برای برخی از جراحی های چانه افتاده خطرات جدی برای برخی از افراد مبتلا به بیماری های جدی را در بر دارد. سیگاری ها و افرادی که از داروهای ضد انعقاد مانند وارفارین استفاده می کنند نیز ممکن است در طول هر عمل جراحی با خطر خونریزی مواجه شوند.

سوالات متداول درباره لیپوساکشن غبغب

آیا لیپوساکشن می تواند به از بین رفتن غبغب کمک کند؟

بله . غبغب معمولاً به دلیل چربی اضافه ای است که در زیر چانه و در امتداد گردن جمع شده است. لیپوساکشن فرآیند برداشتن دستی چربی است، بنابراین این روش قطعا می تواند ظاهر غبغب را بهبود بخشد.

ورم بعد از لیپوساکشن غبغب چقدر طول می کشد تا بهبود یابد؟

بهبودی ناشی از برداشتن غبغب معمولاً حدود یک تا دو هفته طول می کشد. شما باید حدود یک هفته از محل کار خود مرخصی داشته باشید و کمی بیشتر طول خواهد کشید تا بتوانید به روال معمول خود، از جمله ورزش، بازگردید. ممکن است چند ماه طول بکشد تا تمام تورم ها کاهش یابد.

لیپوساکشن غبغب چقدر دردناک است؟

در طول چند روز اول پس از جراحی، ممکن است کمی درد و ناراحتی را تجربه کنید. اما این درد به سرعت از بین می‌ رود و برای چند هفته فقط ورم به عنوان علامت اصلی شما باقی می‌ ماند. ماساژ بعد از لیپوساکشن غبغب را فراموش نکنید.

نظر کاربران