چه فیلر هایی برای نواحی چانه بهترین هستند؟

فرشته مقامی

چه فیلر هایی برای نواحی چانه بهترین هستند؟

چه فیلر هایی برای نواحی چانه بهترین هستند؟

فیلر ها یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود ظاهر ناحیه چانه هستند. چانه تراشیده شده یکی از ویژگی های ظاهری جوان است، به همین دلیل است که بسیاری از افراد این درمان ها را انتخاب می کنند. کلینیک های پزشکی و مراکز سلامتی بیشتری این فیلرها را به عموم ارائه می دهند، اگرچه قبل از تزریق به مشاوره مناسب نیاز دارید.

اما چه فیلر هایی برای بزرگ کردن ناحیه چانه بهتر است؟ بیشتر فیلرهای چانه از اسید هیالورونیک (HA)، یک ماده شیمیایی طبیعی در بدن ساخته می‌شوند. اسید مسئول انعطاف پذیری تا حد امکان پوست است. فیلرهایی نیز وجود دارند که از هیدروکسی‌لاپاتیت کلسیم ساخته شده‌اند - این فیلرها بیشتر از پرکننده‌های HA دوام می‌آورند، اما هنوز برای اثراتشان در حال بررسی هستند.

انواع فیلر چانه

برای بزرگ‌کردن گونه، فیلرهای مبتنی بر ژل بیشتر استفاده می‌شوند. اینها معمولاً از اسید هیالورونیک، ماده ای که در بدن انسان وجود دارد، ساخته می شوند. اسید هیالورونیک به دلیل اثرات آن بر انعطاف پذیری پوست شناخته شده است. از آنجایی که به طور طبیعی در بدن وجود دارد، اکثر بیماران آن را به خوبی تحمل می کنند.

یکی دیگر از مواد رایج مورد استفاده هیدروکسی لاپاتیت کلسیم است که ماندگاری بیشتری نسبت به سایر مواد پرکننده دارد. بسیار شبیه HA، همچنین برای روش‌های بزرگ‌سازی که به ویژگی‌های صورت می‌افزایند، استفاده می‌شود. با این حال، توجه داشته باشید که هیدروکسی لاپاتیت کلسیم کمتر از پرکننده های HA رایج است.

اسید هیالورونیک

چه فیلر هایی برای نواحی چانه بهترین هستند؟

اسید هیالورونیک (HA) به شکل تزریقی تبدیل می شود که به عنوان پرکننده پوست عمل می کند. HA به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود و می تواند در پوست و مفاصل یافت شود. این اسید به پوست کمک می کند تا حالت ارتجاعی و انعطاف پذیری خود را حفظ کند و آن را به درمانی مناسب برای پوست های افتاده و پف کرده تبدیل می کند. مخصوص ناحیه چانه، به وضوح بیشتر کمک می کند و بی نظمی در شکل فک را اصلاح می کند. برخی از پزشکان همچنین از پرکننده های HA برای رفع مشکلات مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) استفاده می کنند.

از آنجایی که اسید هیالورونیک به راحتی توسط بدن جذب می شود، توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای درمان های زیبایی تایید شده است. اثرات آن توسط جامعه علمی مورد مطالعه قرار گرفته است، و ثابت شده است که در برابر خطوط صورت، چین و چروک و سایر علائم پیری عمل می کند. هنگامی که از HA به عنوان پرکننده چانه استفاده می شود، ساختار فک را تقویت می کند و ظاهری حجاری شده برای بیمار ایجاد می کند. اثرات معمولاً فوراً دیده می شوند.

قبل از تزریق فیلر HA، ابتدا توسط متخصص خود غربالگری می شوید. این غربالگری قبل از درمان به آنها اجازه می دهد تا هرگونه منع مصرف احتمالی را رد کنند. همچنین به تعیین تعداد تزریق‌هایی که برای این روش نیاز دارید کمک می‌کند. در حین عمل از یک بی حس کننده موضعی استفاده می شود تا احساس راحتی کنید. از شما خواسته می شود که برای جلسات بعدی بازگردید.

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم

نوع دیگری از فیلر مورد استفاده پزشکان و متخصصان زیبایی، هیدروکسیل آپاتیت کلسیم است. این ماده با رفع چین و چروک های صورت، چین و چروک ها و سایر علائم کاهش چربی همراه است. در سال های اخیر، برخی از متخصصان از آن برای اهداف خارج از برچسب استفاده کرده اند. اینها شامل جوانسازی ناحیه چانه و افزودن تعریف به خط فک است. هنگامی که به صورت تزریقی تجویز می شود، هیدروکسی لاپاتیت کلسیم معمولاً با لیدوکائین ترکیب می شود تا درد و ناراحتی را به حداقل برساند.

فیلر ها برای ناحیه چانه

فیلرهای چانه را فقط می‌توان توسط متخصصان دارای مجوز استفاده کرد. این روش در مطب پزشک انجام می شود و معمولاً بین 15 تا 60 دقیقه طول می کشد. این روش کم تهاجمی است و عوارض جانبی طولانی مدتی ندارد. متخصصانی که می توانند فیلرها را در ناحیه چانه اعمال کنند عبارتند از:

  • متخصصین پوست
  • جراحان پلاستیک
  • دستیاران پزشک
  • پرستاران ثبت نام شده

فقط فیلرهای اسید هیالورونیک توسط سازمان غذا و دارو برای استفاده گسترده مجاز است. در اکثر مراکز و کلینیک های پزشکی، از فیلرهای HA برای عمل های بزرگ کردن چانه استفاده می شود. مطمئن شوید که آیا موسسه مجوز فعالیت در کشور شما را دارد یا خیر.

