بهترین روش جوانسازی پوست

معرفی بهترین روش جوانسازی پوست و مزایای آن

پری چاوشی

پیر شدن یک اتفاق اجتناب ناپذیر است. با افزایش سن روی آوردن به روش های جوانسازی پوست در بین خانم ها بسیار دیده می‌شود. بهترین روش جوانسازی پوست را میتوانید در این مقاله بخوانید. همچنین مزایا و معایب استفاده از تکنیک های مدرن در جوانسازی پوست را در این مطلب خواهید خواند. با ما همراه شوید.

تکنیک جوانسازی پوست

برای حفظ شادابی های پوست کلا دو راه وجود دارد. پیشگیری و درمان. تمام تکنیک هایی که در ادامه با آنها آشنا می‌شوید در کلینیک های تخصصی جوانسازی پوست قابل اجرا است.

  • اول: از پوست خود مراقبت کنید و پیری را به تعویق بیندازید. (پیشگیری)
  • دوم: با استفاده از روش‌های درمانی، نشانه‌های پیری را درمان کنید. (درمان)

بارها شنیده‌ایم که پیشگیری بهتر از درمان است. این جمله‌ی کلیشه‌ای شاید اساسی‌ترین توصیه‌ برای حفظ سلامتی باشد؛ اما در مورد زیبایی هم صدق می‌کند. بهترین راه داشتن پوستی زیبا، مراقبت و رسیدگی است. اگر از سنین جوانی به پوست خود برسید و از آن در برابر عوامل آسیب‌زا مراقبت کنید، دیرتر دچار پیر پوستی می‌شوید. پس اگر هنوز علایم پیری پوست در شما پدیدار نشده یا تازه چند خط ظریف روی صورتتان ظاهر شده و به فکر افتاده‌اید؛ پیشگیری را جدی بگیرید. به پوست خود برسید و به خوبی از آن مراقبت کنید. چگونه؟ کمی جلوتر توضیح خواهیم داد.

تکنیک جوانسازی پوست

بهترین روش جوانسازی پوست

در ادامه با برخی از بهترین تکنیک های جوانسازی پوست بیشتر آشنا می شوید:

هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از شیوه‌های درمانی ایمن و برای بسیاری از افراد بهترین روش جوانسازی پوست است. در این روش از امواج فراصوت استفاده می‌شود و هیچ نیازی به ایجاد برش، زخم، بخیه و مواردی از این دست وجود ندارد. دستگاه هایفوتراپی مستقیماً بر سطح پوست قرار می‌گیرد و امواج فراصوت منتشر شده از آن، بر لایه‌های زیرین پوست اثر می‌گذارد. این امواج باعث تحریک کلاژن سازی پوست می‌شوند که از اجزای ساختاری مهم پوست هستند.

برای این کار میتوانید به مراکز هایفوتراپی که اطلاعات تماس آنها در لینک درج شده قرار گرفته است مراجعه کنید.

با افزایش کلاژن سازی، پوست لیفت شده، سفت می‌شود و چین و چروک‌های آن از بین می‌رود. خانم‌ها و آقایان ۳۰ تا ۷۵ سال که از شل شدگی خفیف تا متوسط پوست رنج می‌برند، بهترین کاندیدا برای هایفوتراپی هستند.

ماندگاری اثرات: ۱ تا ۳ سال
تعداد جلسات درمانی: معمولاً یک جلسه + جلسات ترمیمی سالیانه
کاربردها: لیفت صورت، گردن و دکلته، رفع چین و چروک‌ها، درمان افتادگی‌های پوست

تزریق بوتاکس موثرترین روش جوانسازی پوست

تزریق بوتاکس طبق آمار پرطرفدارترین روش‌ جوانسازی پوست است. در این روش سمی به نام بوتولونیوم به زیر پوست تزریق شده و باعث فلج شدن عضلات صورت می‌شود. بوتاکس بیشتر از این که یک روش درمانی باشد، پیشگیری کننده است. عضلات صورت وقتی که منقبض می‌شوند، خطوطی روی چهره ایجاد می‌کنند. با افزایش سن و تکرار حرکات عضلات، خطوط موقت به چین و چروک‌های دائمی تبدیل می‌شوند. پس بوتاکس زمانی موثر است که چین و چروک‌های صورت هنوز دائمی نشده باشند. در این حالت بهترین روش جوانسازی پوست برای شما، تزریق بوتاکس است. این روش کم‌هزینه، ایمن و موثر است.

