نکات تغذیه ای بعد از کاشت مو

نکات تغذیه ای بعد از کاشت مو

پری چاوشی

یکی از مهمترین سوالاتی که مراجعه کنندگان از ما میپرسند این است که نکات تغذیه ای بعد از کاشت مو چیست؟ ما در این مقاله از وب سایت رسمی کلینیک زیبایی به معرفی این نکات می پردازیم. با ما بمانید..

یکی از مهمرین دغدغه های افراد بعد از کاشت مو این است که چه نکات تغذیه ای بعد از کاشت مو مهم است. این که بعد از جراحی پیوند مو از چه مواد ذایی باید اجتناب کرد یکی از مهمترین موارید است که در این مقاله درباره آن صحبت می کنیم. مسئله سلامت مو و همچنین پوست بدن - به ویژه پوست سر - مسئله ای بسیار مهم و حساس است. این امر بعد از انجام عمل کاشت مو حساسیتی دو چندان پیدا می کند.

اقدامات لازم بلافاصله بعد از کاشت مو

از جمله مهمترین نکاتی که در زمان مراقبت های بعد از کاشت مو باید به آن توجه کرد این است که از انجام ورزش های سنگین خودداری و یا مصرف سیگار را قطع کنید. در خصوص مصرف شامپو حتما دستورات پزشک را به دقت انجام دهید. باید بدانید که هر چه مهارت پزشک و تکنسین ها در زمان جراحی درست و مناسب باشد اما مراقبت های بعد از جراحی از جمله نکات تغذیه ای بعد از کاشت مو را رعایت نکنید ممکن است بخشی از تار موهای کاشته شده بعد از مدتی مجددا دچار ریزش شوند. در صورتی که به دنبال کلینیک های تخصصی کاشت مو در شیراز هستید، به لینک درج شده مراجعه نمایید.

اقدامات لازم بلافاصله بعد از کاشت مو

نکات مهم جهت تغذیه بعد از کاشت مو

مصرف غذاهای چرب و فست فود را باید تا حد امکان کاهش داده  یا آنها را کنار بگذارید. مخصوصا یکی دو شب اول بعد از جراحی ترجیحا سوپ بخورید. صرف زیاد چربی ها برای رشد موها چندان مناسب نیست و به خصوص بعد از عمل که ریشه موهای کاشته شده کمی حساس ترند. در ادامه برخی از اصلی ترین غذاهایی که می توانید مصرف کنید را بررسی می کنیم.

مصرف آهن

یکی از نکات تغذیه ای بعد از کاشت مو مصرف آهن است که برای مراقبت های بعد از عمل پیوند مو توسط پزشک تجویز می شود. مصرف آهن می تواند سرع رساندن اکسیژن به سلول های پوستنو مو را افزایش داده و نقش مهمی در سلامت بدن داشته باشد. کمبود آهن یکی از دلایل ریزش مو است و این امر در هر سنی ممکن است اتفاق بیوفتد. بسیاری از افراد جهت جذب آهن به بدنشان به قرص های آهن روی می آورند ولی مصرف این قرص ها تا حدی مفید است و بهتر است که با تغذیه بعد از کاشت مو، بطور مناسب از جمله خوردن میوه، سبزیجات(به خصوص اسفناج) در این زمینه به تامین آهن بدن تان کمک کنید.

مصرف امگا 3

امگا3 یکی از بهترین مواد مغذی و معدنی مفید برای رشد موهاست که به عنوان نکات تغذیه ای بعد از کاشت مو شناخته می شود.. امگا3 نوعی اسیدهای چرب طبیعی و مفید برای بدن است که از طریق مصرف روغن های غذای دریایی و برخی از گیاهان می توانید به راحتی امگا3 را به بدنتان برسانید. از این رو مصرف امگا3 را به کسانی که نگران تغذیه بعد از کاشت مو شیراز هستند، توصیه می کنیم.

نوشیدن آب و مایعات

در کنار داشتن تغذیه صحیح و سالم، نوشیدن آب در روزهای بعد از کاشت مو، به ویژه در هفته اول، اهمیت دارد. به یاد داشته باشید که نوشیدن آب برای سلامتی بدن بسیار مفید است و به خصوص به سلامت پوست و مو کمک زیادی می کند. آب موجب رقیق تر شدن خون شده و گردش جریان خون در بدن بهبود پیدا کرده و موجب می شود که خون به ریشه فولیکول های مو بهتر برسد. از این رو ماندگاری موها در دراز مدت بیشتر خواهد شد.

مصرف ویتامین ها

خوردن ویتامین ها و مواد معدنی برای تقویت موهای کاشته شده بسیار مفید است. ویتامین C و ویتامین B در این زمینه نقش حیاتی و کاملا پررنگی دارند. ویتامین ها موجب تقویت پوست و موی شما شده و به رشد موها کمک زیادی می کنند مخصوصا ویتامین B که برای رشد مو حیاتی است.. معمولا کسانی که ویتامین B به اندازه کافی مصرف می کنند، موهای زیباتری دارند.

مصرف ویتامین ها

کلام آخر

در این مقاله تلاش کرده ایم شما را با نکات تغذیه ای بعد از کاشت مو آشنا کنیم. هر گونه کپی برداری از مطلب فوق بدون درج منبع پیگرد قانونی دارد. سپاس از توجه شما

نظر کاربران