شنا بعد از کاشت مو

پری چاوشی

کاشت مو یکی از جراحی های زیبایی است که مراقبت های بعد از آن بسیا مهم می باشد. شنا بعد از کاشت مو و زمان دقیق آن یکی از دغدغه های کاندیدای این عمل جراحی است. ما در این مقاله از وبسایت رسمی کلینیک زیبایی در این خصوص صحبت می کنیم. با ما همراه شوید.

چه مدت بعد از کاشت مو می توان شنا کرد؟

شنا کردن تا 4 هفته بعد از کاشت مو ممنوع است. با وجودی که برخی از چراحان و پزشکان می گویند که بین 2 تا 4 هفته بعد از این جراحی می توانید شنا کنید اما به دلیل وجود کلر و دیگر مواد شیمیایی موجود در آب های استخر توصیه می کنیم تا یک ماه بعد از این عمل اصلا به سراغ استخر نروید. مواد موجود در این آب ها می تواند به موهای کاشته شده آسیب وارد کرده و باعث ایجاد عفونت شود. در صورتی که به دنبال کلینیک های خوب برای کاشت مو در شیراز هستید، به لینک درج شده مراجعه نمایید.

چه مدت بعد از کاشت مو می توان شنا کرد؟

مضرات بخار و سونا بعد از کاشت مو

بخار آب برای موهای تازه کاشته شده بسیار مضر است و می تواند در نتیجه جراحی تاثیرگذار باشد. از آنجایی که بعد از عمل کاشت مو سر به حالت پوسته پوسته تبدیل می گردد تا زمانی که این پوسته ها بهود کامل پیدا نکرده است سونا و بخار آب را فراموش کنید.

شنا در آب کلر دار برای موهای کاشته شده مضر است؟

کلر می تواند به موهای کاشته شده آسیب وارد کند. این ماده به شدت به فولیکول های مو آسیب رسانده و آنها را خشک می نماید. به همین سبب باعث ریزش مو می شود. در کسانی که پیوند مو انجام داده اند، رفتن به استخر حداقل تا یک ماه بعد از عمل توصیه نمی شود.

آیا آب دریا مانند استخر بعد از کاشت مو مضر است؟

در زمان قدیم تصور بر این بود که نمک می تواند به ضدعفونی کردن و افزایش سرعت ترمیم زخم ها کمک کند. اما به مرور زمان به این نتیجه رسیده اند که آب دریا به دلیل آلوده بودن آن بسیار مضر و خطرناک است.

نکاتی که برای رفتن به استخر باید به آن توجه کنیم

برای شنا بعد از کاشت مو به نکات زیر توجه نمایید تا آسیبی به فولیکول های کاشته شده وارد نشود:

  • تا چهار هفته پس از کاشت مو از شنا کردن خودداری کنید.
  • در هنگام شنا، از کلاه شنا استفاده کنید.
  • مراقبت از ناحیه اهدا کننده بسیار اهمیت دارد.
  • دلمه ها باید به طور کامل بهبود یابند و از بین رفته باشند.
  • باید از حرکت هایی در شنا که باعث فشار به ناحیه اهدا کننده و گیرنده می‌شوند بپرهیزید.
  • بعد از شنا در استخر حتما موهای خود را بشویید و آبکشی کنید تا کلر باقی‌مانده شسته شود.

نکاتی که برای رفتن به استخر باید به آن توجه کنیم

کلام آخر

در این مقاله تلاش کرده ایم شما را با شنا بعد از کاشت مو و بهترین زمان آن آشنا کنیم. در صورت هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد در خصوص این مطلب از قسمت نظرات کاربران با ما در ارتباط باشید.

نظر کاربران