ورزش و فعالیت بعد از کاشت مو

ورزش و فعالیت بعد از کاشت مو

پری چاوشی

همانطور که همه می دانیم ورزش یکی از ارکان اصلی برای حفظ سلامتی است اما آیا ورزش بعد از کاشت مو مجاز است؟ در این مقاله قرار است درباره فعالیت بعدی بعد از این جراحی توضیح دهیم. پس با ما همراه شوید.

تاثیر کلی ورزش بر روی سلامت مو

قبل از این که درباره عمل کاشت مو و ورزش کردن بعد از آن صحبت کنیم، بهتر است بدانید فعالیت های بدنی می تواند باعث گردش خون شما شوند و همین موضوع کمک می‌کند که مواد مغذی کافی از طریق جریان خون به موهای شما برسند. در نتیجه موهای شما درخشان‌تر و پرپشت‌تر می‌شوند و رشد بهتری هم خواهند داشت. قطعا ورزش می تواند جلوی ریزش مو را بگیرد. در ادامه ورزش و فعالیت بعد از کاشت مو را توضیح می دهیم.

اگر به دنبال مراکز تخصصی برای انجام کاشت مو در شیراز هستید، کلینیک هایی که در لینک درج شده معرفی شده اند با بهره گیری از تکنسین های حرفه و پزشکان باتجربه در این زمینه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستند.

تاثیر کلی ورزش بر روی سلامت مو

نحوه ورزش بعد از کاشت مو چگونه است؟

از آنجایی که کاشت مو یک عمل بسیار حساس است، بهتر است به توصیه های پزشک خود توجه کنید تا نتیجه عمل اثربخش باشد. یکی از توصیه های مهم پزشکان بعد از این جراحی میزان فعالیت بدنی و زمان شروع آن است.

در ادامه این مقاله نحوه صحیح شروع فعالیت های بدنی را به شما خواهیم گفت. اما در نظر داشته باشید بهتر است برای شروع ورزش و یا هر فعالیت بدنی دیگر قبل از آن با پزشک خود مشورت نمایید.

ممنوعیت انواع فعالیت‌های ورزشی

این که کاشت مو را با چه روشی انجام داده باشید رقی نمی کند، در هر صورت هفته اول، مجاز به انجام هیچ فعالیتی نیستید حتی ورزش های سبک مانند پیاده روی نیز برای شما ممنوع است. در این روزها گراف ها در حساس ترین مرحله رشد خود قرار گرفته اند. ایجاد یک فشار کوچک یا یک ضربه ناچیز نیز می تواند به فولیکول های کاشته شده آسیب وارد کرده و آنها را دچار مشکل کند.

آغاز ورزش و فعالیت سبک بعد از کاشت مو

اگر کاشت مو به روش FIT یا سایر روش های مبتنی بر آن مانند SUT میکروگرافت انجام داده باشید، می توانید فعالیت های خود را از هفته سوم به صورت سبک و با مشورت پزشک آغاز نمایید. تاکید ما بر این است که هرگز انجام فعالیت های خود را خودسرانه آغاز نکنید.

آغاز ورزش و فعالیت سبک بعد از کاشت مو

بیشتر افراد از روز دهم بعد از عمل می‌توانند پیاده‌روی آرام و سبک در مسیرهای کوتاه و ورزش‌های کم تحریک و کم فشار مانند یوگا را انجام دهند. نکته مهم اینکه در روزهای دهم تا چهاردهم بعد از کاشت انجام هرگونه فعالیتی که باعث افزایش فشار خون یا تعریق شود ممنوع است.

آیا ورزش کردن بعد از کاشت مو خطرناک است؟

تمام توصیه های که پزشکان متخصص بعد از کاشت مو ارائه می کنند، حاصل سال ها تجربه است که باید به آنها توجه نمایید. استراحت و دوری از فعالیت های سنگین می تواند در نتیجه این جراحی تاثیر بسزایی بگذارد. . تجربه نشان داده است که بیشتر افرادی که بعد از کاشت مو بدون توجه به توصیه‌های پزشک به سراغ فعالیت‌های ورزشی رفته‌اند به نتایج دلخواه خود نرسیده‌اند و مجبور به کاشت موی مجدد شده اند.

تا چه زمانی بعد از کاشت مو نباید ورزش کرد؟

به صورت معمول تا دو هفته بعد از کاشت مو هیچ گونه فعالیتی انجام ندهید حتی انجام ورزش های سبک نیز در این بازه زمانی ممنوع است. فعالیت هایی مانند پیاده روی یا یوگا نیز برای گرافت های کاشته شده بسیار خطرناک است.
بعد از گذشت یک ماه یا بسته به نظر پزشک تا 6 هفته بعد از کاشت، می‌توانید به سراغ فعالیت‌های سنگین‌تر که باعث تعریق هم می‌شوند بروید. معمولا از انتهای ماه دوم می‌توانید به فعالیت‌های بدنی عادی خود برگردید و بدون نگرانی به سلامت بدن خود برسید.

تا چه زمانی بعد از کاشت مو نباید ورزش کرد؟

کلام آخر

در این مقاله تلاش کرده ایم از نحوه ورزش و فعالیت بعد از کاشت مو شما را مطلع سازیم. در صورت هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد در خصوص این مطلب از قسمت نظرات کاربران با ما در ارتباط باشید.

نظر کاربران