ماندگاری اثرات: تا ۶ ماه
تعداد جلسات درمانی: برای حفظ اثرات باید هر ۶ ماه تمدید شود
کاربردها: برطرف کردن خطوط صورت، بالا بردن نوک بینی، بالا بردن گوشه لب، شکل دادن به ابروها

تزریق ژل

ژل‌ها موادی طبیعی یا مصنوعی هستند که برای حجم دهی به پوست استفاده می‌شوند. ماندگاری ژل‌ها به جنس آن‌ها بستگی دارد. مثلاً کم‌ترین ماندگاری به ژل‌های کلاژنی و بیشترین ماندگاری به ژل‌های دائمی ساخته شده از ماده‌ی PMMA تعلق دارد. امروزه بیشتر از ژل‌های نیمه‌دائم استفاده می‌شود که از جنس هیالورونیک اسید ساخته شده‌اند. هیالورونیک اسید سیمان بین بافتی پوست ما است. برای همین ماده‌ای طبیعی، موثر و کم‌عارضه برای جوانسازی پوست به حساب می‌آید.

  • ماندگاری اثرات: بسته به جنس ژل – بین ۶ ماه تا ۵ سال
  • تعداد جلسات درمانی: برای حفظ اثرات باید در بازه‌های مشخص تمدید شود
  • کاربردها: پر کردن خطوط صورت (خنده، اخم، چین‌های دور چشم و دور لب)، افزایش حجم لب‌ها

تزریق چربی

وقتی بحث ماندگاری نتایج حجم‌دهی به پوست در میان باشد، تزریق چربی بهترین روش جوانسازی پوست است. در تزریق چربی از بافت چربی طبیعی بدن استفاده می‌شود. یعنی مثلاً چربی‌های ران یا شکم شما را با استفاده از روش لیپوساکشن برداشت می‌کنیم و بعد از خالص سازی به زیر پوست صورت یا نواحی دیگر تزریق می‌کنیم.

  • ماندگاری اثرات: چند سال – می‌تواند دائمی باشد؛
  • تعداد جلسات درمانی: معمولاً یک جلسه – ممکن است نیاز به ترمیم داشته باشد؛
  • کاربردها: پر کردن چین و چروک‌ها، درمان افتادگی و شل شدن پوست، برجسته کردن سینه‌ها و لب‌ها، جوانسازی پشت دست.

کربوکسی تراپی بهترین روش جوانسازی پوست

کربوکسی تراپی یکی از روش‌های باسابقه در جوانسازی پوست است ولی در سال‌های اخیر توسعه و بهبود زیادی یافته. در این روش مقادیری از گاز دی اکسید کربن به زیر پوست تزریق می‌شود. گاز کربن دی اکسید باعث تحریک خونرسانی و فعال کردن واکنش‌های ترمیمی پوست می‌شود. به این ترتیب غذارسانی و اکسیژن‌رسانی به پوست بهتر شده و بافت‌ها به صورت طبیعی وارد فرآیند جوانسازی می‌شوند.

  • ماندگاری اثرات: بین ۴ تا ۶ ماه
  • تعداد جلسات درمانی: ۴ تا ۸ جلسه (۲ هفته تا ۴ هفته یکبار)
  • کاربردها: درمان افتادگی‌های پوست، رفع چین و چروک‌ها، درمان استرچ مارک (ترک‌های پوستی)، موثر در درمان ریزش مو، برطرف کردن جای زخم و آثار آکنه، بهبود نتایج لیپوساکشن

میتوانید تکنیک کربوکسی تراپی واژن و مزایای آن را در لینک درج شده بخوانید.

نظر کاربران