تزریق ژل هیالورونیک اسید چگونه است و چه عوارضی دارد؟

پری چاوشی

هیالورونیک اسید به طور طبیعی در بدن وجود دارد و بیشتر در مفاصل، پوست و چشم ها یافت می گردد. تزریق این ماده به عنوان یک فیلر پوستی نتیجه موقت اما موثری خواهد داشت. این ماده همچنين در غضروف، مايع مفصلی و در بافت همبند پوست یافت می‌شود. در بافت پوستى، اسيدهيالورونيك يك ماده ژله‌ای است كه فضاى بين كلاژن و فيبرهاى الاستین را پر می‌كند. یکی از راه های موثر جوانسازی پوست تزریق ژل هیالورونیک اسید است که امروز مورد بررسی قرار می دهیم.

باورهای نادرست در مورد ژل هیالورونیک اسید

یک عقیده نادرست بین مردم رواج دارد که این ژل‌ها پس از جذب، پوست را دچار شلی و افتادگی می‌کنند که البته این مطلب واقعیت ندارد و کاملا نادرست است. زیرا تزریق فیلر هیالورنیک اسید در پوست باعث تحریک کلاژن سازی شده و پس از جذب کامل، پوست را پرحجم تر و جوان تر از قبل تزریق می‌نمایند. این کار موثرترین راه جوانسازی پوست است که پزشکان آن را تایید کرده اند.

مزایای تزریق ژل هیالورونیک اسید چیست؟

  • زیر پوست ظاهری طبیعی ایجاد می‌کند
  • گلوله شدن و جابجایی ژل هیالورونیک اسید هرگز ایجاد نخواهد شد
  • چون از جنس مولکول هیالورنیک داخل پوست است امکان پس زدن و ایجاد آلرژی وجود ندارد

مزایای تزریق ژل هیالورونیک اسید چیست؟

اگر پس از تزریق ژل هیالورونیک اسید، از نتیجه کار ناراضی بوده و به هر دلیل پشیمان شدید، با تزریق یک آنزیم حجم و فرم پوست کاملا به حالت قبل باز می‌گردد ضمن آنکه تزریق این آنزیم هیچ عارضه‌ای درپی نخواهد داشت.

هزینه ژل هیالورونیک اسید چقدر است؟

انواع مختلفی از فیلر های هیالورونیک اسید موجود می باشد که توسط کمپانی های تایید شده تولید میشوند. برا اطلاع از قیمت دقیق این ژل ها میتوانید با بهترین دکتر تزریق ژل که اطلاعات آنها در لینک درج شده قرار گرفته است مشورت کنید.

ژل هیالورونیک اسید چیست؟

پوست جوان و سالم حاوی میزان قابل توجهی از مادۀ طبیعی هیالورونیک اسید است. با گذشت زمان نور خورشید و سایر عوامل میزان این ماده در پوست کاهش پیدا می‌کند. ساختار طبیعی مولکول هیالورونیک اسید بسیار شبیه اسفنج است. وظیفۀ اصلی آن جذب آب است که باعث افزایش حجم پوست می‌شود. به این ترتیب می توان هیالورونیک اسید را به عنوان مرطوب کنندۀ داخلی پوست در نظر گرفت.

با افزایش سن از میزان هیالورونیک اسید پوست کاسته می شود و چین و چروک ها ظاهر می شوند .با استفاده از فیلرهای حاوی هیالورونیک اسید می‌توان میزان این ماده را در پوست افزایش داد.

تکنیک های موثر جوانسازی پوست در سال 2022 در لینک درج شده معرفی شده اند.

ماندگاری ژل‌ هیالورونیک اسید

ژل‌های هیالورنیک اسید فیلرهای موقتی هستند و این مواد قابل جذب است.اثر تزریق بین 3 الی ۵ ماه باقی می ماند، برخی افراد برای باقی ماندن اثر تزریق سالیانه دو الی سه بار تزریق را تکرار میکنند.

افراد مناسب برای فیلر هیالورونیک اسید

فیلر هیالورونیک اسید ظاهر شما را موقتا بهبود می دهد و چین و چروک های شما را از بین میبرد ولی مانع از روند پیری نخواهد شد. برخی افراد از تزریق هیالورونیک اسید در جهت لیفت صورت نیز استفاده میکنند.

تزریق هیالورونیک اسید راه حل مناسبی برای ایجاد تغییرات و بهبود ظاهری شما است. هرچند به خاطر داشته باشید که ممکن است با یک بار تزریق به نتیجه دلخواه نرسید و برخی افراد حداقل به سه بار تزریق نیاز دارند.

عوارض تزریق ژل هیالورونیک اسید

وجود تورم و کبودی در موارد نادر تزریق فیلر هیالورونیک اسید می باشد. به طور کلی می توان گفت تزریق هیالورونیک اسید یکی از کم عوارض ترین روش های تزریق فیلر می باشد. عوارض تزریق هیالورونیک اسید بسیار اندک می باشد و در شماره اندکی از افراد دیده می شود.

مزایا و معایب ژل پروفایلو و نقاط تزریق آن در لینک درج شده به صورت کامل توضیح داده است. اگر درباره این ژل اطلاعاتی ندارید توصیه می کنیم به لینک درج شده مراجعه کنید.

هر گونه کپی برداری از مطلب فوق بدون درج منبع پیگرد قانونی دارد. سپاس از توجه شما

نظر کاربران