رزش های جوان کننده پوست

مناسب ترین ورزش های جوان کننده پوست صورت کدام است؟

پری چاوشی

ورزش صورت به عنوان روشی غیرتهاجمی در مقایسه با جراحی و تزریق بوتاکس، توجه بسیاری را جلب کرده است. در پاسخ به اینکه ورزش صورت چگونه به رفع خطوط روی پوست، افتادگی و چین و چروک‌های آن کمک می‌کند، باید گفت ورزش‌های صورت، هیپودرم یا لایه‌ی زیرین پوست، درم یا لایه‌ی میانی پوست و اپیدرم یا لایه‌ی بیرونی پوست را به کار می‌گیرند. در این مطلب به شما 5 تا از مناسب ترین ورزش های جوان کننده پوست را معرفی می کنیم.

ورزش و سلامت پوست

امروزه و در عصر حاضر، بر همگان مسجل شده که ورزش ، اثرات فراوانی بر روی سلامتی افراد و همینطور زیبایی پوست و مو دارد.
شاید این موضوع از نظر شما اغراق آمیز باشد اما به راستی ورزش باعث بهبود عملکرد بدن و زیبایی بیشتر مو و پوست می شود. شما می توانید این موضوع را در عمل تجربه کنید و به عیان مشاهده فرمایید که پوست و موی شما درخشنده تر و جوان تر شده است.البته باید اذعان داشت که ورزش در مرحله ی اول باعث سلامتی و بهبود عملکرد بدنی افراد می گردد و این امر، حائز اهمیت است.

ورزش صورت برای جوان کننده پوست چگونه عمل می‌کند؟

در طی ِیک آزمایش برای اینکه ثابت شود به راستی ورزش های صورت موثر است یا خیر چند نفر داوطلب مشخص شدند و قبل از عمل، حین و بعد از عمل از آنها عکس هایی گرفته شد و مشخص گردید که به راستی چهره ی افراد مزبور جوان تر شده است.
ورزش های صورت متفاوت است و این که کدام یک از این ورزش ها تاثیر بیشتری داشته و زودتر صورت شما را جوان خواهد کرد کاملا مشخص نیست. باید توجه داشت که بیشتر این ورزش ها در رابطه با یوگای صورت است. در ادامه به تعدادی از این ورزش ها اشاره می کنیم:

ورزش صورت برای جوان کننده پوست چگونه عمل می‌کند؟

5 ورزش موثر برای شادابی پوست کدام است؟

در ادامه 5 تا از بهترین ورزش های جوان کننده پوست را به شما معرفی می کنیم:

  • یوگا
  • قدم زدن
  • وزنه برداری
  • ماساژ صورت
  • پیلاتس

یوگای صورت

یوگای صورت یک گزینه ی طبیعی و جایگزین بوتاکس و جراحی برای پیش گیری از پیری صورت است . در بیشتر موارد، یوگا باعث جوان شدن صورت و مهم تر از آن باقی ماندن این جوانی است.
یوگای صورت با تقویت عضلات، ظاهر کلی گونه ها، پیشانی و حتی غبغب را بهبود می بخشد.

یوگا

یوگای صورت یکی از روش ها برای بازگرداندن زیبایی و جوانی به صورت است.
درورزش یوگا می توانید به راحتی به موارد زیر دسترسی پیدا کنید. البته استمرار حرکات یوگا برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب حرف اول را می زند:

  • از بین بردن خطوط خنده
  • زاویه سازی فک
  • لیفت ابرو
  • لاغری صورت
  • برجسته سازی گونه

قدم زدن

از قدیم می گفتند که پیاده روی مادر ورزش هاست. این ورزش باعث می گردد که شما تنفس بهتری داشته وافزایش اکسیژن در بدن، گردش خون را تسریع نموده و شما گونه هایی قرمز و پوستی شفاف تر پیدا خواهید کرد.

وزنه برداری

ماهیت ورزش بدنسازی برای جوان تر شدن پوست این است که با درگیر کردن و تمرین دادن عضلات، آنها را تقویت کرده و در نهایت عضلات صورت نیز قوی تر می شوند. این تقویت عضلات صورت ، در حقیقت جوان تر شدن صورت را به همراه دارد.
همانطور که با ورزش بدنسازی عضلات بازو و سرشانه تقویت شده و بهتر به نظر می رسند این موضوع، عضلات صورت را نیز شامل می گردد.

ماساژ صورت

حدود 57 عضله ی کوچک در صورت، گردن و پوست سر وجود دارد که برای حفظ قدرت و عملکرد صحیح، به ورزش و ماساژ نیاز دارند.
ماساژ صورت به شما در تقویت عضلات صورت، داشتن چهره ی زیباتر و حتی مبارزه با عوامل پیری کمک می‌کند.

پیلاتس

پیلاتس به وسیله ی" ژوزف پیلاتس" متولد آلمان انجام شد و معتقد بود که سلامت ذهن و جسم و همینطور پوست ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند .
ورزش پیلاتس بدن را با تاکید خاص بر قدرت مرکزی برای بهبود سلامت عمومی و تندستی، تقویت می کند. جوان شدن پوست صورت نیز از فواید این ورزش است.

بهترین تمرین ورزشی صورت با بیشترین اثرگذاری

شاید بتوان گفت که یوگا و همین طور ماساژهای مخصوص صورت از بهترین ورزش ها برای جوان شدن پوست صورت به شمار می روند.

اگر به دنبال تکنیک های نیمه تهاجمی و تهاجمی برای از بین بردن چروک های پوستی هستید، در لینک درج شده به شما برترین کلینیک های جوانسازی پوست را معرفی کرده ایم.

 

نظر کاربران