نحوه خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

نحوه خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

پری چاوشی

یکی از دغدغه های افرادی که بوتاکس تزریق کرده اند نحوه خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس است که ما در این مطلب از وب سایت رسمی کلینیک زیبایی به بررسی این سوال می پردازیم. پس تا انتهای این مقاله به ما همراه شوید.

طرز خوابیدن بعد از بوتاکس چگونه است؟

دارز کشیدن و استراحت بعد از تزریق بوتاکس باید بعد از 4 الی 6 ساعت انجام شود. در این زمان از خوابیدن به پهلو، دمر و ... جدا خودداری نمایید. قبل از خواب دوش آب گرم نگیرید و برای جلوگیری از انتقال دوز به مناطق اطراف، به محل تزریق فشار وارد نکنید.

چند ساعت بعد از تزریق بوتاکس می توان خوابید؟

بوتاکس به عنوان مشهورترین و بهترین ماده برای از بین بردن خطوط و چین و چروک های صورت است. تنها نکته مهم که به نقل از بهترین دکتر تزریق بوتاکس در شیراز گفته می شود این است که که تا 4 ساعت بعد از تزریق بوتاکس از دراز کشیدن و خوابیدن خودداری کنید. در ادامه نیز بهترین روش برای خوابیدن بعد از بوتاکس را خواهیم گفت.

چند ساعت بعد از تزریق بوتاکس می توان خوابید؟

بهترین روش خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

زمانی که به مدت طولانی در حالت خم شدن و یا دراز کش باشید نیروی جاذبه روی بدن شما تاثیر گذاشته و موجب تکان خوردن بیش از حد بوتاکس زیر پوست خواهد شد. این کار ممکن است روی ماده بوتاکس تاثیر گذاشته و یاعث ایجاد عوارض روی پلک شما شود.اگر موقع خواب به روی صورت غلت بزنید و بوتاکس وارد حفره چشمی شود بهبود و درمان آن سه ماه و یا بیشتر زمان می برد.
بر اساس توصیه پزشکان متخصص نحوه خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس به این صورت است که در چند روز اول به هیچ عنوان دمر نخوابید و حتما به پشت دراز بکشید.تا از به وجود آمدن هر گونه ناهمواری روی ناحیه تزریق جلوگیری به عمل آید.

معمولا نواحی محدودی از صورت وجود دارند که بوتاکس در زیر پوست آن بخش ها به حرکت درمی آید. این اتفاق برای همه افراد نیز بروز نمی کند. زیرا میزان تاثیرگذاری بوتاکس، عملکرد عضلات و واکنش بدن در افراد مختلف متفاوت است.

بهترین روش خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

هفت نکته برای خوابیدن بعد از بوتاکس

بعد از تزریق بوتاکس به موارد زیر توجه کرده تا از هر گونه عارضه دور بمانید:

  • برای جلوگیری از خوابیدن پهلو و شکم از بالش استفاده کنید
  • در جهت جلوگیری از تحریک روی رختخواب تمیز بخوابید
  • برای کاهش چین و چروک و اصطکاک روی ملافه های ابریشم مانند و نرم بخوابید
  • جهت کاهش فشار از هدبند و بستن دستمال خودداری کنید
  • قبل از خواب دوش آب گرم نگیرید
  • برای جلوگیری از فشار محل تزریق به پشت بخوابید
  • به مدت ۲۴ ساعت از مالیدن کرم ها خودداری کنید

کلام آخر

در این مقاله تلاش کرده ایم شما را با نحوه خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس آشنا کنیم. در صورت هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد در خصوص این مطلب از قسمت نظرات کاربران با ما در ارتباط باشید.

 

نظر کاربران