اسپا

اسپا چیست و چه مزیت هایی دارد ؟

پری چاوشی

اسپا را میتوان یکی از تفریحات جالب و همچنین درمان دردهای عضلانی دانست. مرکز اسپا خوب در شیراز در ادامه این مقاله به شما معرفی خواهد شد.

اسپا چیست ؟

اسپا به محلی می‌گویند که با استفاده از خواص درمانی آب‌ چشمه‌های معدنی‌ای که از دل طبیعت خارج می‌شوند، به مراقبت، درمان و بهبود جسم و روح انسان می‌پردازند. اعتقاد به خواص درمانی آب‌های معدنی، به سال‌های دور باز می‌گردد. این باور به صورت مشخص در ژاپن و کشورهای اروپایی گسترده شده است.

انواع خدمات اسپا به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود:

اسپای روزانه
اسپای مدت دار

مزایای استفاده از اسپا چیست ؟

استرس را کم می‌کند
خواب با کیفیتی را تجربه می‌کنید
دردهای عضلانی تسکین می‌یابد
پوست را جوان سازی می‌کند
جریان خون به گردش می‌افتد
وان حمام را مجهز کنید

برای ساخت اسپای خانگی باید چه کار کنیم؟

استفاده از اسپا در سالن‌های زیبایی در زمره فعالیت‌های لوکسی به شمار می‌آید که علاوه بر هزینه زیادی که به همراه دارد جنبه‌های بهداشتی آن هم زیر سوال است به همین علت شما می‌توانید با کمی خلاقیت در دکوراسیون حمام و استفاده از وان حمام خانه خود را تبدیل به اسپا کنید.

بیشتر بخوانید : بهترین مراکز اسپا در شیراز

اسپای روزانه

اسپای روزانه (Day spa) محلی است که در طول روز به آن مراجعه می‌شود تا خدماتی مانند ماساژ، مراقبت از پوست صورت و خدمات بدن، نظیر اسکراب یا رپینگ دریافت شود. دامنهٔ مشخصات و امکانات در اسپاهای روزانه بسیار زیاد است.

خدمات مربوط به اسپای روزانه و اسپای مدت دار

در حالت اول متقاضی به صورت ساعتی و برای رفع نیاز موقت خود از خدمات مرکز استفاده می کند . بسیاری از مراکز اسپا و ماساژ به این منظور مشغول به کار می باشند و برای مشتریانی که دارای مشغله فراوان هستند ،خدمات لازم را ارائه می دهند. مورد دوم به نوعی از اسپا اطلاق می شود که در مراکزی دارای محل های اقامت شبانه روزی ارائه شده و متقاضی می بایست حداقل دو شب در این مرکز اقامت کند و زیر نظر اسپاتراپیست ها قرار بگیرد.

بیتشتر بخوانید : اسپا

نظر کاربران