تزریق چربی از شکم به صورت چگونه است و چه مزایایی دارد؟

پری چاوشی

تلاش خانم ها و آقایان برای داشتن ظاهری زیبا و جوان در کل طول زندگی شان آنقدری مورد توجه قرار گرفته است که همراه در پی پیدا کردن روش های جدید جوانسازی صورت هستیم. تزریق چربی از شکم به صورت یکی از روش های از بین بردن چروک های پوستی است که مزایا و معایبی نیز به همراه دارد. در این مقاله از وب سایت کلینیک زیبایی شما را با نحوه این تزریق آشنا می کنیم. با ما همراه شوید.

هدف از تزریق چربی به نواحی مختلف بدن چیست؟

عمل زیبایی تزریق چربی که به عنوان انتقال چربی نیز شناخته شده است به روشی گفته می شود که با از بین بردن چربی از یک یا چند ناحیه و تزریق آن به ناحیه دیگر برای افزودن حجم و تغییر شکل مجدد مناطق خاص بدن، با هدف بهبود خطوط و تناسب اندام انجام می‌شود. قسمت هایی از اعضا بدن که با تزریق چربی درمان می‌شوند عبارتند از صورت، باسن، سینه ها و همچنین برای بازسازی مشکلات کانتور در هر قسمت از بدن پس از کاهش وزن، تصادفات یا جراحی های قبلی مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا تزریق چربی از شکم به صورت امکان پذیر است؟

با بالا رفتن سن روند گلازن سازی پوست کاهش پیدا کرده و در نتیجه منجر به بوجود آمدن چین و چروک های پوستی می شود. با کاهش چربی و سطح کلاژن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و باعث شل شدن، چین و چروک و افتادگی می‌شود و چهره توخالی را به نماش می‌گذارد. تزریق چربی از نواحی مختلف بدن زیباجو مانند شکم به نواحی مختلف صورت باید تحت نظر کلینیک های تخصصی تزریق چربی که اسامی آنها در لینک درج شده قرار گرفته است انجام شود تا بهترین نتیجه حاصل شود.


انتقال چربی از شکم به صورت یک روش طبیعی، بی‌ضرر و موثر برای بازیابی حجم صورت است و جزء یکی از محبوب‌ترین متدهای زیبایی به شمار می‌رود. برای انجام این روش می‌توان از نواحی از بدن زیباجو که دارای حجم مناسبی از چربی است استفاده کرد و با استخراج حد مشخصی از آن و تزریقش به نواحی خالی از چربی صورت (مانند گونه‌ها، شقیقه‌ها، چانه، فک و بین ابروها) تزریق نمود.

آیا تزریق چربی درد دارد؟

تزریق چربی به هر نقطه از بدن در حالت کلی و در مقایسه با سایر روش‌های درمانی روش دردناکی محسوب نمی‌شود به ویژه اینکه این کار پس از اعمال بی‌حسی موضعی به بدن انجام می‌گیرد، ولی با این حال باز هم تعریف دردناک بودن یا نبودن تزریق چربی به هر قسمت از بدن به آستانه تحمل درد در فرد بستگی خواهد داشت.

چه زمانی تزریق چربی به صورت انجام می‌شود؟

عمل تزریق چربی زمانی انجام می‌شود که میزان چین و چروک صورت کمی عمیق بوده و با سایر روش‌های پزشکی قابل درمان نباشد. در این هنگام پزشک معالج تشخیص می‌دهد که نحوه عمل به چه گونه‌ای باشد. به طور کلی کاربرد تزریق چربی به شرح زیر است:

  • پر کردن چین و چروک اطراف دهان و زیر بینی،
  • حجم‌دهی به لب‌ها، برجسته‌کردن گونه و چانه،
  • برطرف کردن نواحی فرو رفته صورت نظیر گودی زیر چشم و شقیقه‌ها،
  • محو کردن زخم‌ها و چاله‌های ناشی از جوش و آکنه،
  • برطرف کردن افتادگی و شلی پوست در افراد سن بالا،
  • جوانسازی پوست

