انواع داروهای از بین بردن جای جوش و روش های استفاده از آن ها

انواع داروهای از بین بردن جای جوش و روش های استفاده از آن ها

فرشته مقامی

انواع داروهای از بین بردن جای جوش و روش های استفاده از آن ها

آکنه ناشی از مسدود شدن فولیکول های مو است. چربی، کثیفی و سلول‌های مرده پوست روی سطح پوست، منافذ پوست را مسدود کرده و جوش‌ها یا عفونت‌های کوچک و موضعی ایجاد می‌کنند. درمان‌ها برای از بین بردن باکتری‌ها و خشک کردن روغن‌های اضافی که منجر به آکنه می‌شوند، کار می‌کنند. درمان‌های مختلف آکنه شامل درمان‌های سبک زندگی، داروهای موضعی، داروهای خوراکی و روش‌های پزشکی است.

درمان مناسب برای شما بستگی به شرایط فردی شما دارد. اگر آکنه های خفیف تا متوسط ​​مانند جوش های سرسفید یا سرسیاه دارید، درمان شما باید نسبتا آسان باشد. با این حال، اگر آکنه کیستیک یا التهابی دارید، درمان شما ممکن است چالش برانگیزتر باشد. آکنه کیستیک یک یا چند کیست بزرگ، دردناک و قرمز رنگ در زیر سطح پوست شما است. پزشک یا متخصص پوست می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه نوع آکنه ای دارید.

آیا آکنه می تواند جای جوش ایجاد کند؟

انواع داروهای از بین بردن جای جوش و روش های استفاده از آن ها

بله، گاهی اوقات آکنه می تواند باعث ایجاد زخم شود. این زمانی اتفاق می افتد که آکنه به لایه بالایی پوست شما نفوذ کند و به لایه های عمیق تر پوست آسیب برساند. التهاب باعث می شود منافذ آکنه شما متورم شوند و دیواره های منافذ شروع به شکستن کنند که باعث آسیب پوست می شود. جای جوش می تواند منبعی برای اضطراب باشد که طبیعی است. قبل از درمان، پزشک متخصص پوست در شیراز تعیین می کند که چه نوع آکنه ای باعث ایجاد اسکار شما شده است. انواع داروی ازبین بردن جای جوش و روش های مختلف پزشکی برای شما وجود دارد.

جای جوش ها سرسخت هستند و هیچ درمان واحدی برای همه بهترین نیست. بسته به نوع اسکار، نوع پوست و شدت جای جوش، یک یا ترکیبی از روش‌های زیر ممکن است ظاهر پوست شما را بهبود بخشد.

وقتی نوبت به مقابله با آکنه می رسد، یافتن راه هایی برای التیام جوش تنها نیمی از راه حل است. پس از درمان دقیق جوش های سرسخت و استفاده از درمان های لکه های مورد علاقه خود، ممکن است بعد از آن دچار نوعی جای زخم شوید.

جای جوش ها اشکال مختلفی دارند و نتیجه نوع جوشی هستند که در ابتدا باعث ایجاد آن شده است. به عنوان مثال، اسکار های عمیق و حفره‌دار که می‌توانند برای ماه‌ها (یا گاهی حتی سال‌ها) باقی بمانند، معمولاً توسط یک جوش کیستیک ایجاد می‌شوند که از عمق درم ایجاد شده است. سایر انواع هایپرپیگمانتاسیون یا لکه های تیره معمولاً پس از بهبودی یک پوست معمولی باقی می مانند.

به طور کلی، بسیاری از انواع جای جوش به خودی خود یا صرفاً با داروی گیاهی برای از بین بردن جای جوش از بین نمی روند. اگر به دنبال درمان پیشرفته تری هستید، لیزر، میکرودرم ابریژن یا میکرونیدلینگ اغلب موثرترین روش ها برای درمان جای جوش های متوسط ​​تا شدید آکنه هستند.

داروی از بین بردن جای جوش صورت کدام است ؟

انواع داروهای از بین بردن جای جوش و روش های استفاده از آن ها

هنگامی که صحبت از داروی از بین بردن جای جوش می شود اولین گزینه ، رتینول/رتینوئیدهای موضعی (مشتقات ویتامین A) برای کمک به لایه های بالای اپیدرم، است. پزشکان متخصص توصیه می‌کنند از هیدروکینون دوری کنید و «آربوتین، کوجیک، لاکتیک و اسیدهای هیدروکسی» را به عنوان داروی از بین بردن جای جوش انتخاب کنید، و اضافه می‌کند که «اسیدهای آزلائیک و سالیسیلیک نیز برای حمایت از محو شدن جای جوش عالی هستند». متخصص پوست همچنین برای از بین بردن جای جوش صورت ویتامین C را برای خنثی کردن رادیکال های آزاد و کاهش رنگدانه ها تایید می کند، در حالی که نیاسینامید و گل سرخ برای تسکین و صاف کردن پوست به خوبی عمل می کنند. و برای جای جوش های  رنگدانه‌ای خاص، سیستامین روی نقاط تیره‌تر بهترین اثر را دارد. اگر به صورت موضعی استفاده شود، میزان ال سیستین را در پوست کاهش می دهد و برای درمان جای جوش بسیار موثر است .

همچنین شایان ذکر است که استفاده روزانه از SPF همچنین به جلوگیری از تشدید یا محسوس شدن لکه‌های تیره یا جای جوش از قبل کمک می‌کند.

در مورد مراقبت های پوستی و درمان آن بیشتر بدانید.

قرص برای از بین بردن جای جوش

انواع مختلفی از قرص ها برای درمان جای جوش استفاده می شود، از ویتامین ها، مکمل ها گرفته تا آنتی بیوتیک ها و قرص های مخصوص که توسط متخصصان پوست تجویز می شود. بسته به شدت جای جوش، موفقیت ها و شکست های قبلی پزشک شما قرص برای از بین بردن جای جوش شما ارائه خواهد کرد. در بیشتر موارد پزشک شما یک قرص را با کرم های رتینوئید ترکیب می کند. همچنین می توانیم قرص ها را با لایه برداری شیمیایی یا حتی لیزر درمانی ترکیب کنید.

چقدر زمان می برد تا نتیجه استفاده از داروی از بین بردن جای جوش مشاهده شود؟

انواع داروهای از بین بردن جای جوش و روش های استفاده از آن ها

اما واقعا چقدر طول می کشد تا این محصولات و مواد تشکیل دهنده جادوی خود را شروع کنند؟ با یک فرمول قوی و قوام، اغلب می توان نتایج قابل مشاهده ای را در دو تا سه هفته مشاهده کرد. با این حال، ممکن است چندین ماه طول بکشد تا یک اسکار عمیق‌تر یا سرسخت‌تر واقعا محو شود و بافت به حالت عادی برگردد و همچنین این نکته را در نظر بگیرید اگر از داروی گیاهی برای از بین بردن جای جوش استفاده کنید ممکن است زمان بیشتری برای درمان احتیاج داشته باشید.

نظر کاربران