فیلر لب چیست؟

فرشته مقامی

فیلر لب چیست؟

فیلر لب چیست؟

فیلرهای لب تزریق هایی هستند که به لب های شما حجم می دهند. آنها نوعی پرکننده پوست هستند.

فیلرهای لب از اسید هیالورونیک مصنوعی (HA) تشکیل شده اند - HA یک ماده طبیعی در بدن شما است. مارک های مختلفی از پرکننده های لب وجود دارد، از جمله ژل ژوویدرم، ژل رستیلن و ژل پرلین.

چه کسانی فیلر لب می گیرند؟

گرفتن پرکننده لب یک تصمیم شخصی است. پیگیری خواسته ها و خواسته های خود برای بدن شما می تواند قدرت بخش باشد.

برای در نظر گرفتن فیلرهای لب، باید:

  1. از سلامت جسمانی خوبی برخوردار باشید.
  2. انتظارات واقع بینانه داشته باشید.
  3. عفونت فعال دهانی، از جمله آفت یا تبخال نداشته باشید.

بسیاری از افرادی که از فیلر لب استفاده می کنند می خواهند اندازه لب های خود را افزایش دهند. ممکن است به دلایل زیادی بخواهید اندازه لب های خود را بزرگ کنید، از جمله:

  • بازگرداندن اندازه قبلی لب با بالا رفتن سن، لب‌های شما کوچک‌تر یا نازک‌تر می‌شوند، فیلترم (شیار بین لب بالایی و سپتوم) بلندتر و صاف‌تر می‌شود و فاصله بین گوشه‌های دهان (فاصله بین‌کمیشی) ممکن است افزایش یابد.
  • اصلاح فرم لب های شما. معمول است که لب های شما اندازه یا شکل های متفاوتی داشته باشند (نامتقارن).
  • صاف کردن چین و چروک. زمانی که لبخند می زنید یا می خندید، گاهی اوقات چین و چروک در کناره های دهان شما ایجاد می شود.
  • تقویت اعتماد به نفس. پرکننده های لب می توانند به بهبود عزت نفس و تصویر بدن شما کمک کنند.

چرا از فیلر لب استفاده می شود؟

فیلر لب چیست؟

پرکننده های لب به لب های شما حجم می دهند یا به آن ها می افزایند. آنها روند پیری را متوقف نمی‌کنند، اما ممکن است به تاخیر انداختن نیاز به جراحی تهاجمی‌تر بزرگ‌کردن لب، مانند کاشت لب یا لیفت لب کمک کنند. آنها همچنین می توانند به شما در دستیابی به ظاهر دلخواه کمک کنند که باعث افزایش عزت نفس شما می شود.

با گذشت زمان، ممکن است حجم لب های خود را از دست بدهید که ممکن است در نتیجه موارد زیر باشد:

  • ژنتیک
  • سیگار کشیدن.
  • آسیب خورشید

ماندگاری فیلر های لب چقدر است؟

پرکننده های لب معمولا 12 تا 18 ماه دوام می آورند. با این حال، این بستگی به سن شما دارد و اینکه بدن شما با چه سرعتی کالری ها را به انرژی (متابولیسم) تجزیه می کند. افراد جوان تر تمایل دارند کالری را سریعتر بسوزانند، بنابراین پرکننده های لب دوام زیادی ندارند.

قبل از عمل فیلر لب چه اتفاقی می افتد؟

فیلر لب چیست؟

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) استفاده از فیلرهای لب را در افراد زیر 21 سال تایید نکرده است. در نتیجه، برای دریافت فیلرهای لب مورد تایید FDA باید حداقل 21 سال سن داشته باشید.

قبل از تزریق فیلر لب، با پزشک خود ملاقات خواهید کرد. آنها عوامل بسیاری از جمله سلامت روانی و هر شرایط اجتماعی را ارزیابی می کنند پزشک شما ممکن است سوالات زیر را بپرسد:

چرا فیلر لب می خواهید؟

چه انتظاراتی دارید؟

آیا در مورد نقص های تصوری یا بسیار کوچک بدن خود زیاد فکر می کنید؟

آیا همسر، شریک زندگی یا دوست شما را تشویق می کند که فیلر لب استفاده کنید؟

سلامت جسمانی و فرم صورت شما نیز مهم است. پزشک شما سلامت عمومی شما را ارزیابی می‌کند، از جمله شرایط سلامتی قبلی یا عوامل خطر. با پزشک خود در مورد هر گونه حساسیتی که دارید نیز صحبت کنید. و در مورد داروهای تجویزی یا بدون نسخه (OTC) که مصرف می کنید، از جمله مکمل های گیاهی، به آنها بگویید.

پزشک صورت شما را معاینه و اندازه گیری می کند. آنها همچنین از صورت و لب های شما برای پرونده پزشکی شما عکس می گیرند.

