کامفولاژ

کاموفلاژ چیست و چه کاربردی دارد؟

zahra ahmadi

گاها با وجود اینکه از لوازم آرایشی درجه یک هم استفاده کرده‌ایم؛ نواقص صورت به خوبی محو نشده و زیبایی که مدنظرمان هست ایجاد نمی‌شود. اگر ماه‌گرفتگی، جای جوش عمیق، لک‌، جای زخم و حتی تاتو در صورتتان دارید؛ حتما برای پوشاندن آن‌ها هنگام آرایش با مشکل مواجه شده‌اید. اکثر افراد برای پوشاندن موارد بالا به فکر استفاده بیشتر از کرم‌پودر یا پنکک می‌افتند. اما باید بدانید استفاده از کرم پودر و پنکک، حدی دارد و لایه‌های ضخیم این مواد بر روی پوست، ظاهری بسیار نامطلوب و غیرطبیعی به آرایش می‌دهد. تکنیک کاموفلاژ راه‌حلی اصولی و حرفه‌ای برای پوشاندن هرآنچه که در پوست صورت خوشایند نیست، می‌باشد. ما در این مقاله سعی داریم شما را با کاموفلاژ که در میان گریمورهای حرفه‌ای بسیار محبوب است؛ آشنا کنیم و اصول و قواعد این تکنیک حرفه‌ای را با شما در میان بگذاریم. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

کاموفلاژ چیست؟

کاموفلاژ تکنیکی کاربردی در گریم حرفه‌ای است که هدف از آن پوشاندن انواع تیرگی و روشنی پوست، جای جوش، لک‌ها و تاتو است. با بهره‌گیری از این تکنیک می‌توانید آرایشی فوق‌العاده بی‌نقص و یکنواخت را در صورتتان پیاده کنید. لازم است بدانید ابزار کاموفلاژ به عنوان زیرساز آرایش کاربرد دارند و علاوه بر ایجاد یکنواختی در پوست صورت؛ به تثبیت سایر لوازم آرایش بر روی پوست نیز کمک می‌کنند.

کاموفلاژ دارای ترکیبی کاملا فشرده است که از همین رو در پوشاندن نواحی غیریکنواخت در پوست صورت، بسیار مؤثر می‌باشد.

کامفولاژ

تفاوت کاموفلاژ با کانسیلر

اولین تفاوت کاموفلاژ با کانسیلر این است که کانسیلرها دارای بافتی به مراتب نرم‌تر و سبک‌تر، در مقایسه با کاموفلاژ هستند. طیف رنگی این دو محصول از دیگر تفاوت‌های آن‌ها است. کانسیلرها کرم پودرهای فشرده با تناژ رنگی مختلف و متناسب با انواع رنگ پوست هستند؛ اما کاموفلاژ در رنگ‌های مختلفی مثل زیتونی، هلویی، بنفش، بژ و… می‌باشد. از کاموفلاژ باید قبل از کانسیلر و برای رفع نواقص پوستی استفاده نمایید.

انواع کاموفلاژ

کاموفلاژ دارای رنگ‌های مختلفی است که هریک از این رنگ‌ها در گریم حرفه‌ای، دارای کاربردی خاص هستند. برای آشنایی با اینکه هر رنگ از آن برای چه کاری مناسب است؛ با ما همراه باشید.

زرد

از این رنگ به عنوان رنگ مکمل برای ترکیب با سایر رنگ‌ها استفاده می‌شود. کاربرد دیگر رنگ زرد، برای برجسته کردن نواحی گود صورت است که قصد داریم پر نشان داده شوند.

سفید

از رنگ سفید از طریق ترکیب با سایر رنگ‌ها و برای روشن‌سازی رنگ‌های دیگر استفاده خواهیم کرد.

نخودی

کاموفلاژ نخودی رنگی بسیار مناسب برای رفع گودی در نواحی مختلف صورت است.

بژ هلویی

رنگ هلویی در لوازم آرایش، این روزها طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. رنگ هلویی علاوه بر پوشاندن نواقص پوستی، موجب شادابی بیشتر پوست صورت نیز می‌شود.

بژ نارنجی

از این رنگ برای پوشاندن مویرگ‌های آبی و سبز در صورت افرادی استفاده می‌شود که این مویرگ‌ها به دلیل نازکی پوست صورتشان به وضوح دیده می‌شود. کاربرد دیگر بژ نارنجی، در رنگ بخشیدن به پوست‌های کدر و مات می‌باشد.

زیتونی

از رنگ زیتونی می‌توانید برای پوشاندن و خنثی سازی نواقص پوست صورت مانند لک‌ها، جای جوش‌ها و ماه‌گرفتگی‌هایی که قرمز هستند، استفاده نمایید.

