موهای زیر پوستی چیست

موهای زیر پوستی چیست و راه های درمان آن کدام است؟

پری چاوشی

پرتکرارترین سوالاتی که وجود دارد علت به وجود آمدن موهای زیر پوستی است ما هم تصمیم گرفته ایم در این مقاله از وب سایت رسمی کلینیک زیبایی درباره این که موهای زیر پوستی چیست و راه های درمان آن کدام است صحبت کنیم. با ما همراه شوید.

موهای زیر پوستی چیست؟

مو زیر پوستی در واقع موهایی هستند که کمی به سمت بیرون از پوست رشد می نمایند و مجدد به داخل پوست خمیده شده و یا فرو می رود. این مو یا از اول زیر پوست خارج نمی شود و به صورت خوابیده در پوست باقی می مانند. زمانی که موها به جای رشد مستقیم و خارج از پوست، پیچ و تاب بخورند شما دچار موهای زیر پوستی خواهید شد. آنها مانند برآمدگیهای برجسته و قرمز ظاهر میشوند و بسیار شبیه جوش هستند، و لمس آنها هم اغلب دردناک است.

علت ایجاد موهای زیر پوستی چیست؟

علل مختلفی باعث به وجود آمدن موهای زیر پوستی می شوند که به گفته پزشکان متخصص پوست و مو در شیراز که در لینک درج شده معرفی شده اند اصلی ترین علل این عارضه را تیغ زدن، استفاده از موکن برقی، موم انداختن و پوشیدن لباس های تنگ می دانند. وقتی که دهانه فوکیلول مو بسته شده و موئی که در حال رشد است و انتهای آن تیز و برنده است به زیر پوست هدایت شده رشد کرده و یک برجستگی کوچک در زیر پوست به وجود می آورند که می تواند ملتهب و یا چرکی و دردناک باشد. افرادی که موهای ضخیم و فر دارند بیشتر دچار موی زیر پوست می شوند.

موهای زیر پوستی در کدام نواحی بیشتر است؟

معمولا نواحی که از تیغ به صورت مداوم استفاده می شود بیشتر در معرض تبدیل به موهای زیر پوست قرار دارند. در واقع بیکینی، دست و پا، صورت و گردن آقایان، خط مایو و… اصلی ترین نواحی هستند که موهای زیر پوستی در آنجا رشد می کنند.

علائم و نشانه های موی زیر پوستی چیست؟

خارش و حساسیت،جوش های کوچک یا برجستگی های قرمز خشک اغلب در محلی که اخیراً تراشیده شده است پخش می‌شوند، قرمز بودن برجستگی های سطح پوست بعد از اصلاح وهمچنین دردناک بودن نواحی که دچار برجستگی شده اند به عنوان علائم و نشانه های تشکیل مو زیر پوست می باشد.

علائم و نشانه های موی زیر پوستی چیست؟

چگونه از ایجاد موی زیر پوستی جلوگیری کنیم؟

راه هایی مانند اصلاح به موقع نواحی مورد نظر، به موقع پاک سازی کردن پوست، کیسه کشیدن و همچنین استفاده نکردن از لباس های تنگ می تواند به شما در جلوگیری از به وجود آمدن این نوع موها کمک نماید.

بهترین راه درمان موهای زیر پوستی چیست؟

بهتر است استفاده از تیغ را فراموش کنید. به جای شیو با تیغ بهتر است از لیزر استفاده کنید. در صورتی که دستگاه لیزر روی موهای شما جواب گو نیست می توایند از کرم ها و یا پودرهای مو بر استفاده نمایید. در صورتی که موهای زائد شما ضخیمپ، فر و یا وز هستند، بهترین راه برای درمان موهایی که زیر پوست تشکیل می شوند استفاده از دستگاه لیزر است.

 

نظر کاربران