درمان پسوریازیس در شیراز + ۱۰ بهترین دکتر درمان پسوریازیس در شیراز

پسوریازیس در شیراز

در این مطلب به توضیح مختری درباره روش های درمان پسوریازیس در شیراز میپردازیم. همچنین در جدول زیر بهترین دکتر درمان این بیماری در شیراز به همراه آدرس و شماره تماس قرار گرفته است.

درمان پسوریازیس در شیراز

ردیفنام پزشکآدرس پزشکان درمان پسوریازیس در شیرازشماره تماس
1مرکز طب سوزنی و سنتی دکتر فریدون صفاییشیراز، بلوار جمهوری، نبش کوچه 1207132260100
09172000068
09199179176
ثبت کلينيک زيبايي جديد

پسوریازیس چیست؟

بیماری پوستی پسوریازیس در شیراز چندان شایع نیست ولی افرادی که با آن درگیر هستند مشکلات عدیده‌ای را پیش رو دارند. بیماری پسوریازیس که آن را به نام بیماری صدف نیز می‌شناسند، یک بیماری پوستی خودایمنی است. یعنی بدن علیه خودش عمل می‌کند.

سلول‌های مرده و آسیب‌دیده پوست انسان دائم در حال ریزش هستند و سلول‌های سالم و جدید جایگزین آن‌ها می‌شوند ولی در این بیماری به دلیل سیگنال‌ها و دستورات اشتباهی که به سلول‌های پوستی می‌رسد، سلول‌ها با سرعتی بسیار بیشتر از ریزش سلول‌ها، تولید می‌شوند. به این ترتیب پسوریازیس سبب پوسته‌پوسته شدن پوست می‌شود و ظاهری نامناسب به پوست فرد می‌دهد.

شیوع پسوریازیس در شیراز چه میزان است؟

طبق آمار به دست آمده از وزارت بهداشت آمریکا حدود ۷.۵ میلیون نفر از مردم آمریکا به این بیماری مبتلا هستند. همه‌ گروه‌های سنی از کودکان تا سالمندان ممکن است به آن مبتلا شوند. همچنین این بیماری هم در زنان و هم در مردان دیده می‌شود.

درمان پسوریازیس در شیراز به چه صورت است؟

هنگامی که پزشک تشخیص داد که شما دچار بیماری پسوریازیس شده اید درمان را برای شما آغاز می کند از آنجایی که این بیماری متاسفاه هنوز درمان قطعی ندارد فقط می توان با رعایت دستور های پزشک تا حدی آن را تسکین داد و با استفاده از پماد هایی مانند کورتیکواستروئیدهای موضعی، آنترالین، مرطوب کننده‌ها، رتینوئیدهای موضعی، اسید سالیسیلیک، آنالوگ‌های ویتامین D و داروهای خوراکی و تزریقی سیکلوسپورین، متوتروکسات، رتینوئید و داروهای بیولوژیک تا حد زیادی از پیشرفت آن کم کرد موارد غیر دارویی دیگری نیز وجود دارد که با رعایت آن هم درد شما تا حد زیادی تسکین پیدا می کند که عبارت اند از :
استفاده از حمام آب ولرم
استفاده از صابون‌های حاوی چربی
اجتناب کردن از مصرف الکل
استفاده از سرکه سیب
پوشاندن نواحی تحت تاثیر در هنگام خواب

انواع بیماری پسوریازیس

پسوریازیس پلاک
پسوریازیس ناخن
پسوریازیس گوتتا
پسوریازیس معکوس
پسوریازیس خلفی
پسوریازیس اریتودرمیک
پسوریازیس آرتریت

علائم پوستی پسوریازیس بیشتر کدام نواحی بدن است ؟

زانو
آرنج
پوست سر
پشت گردن
روی دست ها

علائم بیماری پسوریازیس

ایجاد زخم‌هایی نقره‌ای رنگ و ضخیم بر سطح پوست
قرمزی و سوزش پوست
ضخیم شدن ناخن‌ها
پوست خشک و ترک خورده
پوسته پوسته شدن پوست
تورم مفاصل

علت بیماری پسوریازیس

علت این بیماری هنوز به طور قطع مشخص نشده است اما در ارتباط با سیستم ایمنی بدن به همراه سلول های T و دیگر گلبول های سفید خون، به نام نوتروفیل ها، در بدن می باشد که در آن سلول های دفاعی بدن به جای مقابله با سلول های بیگانه به سلول های پوستی حمله می کنند.

بیشتر بخوانید : درمان آکنه در شیراز

درمان پسوریازیس در شیراز + ۱۰ بهترین دکتر درمان پسوریازیس در شیراز $$$
Sending
User Review