تاثیرات هورمون روی پوست چیست؟

پری چاوشی

این که پوست در بعضی مواقع دچار تغییرات چشم گیری مانند جوش، لک و ... میگردد به دلیلد تاثیر هورمونی است. این که تاثیرات هورمون روی پوست چیست را در این مقاله از وب سایت رسمی کلینیک زیبایی مورد بررسی قرار می دهیم.

چه هورمون هایی روی پوست تاثیر می گذارند؟

به صورت کی اختلال در ترشح به موقع و به اندازه هر هورمونی در بدن می تواند روی پوست تاثیرگذار باشد. اما 4 تا از موثرترین ورمون هایی که با کاهش و یا افزایش آنها پوست دچار تغییرات شدید می گردد را در طبق نظر پزشکان متخصص پوست و مو در شیراز که در لینک درج شده معرفی کرده ایم بررسی خواهیم کرد.

چه هورمون هایی روی پوست تاثیر می گذارند؟

تاثیرات هورمون استروژن روی پوست چیست؟

هورمون استروژن به عنوان مهم ترین هورمونی که بر متابولیسم های مختلفی در بدن تاثیرگذار است شناخته شده است. این هورمون در بدن بانوان به مقدار زیادی ترشح می شود اما بر خللاف تصور عام مردم در بند مردان نیز هر چند کم، ترشح می گردد. بعضی از وظایف این هورمون در بدن آقایان همانند عملکرد هورمون استروژن در بدن زنان است. یکی از وظایفی که این هورمون در بدن به عهده دارد این است که میزان ضخامت پوست را مشخص و مقدار رطوبت سطح پوست و چین و چروک هایی که ممکن است بر روی پوست ایجاد شود را کنترل می کنند. حال کاهش و یا افزایش بیش از حد آن در بدن خانم ها و اقایان می تواند در زیبایی و طراوت پوست شما تاثیرگذار باشد.

تاثیر تغییرات هورمون تستوسترون روی پوست

از جمله تغییرات اساسی و چشم گیری که با کاهش و یا افزایش سطح هورمون تستوسترون در بدن خانم ها و حتی آقایان به وجود می آید شامل : زبری مو، چین و چروک و خشکی پوست می باشد. که تمام این مسائل نشان دهنده نزدیک شدن پیری است.

تاثیرات هورمون تیروئید بر سلامت پوست

برای مشخص کردن تاثیرات هورمون بر سلامت پوست تحقیقات بسیاری انجام شده است. در طی این تحقیقات مشخص شده است که هورمون های تیروئیدی نقش زیادی در سلامت و پوست و زیبایی ظاهری هر شخصی دارد و تغییراتی که در میزان ترشح این هورمون ها ایجاد می شود ممکن است در زیبایی ظاهری شخص تغییرات زیادی را ایجاد نماید. مقدار هورمون تیروئید در بدن همواره باید به صورت متعادل باشد؛ چرا که در غیر این صورت مشکلات زیادی را می تواند به دنبال داشته باشد. از جمله تاثیرات عدم تعادل هورمون بر سلامت پوست این است که بالا بودن مقدار این هورمون سبب عرق کردن و چرب شدن پوست می شود و در مقابل اگر مقدار این هورمون از حد تعادل کمتر باشد خشکی پوست و کم پشت شدن حجم مو را به دنبال دارد.

تاثیرات هورمون تیروئید بر سلامت پوست

تاثیرات هورمون dht روی پوست

کاهش و یا افزایش این هورمون یکی از موثرترین عوامل ایجاد آکنه در خانم ها است. سطح هورمون DHT می تواند باعث بروز جوش های چرکی و دردناک در خانم ها شود. در صورتی که دچار آکنه های شدید هستید، برای چک کردن هورمون DHT می توانید در روز 3 تا 5 قاعدگی آزمایش DHT را تحت نةر پزشک متخصص غدد انجام دهید.

کلام آخر

ما در این مقاله تلاش کرده ایم 4 تا از موثرترین هورمونهایی که کاهش و یا افزایش سطح انها در بدن می تواند منجر به آسیب های پوستی شود را معرفی کنیم. در صورت هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد در خصوص این مقاله از قسمت نظرات کاربران در انتهای صفحه با ما در ارتباط باشید.

نظر کاربران