مزایا و فواید بوتاکس در سنین مختلف چیست؟

مزایا و فواید بوتاکس در سنین مختلف چیست؟

فاطمه صابری

بوتاکس چیست؟

فواید بوتاکس چیست؟ بوتاکس یکی از محبوب ترین روش ها برای زیبایی و جوانسازی و بازگرداندن شادابی و طراوت به پوست می باشد. با افزایش سن و بروز علائم پیری و نمایان شدن چین و چروک ها، افراد به دنبال راهی برای کند کردن فرایند پیری هستند. امروزه این روش به یکی از مهم ترین و محبوب ترین روش ها برای از بین بردن چین و چروک تبدیل شده است. روزانه افراد زیادی به کلینیک های زیبایی و مطب پزشکان مراجعه می کنند تا از این روش تزریقی بهره ببرند.
مواد بوتاکس سم بوتولونیوم است که نوعی پروتئین گاوی محسوب می شود. این مواد به محل چین و چروک ها تزریق شده و عضلات آن ناحیه را فلج می کنند. این عمل فلج شدن باعث می شود که چین و چروک ها نیز به مرور زمان محو شوند. این روش اگر توسط پزشک متخصص و با مهارت و دقت بالا انجام شود، هیچ گونه عارضه ای را در پی نخواهد داشت. تزریق این ماده برای چروک ها و شیارهای کم عمق می باشد و تاثیرات آن معمولا پس از 5 تا 6 روز نمایان می شود. ماندگاری این روش با توجه به نوع پوست ممکن است 4 تا 6 ماه طول بکشد و پس از این مدت نیاز است که تزریق مجددا انجام شود.

مزایای تزریق بوتاکس

بوتاکس علاوه بر جوانسازی، کاربردهای درمانی زیادی نیز دارد. پزشکان برای درمان برخی از بیماری ها از این روش استفاده می کنند. استفاده زیاد از این روش به دلیل سریع و آسان انجام شدن آن، بدون درد بودن، بدون دوره نقاهت بودن، مقرون به صرفه بودن و ماندگاری نسبتا خوب آن می باشد. برخی از مزایای بیشمار آن در ادامه به صورت مختصر، توضیح داده شده است.

از بین بردن خط اخم با بوتاکس

بوتاکس خطوط اخمی که بین ابروها ظاهر میشوند را صاف کرده و ظاهری جوان و شاداب را به شما هدیه می دهد. این خطوط که با اخم کردن عمیق تر می شوند با تزریق از بین خواهند رفت. ماهیچه این ناحیه پس از تزریق ریلکس شده و با بالا کشیده شدن، مانع از ایجاد خط اخم می شود.

از بین بردن خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم

تزریق بوتاکس در اطراف چشم، چین و چروک هایی که بر اثر کاهش کلاژن ایجاد شده اند را از بین می برد. زمانی که مواد به این ناحیه تزریق میشوند، ارسال پیام عصبی متوقف شده و عضلات شل و ریلکس می شوند. شل شدن عضلات به کاهش و محو شدن چین و چروک های اطراف چشم کمک می کند.

درمان افتادگی پلک از مزایای بوتاکس

بوتاکس یک راه آسان و ساده برای درمان افتادگی پلک می باشد. کسانی که از افتادگی پلک رنج می برند و این افتادگی دید آنها را مختل کرده است، می توانند از این روش برای درمان استفاده کنند. بسیاری از افراد به جای جراحی، این روش کارآمد را انتخاب می کنند. پزشک متخصص مواد را به قسمت هایی از پلک تزریق می کند تا برخی عضلات را ریلکس کرده و عملکرد پلک بهبود پیدا کند. برای حصول نتیجه بهتر، نیاز است که این روش چند بار تکرار شود و زمان آن را پزشک متخصص تشخیص می دهد. بهترین متخصص تزریق بوتاکس در شیراز را از لینک درج شده پیدا کنید.

بوتاکس در کلینیک زیبایی

از بین بردن خطوط ایجاد شده در گردن

بوتاکس گردن یکی از روش های پرکاربرد در کلینیک های زیبایی، برای از بین بردن چین و چروک های این ناحیه است. این روش باعث انقباض و سفت شدن عضله های ناحیه چروک گردن شده و چین و چروک را محو می کند. تزریق باید توسط متخصص و با دقت کافی انجام شود تا مواد تزریقی به اندازه لازم به زیر پوست تزریق شود. تزریق بیش از اندازه ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد.