هنگام در نظر گرفتن اندازه لب های خود، مهم است که تصور کنید چگونه به نظر می رسید. به مدل موی جدید فکر کنید. ممکن است به آرایشگر خود عکسی نشان دهید تا به او ایده بدهید که دوست دارید موهایتان چگونه به نظر برسد. با این حال، آرایشگر شما ممکن است به شما بگوید که موهای شما به دلیل بافت، خط مو، حجم یا طول موهای شما شبیه عکس نیست. ممکن است بخواهید لب‌هایتان مانند لب‌های افراد مشهور به نظر برسد، اما ممکن است دست‌یافتنی نباشد زیرا شکل و ویژگی‌های صورت شما منحصربه‌فرد است. از پزشک خود بپرسید که آیا آوردن یک عکس مفید است یا خیر. اما اگر پزشک شما نمی خواهد به عکسی اشاره کند، آماده باشید که به طور کامل توصیف کنید که می خواهید لب های شما چگونه به نظر برسد.

در طی تزریق فیلر چه اتفاقی می افتد؟

فیلر لب چیست؟

در طول تزریق فیلر لب، پزشک شما یک بی حس کننده موضعی را روی لب های شما اعمال می کند. بی‌حسی موضعی لب‌های شما را بی‌حس می‌کند تا دردی احساس نکنید و این روند تا حد امکان راحت باشد. کرم های بی حس کننده اغلب از بنزوکائین، لیدوکائین و تتراکائین (BLT) تشکیل شده اند. حدود 15 تا 30 دقیقه بعد، لب های شما باید بی حس شوند.

اگر آلرژی به BLT دارید، ممکن است پزشک شما یک تزریق بلوک عصبی برای بی حس کردن لب های شما انجام دهد. حدود 15 تا 30 دقیقه پس از تزریق، لب های شما باید بی حس شوند.

سپس پزشک شما از یک سوزن نازک برای تزریق پرکننده لب به هر یک یا همه قسمت‌های لب شما، از جمله لبه‌های لب (حاشیه ورمیلیون)، انحنای مرکز لب بالایی (کمان کوپید) و کمان‌های دهانی استفاده می‌کند. (گوشه های دهان شما). شما هیچ دردی احساس نخواهید کرد، اما ممکن است احساس نیشگون گرفتن داشته باشید به طور متوسط، پزشک شما 1 میلی لیتر (میلی لیتر) پرکننده لب را به لب های شما وارد می کند که حدود یک پنجم قاشق چای خوری است. سوزن بیشتر از 2.5 میلی متر (میلی متر) در پوست شما فرو نمی رود.

بعد از تزریق فیلر لب چه اتفاقی می افتد؟

پس از تکمیل این روش، پزشک ممکن است به آرامی لب های شما را ماساژ دهد تا پرکننده را جذب کنند. ممکن است به یخ زدن لب های شما نیز ادامه دهند.

پزشک شما را تا 15 دقیقه تحت نظر خواهد داشت تا مطمئن شود که هیچ عارضه جانبی از جمله سرگیجه، حالت تهوع یا خونریزی شدید را تجربه نمی‌کنید. هنگامی که آنها تشخیص دادند که دیگر نیازی به نظارت ندارید، به شما اجازه می دهند به خانه بروید (ترخیص کنید). یک بی حس کننده موضعی شما را خسته یا گیج نمی کند، بنابراین می توانید خودتان را به خانه برسانید. با این حال، ممکن است بخواهید از یکی از اعضای خانواده یا دوستانتان بخواهید که شما را به خانه برساند.

لب های شما ممکن است متورم، حساس و کبود شده باشد. تورم معمولاً بعد از 24 تا 48 ساعت از بین می رود، اما ممکن است تا یک هفته طول بکشد.

پزشک شما نیز حدود دو هفته پس از عمل برای نظارت بر لب‌های شما، قرار ملاقات بعدی را تعیین می‌کند. آنها ممکن است عکس دیگری برای پرونده پزشکی شما بگیرند تا بتوانید ببینید که لب های شما قبل از عمل و بعد از بهبودی چگونه به نظر می رسید.

نکات زیر به بهبود لب های شما کمک می کند:

  • برای کاهش التهاب، درد و تورم از کیسه یخ تا 10 دقیقه استفاده کنید.
  • حداقل به مدت 24 ساعت از استفاده از رژ لب، بالم لب یا هر محصول دیگری روی لب خودداری کنید.
  • از دست زدن یا به هم زدن لب های خود، از جمله بوسیدن و جرعه جرعه کشیدن از نی خودداری کنید.
  • مراقب مسواک زدن دندان های خود باشید.
  • نوشیدن مقدار زیادی آب.
  • حداقل 24 ساعت از ورزش خودداری کنید.
  • پزشک شما ممکن است یک کیسه یخ روی لب های شما در طول عمل قرار دهد تا تورم و کبودی را به حداقل برساند.
  • کل این روش ممکن است 30 دقیقه یا تا دو ساعت طول بکشد.
نظر کاربران