ارغوانی

از کاموفلاژ ارغوانی برای جان بخشیدن به پوست‌هایی که به اصطلاح مهتابی و رنگ‌پریده هستند، استفاده می‌شود.

قهوه‌ای

از این رنگ، می‌توانید برای ایجاد رنگی برنزه و تیره در پوست صورتتان استفاده کنید. از این رنگ می‌توان برای کانتور صورت نیز استفاده کرد.

نارنجی و بنفش

ترکیب این دو رنگ برای خنثی کردن پوست‌هایی که دارای تناژ خاکستری هستند، استفاده می‌شود.روش استفاده از

روش استفاده از کاموفلاژ

به کار بردن کاموفلاژ بر خلاف تاثیر شگفت‌انگیز آن در گریم‌های حرفه‌ای، کار خیلی دشواری نیست. برای شروع، لازم است ابتدا مقداری از کاموفلاژ را برداشته و بر پشت دستتان بمالید تا با گرمای دستتان مقداری نرم شود و قابلیت استفاده داشته باشد. سپس آن را با استفاده از یک براش کوچک، در نواحی که قصد دارید بپوشانید؛ به صورت ضربه‌ای بزنید. بعد از این کار با استفاده از یک پد یا اسفنج که قدری مرطوب است، بر روی نواحی که از آن استفاده کردید، بزنید تا مواد در پوست تا حدی پخش شده و حالت یکنواختی به خود بگیرد. تازه بعد از این مرحله است که با استفاده از کرم پودر یا پنکک باید به یکدست کردن پوست صورتمان بپردازیم.

توجه داشته باشید هیچ وقت برای زیر پلکتان از کاموفلاژ استفاده نکنید؛ چراکه بافت فشرده و سنگین آن باعث ماسیدگی در این نواحی از صورت شده و اصلا زیبا نخواهد بود.

بهترین مارک‌های کاموفلاژ

1) پالت کاموفلاژ گریماس

پالت گریماس دارای قدرتی شگفت‌انگیز در پوشانندگی است که به لطف چربی کم و کنترل شده آن، برای استفاده در انواع پوست، مناسب است. به‌وسیله‌ی این پالت درجه یک می‌توانید به خوبی تمامی سایه و روشن‌های پوست، لک‌ها و جای جوش‌ها و حتی تاتوهای روی پوستتان را پوشش داده و یکنواختی منحصربه‌فردی را آرایشتان ایجاد کنید.

2) پالت کاموفلاژ make up for ever

پالت make up for ever از برند مشهور و فرانسوی میکاپ فور اور است. این محصول حرفه‌ای با قدرت پوشانندگی ایده‌آلی که دارد؛ انتخاب بسیار مناسبی برای رفع نواقص پوستی بوده و کیفیت بالای آن نظر بسیاری از فعالان حوزه‌ی گریم را به خود جلب کرده است. به جرأت می‌توان گفت این محصول یکی از بهترین مارک کاموفلاژ موجود در بازار است.

3) پالت کاموفلاژ سینما سکرت

پالت سینما سکرت، محصولی درجه یک از کمپانی آمریکایی سینما سکرت است که به صورت حرفه‌ای در تولید لوازم گریم و آرایش فعال است. این محصول که یکی از پرطرفدارترین پالت‌های کاموفلاژ در میان حرفه‌ای‌ها در سراسر جهان است؛ دارای قدرت فوق‌العاده بالا در پوشانندگی غیریکنواختی‌های پوست صورت می‌باشد. این پالت بدون روغن و بر پایه‌ی آلوئه‌ورا است.

4) پالت کاموفلاژ فلورمار

پالت فلورمار به عنوان بهترین مارک کاموفلاژ، تاثیر شگفت‌انگیزی در خنثی سازی نواقص پوستی دارد و به خوبی قادر به ایجاد یکنواختی در پوست صورت است. این پالت رنگی متعادل کننده رنگ پوست، دارای بافتی یکدست و نرم است و ماندگاری بسیار بالایی دارد.

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با تکنیک کاموفلاژ و اصول آن آشنا کنیم؛ تا با یادگیری تکنیک حرفه‌ای کاموفلاژ دیگر نگران پوشاندن غیریکنواختی‌های موجود در پوستتان نباشید و بتوانید آرایشی ایده‌آل و یکنواخت را برای جذابیت بیشتر، بر روی صورتتان پیاده کنید.

هرگونه کپی برداری از مطلب فوق بدون درج منبع پیگرد قانونی دارد. سپاس از توجه شما

نظر کاربران