شستشوی بینی بعد از جراحی

شستشوی بینی بعد از جراحی و اهمیت آن

پری چاوشی

یکی از مهمترین دغدغه های افرادی که جراح بینی انجام داده اند شستشوی بینی بعد از جراحی و بهترین زمان آن است که ما در  این مقاله از وب سایت رسمی کلینیک زیبایی در این باره توضیح می دهیم. ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

موفقیت در جراحی بینی تنها در گرو میزان مهارت پزشک و در نهایت مراقبت های بعد از عمل است. یکی از مواردی که باید به عنوان مراقبت های بعد از راینوپلاستی به درستی انجام شود شستن بینی بعد از جرای می باشد. به همین دلیل ما تصمیم گرفته ایم در ادامه شستشوی بینی بعد از جراحی و اهمیت آن را بررسی کرده و اطلاعات مناسبی در مورد آن در اختیار شما قرار دهیم.

چرا شستشوی بینی بعد از جراحی اهمیت دارد؟

اهمیت شستن بینی بعد از جراحی در جهت جلوگیری از ایجاد عفونت در ناحیه جراحی شده است که با انجام اقدامات اساسی می توانید جلوی این عارضه را بگیرید. همچنین با استفاده از سرم نمکی درد و تورم ناحیه عمل کاهش پیدا کرده و گرفتگی بینی شما د اختلال در تنفس در روزهای اول تا حدودی کاهش پیدا می کند. طبق نظرات بهترین جراح بینی در تهران که اطلاعات آنها را در لینک درج شده قرار داده ایم بعد از جراحی شستشوی بینی را جدی بگیرند و در انجام دادن آن کوتاهی نکنند.

چرا شستشوی بینی بعد از جراحی اهمیت دارد؟

بهترین روش شستشوی بینی بعد از جراحی چیست؟

از آنجایی که در روزهای اول بعد از جراحی تورم بینی زیاد است امکان این که خونابه ها در داخل بینی تجمع پیدا کنند بسیار زیاد است پس بهتر است بعد از گذشت تقریبا یک هفته با توجه به تجویز و نظر جراح مربوطه شروع به شستن بینی خود نمایید. توجه داشته باشید که استفاده از سرم های شستشو برای بینی باید با دقت بالایی انجام شده تا به بافت های ملتهب بینی آسیبی وارد نشود. شما می توانید برای این کار از سری های متصل به سرم مخصوص شستشوی بینی بعد از جراحی استفاده نمایید.

سرم شستشوی بینی بعد از عمل

یک هفته بعد از عمل راینوپلاستی و بعد از جدا کردن آتل بینی روش شستدن بینی نیز با توجه به نظر پزشک تغییر خواهد کرد. توجه داشته باشید استفاده از سرم های شستشو تا زمانی که آتل های پلاستیکی یا سیلیکونی روی بینی شما است امکان پذیر نمی باشد زیرا امکان مرطوب شدن آتل و آسیب به بینی در این زمان بسیار بالا است.

سرم شستشوی بینی بعد از عمل

زمان مناسب برای حمام رفتن بعد از جراحی بینی

شستشوی بینی بعد از جراحی در حمام نیز بسیار مهم است. زمان مناسب برای حمام رفتن بعد از عمل بینی طبق نظر پزشکان جراح روزی است که آتل یا گچ بینی قرار است برداشته شود. این زمان در هر فرد و با توجه به تکنیک پزشک در جراحی متفاوت می باشد. اما به صورت کلی بین 7 الی 10 روز بعد از گذشت جراحی می توانید استحمام کنید.

کلام آخر

در این مقاله از وب سایت رسمی کلییک زیبایی به ببرسی شستشوی بینی بعد از جراحی و اهمیت آن پرداخته ایم. هر گونه کپی برداری از مطلب فوق بدون درج منبع پیگرد قانونی دارد. سپاس از توجه شما.

نظر کاربران