مراحل استخراج چربی از شکم و تزریق به صورت

تزریق چربی به صورت توسط دکتر در تمامی کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود و پروسه انجام آن در حالت کلی شامل سه مرحله حساس و مهم است. اگر برای شما نیز سوال است که تزریق چربی به صورت چگونه انجام می‌شود با همراه ما باشید:

استخراج چربی از نواحی مختلف بدن

شروع کار با تصمیم‌گیری در مورد ناحیه‌ای که قرار است چربی‌ها از آن‌جا استخراج شوند انجام می‌شود؛ معمولا از نواحی بدن که چربی‌های اضافی در آنجا انباشته شده استفاده می‌کنند به همین دلیل یکی از رایج‌ترین گزینه‌ها خارج کردن چربی از شکم و تزریق آن به صورت است. علاوه بر آن می‌توان از چربی بخش‌های دیگر بدن مثل ران‌ و باسن نیز بهره برد، به این صورت که ناحیه مورد نظر بدن بی‌حس شده و سپس توسط مکنده مخصوصی حجم مورد نیاز چربی استخراج می‌شود.

آماده‌سازی چربی استخراج شده

بعد از استخراج حجم مورد نیاز چربی نوبت به آماده‌سازی آن برای تزریق می‌رسد. در این مرحله چربی‌ها را در ظرف‌های مخصوصی ریخته و درون سانتریفیوژ قرار می‌دهند تا عملیات خالص‌سازی انجام گیرد و مواد اضافه مانند خون، سلول‌های چربی معیوب و سایر مایعات از چربی جدا می‌شوند.

تزریق چربی به ناحیه مورد نظر

سومین و آخرین مرحله از کار تزریق چربی به این صورت است که چربی‌های خالص‌سازی شده درون سرنگ‌های مخصوصی ریخته می‌شود. سپس پزشک متخصص با تکیه بر مهارت و تجربه خود آن‌ها را در ناحیه‌ای از صورت که از قبل بی‌حس و استریل شده تزریق می‌کند. در نتیجه زیباجو بلافاصله به ظاهر دلخواه خود می‌رسد (هرچند که تا چند روز شاهد تورم خواهد بود).

مراقبت های قبل از تزریق چربی از شکم به صورت

  • قبل از انتقال چربی شکم به صورت لازم است که شما در مورد داروهای مصرفی خود با جراح مشورت کنید زیرا ممکن است برخی از آن‌ها با فرآیند لیپوماتیک و تزریق تداخل ایجاد کنند و لازم باشد که به مدت محدودی مصرفشان متوقف شود.
  • همچنین قبل از تزریق چربی شکم به صورت باید سیگار کشیدن و مصرف مشروبات الکلی متوقف شود.
  • مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و آسپرین نیز به دلیل افزایش خطر خونریزی چند روز قبل و بعد از تزریق چربی ممنوع می‌باشد. بنابراین قبل از تزریق چربی به صورت از شما خواسته می‌شود که تاریخچه پزشکی کاملی را برای جراح پلاستیک خود تعریف کنید (این موارد شامل هرگونه مشکل سلامتی، هر دارویی که مصرف کرده‌اید یا در حال حاضر مصرف می‌کنید و هرگونه حساسیتی که دارید می‌باشد).
  • مصرف مواد طبیعی مانند سیر، جینکو، جینسنگ قبل از تزریق چربی ممنوع می‌باشد، زیرا ممکن است روی لخته شدن و بیهوشی تأثیر بگذارد. ممکن است جراح شما در صورت نیاز به آزمایش‌های دیگر مانند آزمایش خون یا الکتروکاردیوگرافی را توصیه کند که عملکرد و سلامت قلب شما را ارزیابی کند؛ به این ترتیب باید دستورالعمل‌های دقیق قبل از عمل را برای گرفتن نتایج بهتر با دقت دنبال کرد.

 

نظر کاربران