بالا بردن ابروها با بوتاکس

زمانی که افتادگی و شل شدگی پوست باعث افتادگی ابرو شود، می توانید برای بالا بردن ابروها از بوتاکس استفاده کنید. ماده تزریق شده، عضلاتی که باعث افتادگی شده اند را ضعیف کرده و ابروها به سمت بالا کشیده می شوند.

از بین بردن چین و چروک چانه

تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک چانه، یکی از روش های محبوب برای از بین بردن علائم پیری و زیباتر کردن صورت است. پس از تزریق، فعالیت عضله زیر پوست متوقف شده و چین و چروک ها محو می شوند.

درمان سردردهای میگرنی با بوتاکس

از دیگر مزایای مهم بوتاکس، درمان سردرد و جلوگیری از حملات میگرن است. این درمان برای افرادی کاربرد دارد که ساعت های طولانی دچار سردرد شده و تقریبا نیمی از ماه را با درد روبرو هستند. در این روش درمانی به چند ناحیه در سر و گردن، تزریق انجام می شود. با توجه به تشخیص پزشک متخصص، معمولا به پشت سر، بالای گردن، پیشانی، شانه و شقیقه ها، بوتاکس تزریق می شود. این روش درمانی با توجه به تشخیص پزشک و میزان شدت بیماری، هر چند ماه یکبار باید تکرار شود.

دریافت نوبت تزریق بوتاکس در تهران
برای دریافت تزریق بوتاکس در تهران بر روی دکمه کلیک کرده و نوبت خود را دریافت نمایید.

کاهش تعریق بیش از حد

بوتاکس یک راه درمانی موثر برای کاهش تعریق بدن می باشد. مقدار کم ماده تزریقی در محل مورد نظر، سیگنال های تحریک کننده عصبی را به صورت موقت، مسدود کرده و از تعریق بیش از حد جلوگیری می کند. این روش به بی حسی نیازی ندارد، به دلیل اینکه با سوزن های ریز و با دقت انجام می شود و شما حداقل درد را حس خواهید کرد. می توان گفت این روش یکی از سریعترین و موثرترین روش ها برای کاهش تعریق است.

بوتاکس زیر بغل

کاهش وزن با بوتاکس معده

بوتاکس معده یک روش نوین و تاثیرگذار برای کاهش وزن می باشد. در این عمل سرپایی، از آندوسکوپی برای تزریق استفاده می شود. مواد بوتاکس از طریق آندوسکوپی به عضلات معده تزریق شده و عضلات برای مدتی فلج می شوند. بی حرکت شدن حرکات معده، باعث کاهش اشتها شده و به دنبال آن کاهش وزن اتفاق می افتد. میزان تزریق را پزشک متخصص با توجه به شرایط بیمار، تشخیص می دهد.
بوتاکس معده به تنهایی تاثیرگذار نخواهد بود، به همین دلیل در کنار این روش حتما باید رژیم غذایی و مناسب و سالم خواری را در برنامه غذایی خود رعایت کنید. برای طولانی شدن اثر این روش، بهتر است با تایید پزشک این روش را هر 6 ماه یکبار تکرار کنید.

فواید بوتاکس در سنین مختلف

فواید بوتاکس در سنین مختلف متفاوت است. در افراد جوان، بوتاکس می تواند به کاهش چین و چروک های اولیه و جلوگیری از ایجاد چین و چروک های عمیق تر کمک کند. در افراد مسن تر، بوتاکس می تواند به بهبود ظاهر و اعتماد به نفس کمک کند. برای کسب اطلاعات از همه چیز در مورد بوتاکس به لینک درج شده مراجعه کنید. در اینجا برخی از فواید بوتاکس در سنین مختلف آورده شده است:

مزایا و فواید تزریق بوتاکس در افراد جوان:

  • کاهش چین و چروک های اولیه
  • جلوگیری از ایجاد چین و چروک های عمیق تر
  • بهبود ظاهر جوانی

مزایا و فواید تزریق بوتاکس در افراد مسن تر:

  • بهبود ظاهر و اعتماد به نفس
  • کاهش چین و چروک های عمیق
  • رفع افتادگی پوست
  • اصلاح خط اخم و خط خنده

فواید بوتاکس در سنین مختلف

برای انجام بوتاکس و برخورداری از دیگر خدمات زیبایی، همچنین برای دریافت نوبت، مشاوره و کسب اطلاعات لازم، می توانید به کلینیک زیبایی شیراز مراجعه کنید.

نظر کاربران