سازگاری

چه فیلر هایی برای نواحی چانه بهترین هستند؟

اکثر افراد می توانند تحت تزریق فیلر HA با اندک یا بدون هیچ اشکالی قرار بگیرند. با این حال، برخی از افراد ممکن است بیماری های زمینه ای داشته باشند که می تواند با فیلر تزریقی تداخل داشته باشد. اکثر موارد منع مصرف در غربالگری قبل از درمان شناسایی می شوند. اما در صورت بروز واکنش آلرژیک به پرکننده، حتماً فوراً به متخصص خود اطلاع دهید.

برخی از موارد منع مصرف برای تزریق HA عبارتند از:

  • آلرژی به اسید هیالورونیک
  • دیابت شیرین
  • تبخال صورت یا دهان
  • هموفیلی
  • بارداری

علاوه بر این، به کسانی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می کنند، توصیه می شود به جای آن از سایر درمان های چانه استفاده کنند. برخی از داروها مانند پردنیزولون، سیکلوسپورین و تاکرولیموس ممکن است با اسید تداخل نامطلوب داشته باشند. قبل از شروع درمان، مطمئن شوید که داروهای نگهدارنده را به جراح خود فاش کنید.

نتایج مورد انتظار بعد از تزریق فیلر چانه

چه فیلر هایی برای نواحی چانه بهترین هستند؟

فیلرهای چانه قبل از تزریق در نواحی مورد نظر ظاهری ژل مانند دارند. آنها برای بازگرداندن حجم به قسمت های آویزان چانه استفاده می شوند. علاوه بر این، آنها همچنین با تولید کلاژن و سفت شدن پوست مرتبط هستند.

بسیاری از بیماران برای مقابله با علائم پیری، فیلرها را انتخاب می کنند. با افزایش سن، چانه آنها ممکن است به دلیل کاهش حجم، افتادگی یا افتادگی داشته باشد. و از آنجایی که اسید HA به مقابله با این اثرات کمک می کند، به طور گسترده توسط متخصصان پوست و سایر متخصصان در روش های زیبایی استفاده می شود. فیلرهای چانه همچنین به بازگرداندن تعریف به خط فک کمک می‌کنند و ظاهری واضح‌تر به آن می‌دهند.

اکثر مردم نتایج را بلافاصله تجربه می کنند. صرف نظر از تعداد تزریقاتی که برای درمان دریافت می کنید، می توانید تقریباً بلافاصله به کار خود بازگردید. متخصص شما همچنین نکاتی را برای مراقبت های بعد از آن توصیه می کند که می توانید برای کمک به بهبودی از آنها پیروی کنید.

رویه ها

قبل از درمان، متخصص شما در مورد سابقه پزشکی و جراحی شما مصاحبه خواهد کرد. دانستن اینکه چه شرایطی دارید به جراح کمک می کند تا تشخیص دهد که آیا این روش بزرگ کردن چانه برای شما مناسب است یا خیر. آنها همچنین از شما در مورد داروهایی که مصرف می کنید می پرسند.

اینها شامل هر گونه مکملی مانند خار مریم و عصاره جینسنگ است. اگر در حال حاضر اینها را مصرف می کنید، از شما خواسته می شود که چند هفته قبل از عمل قطع کنید. همین امر در مورد سایر داروهای رقیق کننده خون مانند ایبوپروفن و آسپرین نیز صدق می کند.

علاوه بر این، به شما توصیه می شود که حداقل به مدت 48 ساعت از نوشیدن الکل خودداری کنید. الکل ممکن است احتمال کبودی و تورم بعد از عمل را افزایش دهد. و اگر از محصولات حذف موهای زائد استفاده می کنید، متخصص شما همچنین از شما درخواست می کند که استفاده از آنها را به طور موقت متوقف کنید.

در روز درمان، از شما خواسته می شود که از آرایش کردن خودداری کنید. لباس های گشاد و راحت نیز توصیه می شود، زیرا برای حرکت راحت تر خواهد بود. متخصص با تزریق یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن ناحیه شروع می کند. مناطق مورد نظر نیز برای به حداقل رساندن خطر عفونت استریل خواهند شد. جراح شما ممکن است از یک کانول برای اطمینان از حرکت دقیق استفاده کند.

چه فیلر هایی برای نواحی چانه بهترین هستند؟

سپس متخصص فیلرها را به نواحی مورد نظر در چانه تزریق می کند. این کار به آرامی و با دقت انجام می شود تا از خطا جلوگیری شود. پزشک شما همچنین نتایج را بعد از هر تزریق ارزیابی می کند، زیرا این نتایج تقریباً بلافاصله قابل مشاهده است. به طور متوسط، کل روش کمتر از یک ساعت طول می کشد.

پس از انجام عمل، ممکن است متوجه کبودی خفیف در اطراف محل تزریق شوید. پزشک به شما پمادی برای تشویق به بهبودی تجویز می کند. همچنین از شما خواسته می شود که از کمپرس سرد برای کمک به کاهش تورم استفاده کنید

نظر کاربران