تاثیر گرما و سرما بعد از کاشت مو

تاثیر گرما و سرما بعد از کاشت مو

پری چاوشی

از جمله دغدغه های اصلی کسانی که کاشت مو انجام می دهند، تاثیر گرما و سرما بعد از کاشت مو است که باید به آن توجه کرد. به صورت کلی از برف و باران و همچنین از آفتاب در مقابل موهای کاشته شده باید محافظت نمایید. در این مقاله از وب سایت کلینیک زیبایی در خصوص این موضوع صحبت می کنیم.

آیا سرما برای کاشت مو ضرر دارد؟

در ابتدا بهتر است بدانید که سرما هیچ گونه تاثیر منفی بر بهبود شما بر کاشت مو ندارد. اما باید بدانید که در روزهای ابتدایی بعد از کاشت مو، از تارهای کاشته شده در برابر عوامل خارجی محافظت کنید. به طور مثال باید بدانید که قرار گرفتن در معرض برف و باران نباید قرار بگیرید.

اگر به دنبال یک کلینیک کاشت مو در شیراز هستید، مراکزی که در لینک درج شده معرفی شده اند به عنوان بهترین کلینیک ها با دارا بودن تکنسین های حرفه ای در این زمینه شناخته شده اند.

آیا سرما برای کاشت مو ضرر دارد؟

از آنجایی که تاثیر گرما و سرما بعد از کاشت مو می تواند در نتیجه کار تاثیرگذار باشد، اگر در فصل زمستان عادت به پوشیدن کلاه دارید بهتر است که از سرپوش و کلاه موقتا استفاده نکنید. استفاده از چتر و یا هر وسیله‌ی دیگری که برخورد مستقیم با پوست شما ندارد در مقابل باران و برف از موهای خود محافظت کنید.

آیا گرما برای کاشت مو ضرر دارد؟

رابطه بین گرما و کاشت مو یک سوال رایج بین کسانی است که کاشت یا پیوند مو انجام داده اند. موهای کاشته شده در فصل گرما نیاز به مراقبت های خاص خود را دارد. یکی از اصلی ترین مواردی که باید به آن توجه کنید، عرق کردن بعد از کاشت مو است. طبق نظر پزشکان باید از هر گونه فعالیت های اضافی که باعث عرق کردن بشود جلوگیری به عمل آید تا از هر گونه مشکل برای گرافت های کاشته شده دور شوید.

آیا گرما برای کاشت مو ضرر دارد؟

چرا ریزش مو در تابستان بیشتر است؟ می تواند گفت که به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید و همچنین کم شدن آب بدن در اثر گرما، ریزش مو در این فصل زیاد است. بهتر است در این زمان پوست سرتان را خنک نگه دارید و تا حد زیاد مایعات مصرف کنید تا تاثیرات تابستان و هوای گرم بر موهای شما به حداقل می‌رسد.

تاثیر گرما و سرما بعد از کاشت مو

در این مقاله از وب سایت کلینیک زیبایی فاکتورهایی که مربوط به آب و هوا برای کاشت مو باید به آن توجه کرد را بررسی کرده ایم. البته لازم به ذکر است که جهت دریافت بهترین نتیجه به دستورالعمل هایی که پزشک مطرح می کند به دقت گوش دهید. چندتا از مراقبت‌ها و نکاتی که بهتر است بعد از کاشت باشد آن‌ها را رعایت کنید عبارتند از:

  • در فصل سرما: در روز‌های ابتدایی بعد از کاشت از گرافت‌های تازه کاشته شده در مقابل برف و باران محافظت کنید. و به یاد داشته باشید استفاده از کلاه می‌تواند به گرافت‌ها آسیب برساند.
  • در فصل گرما: در طول دوره نقاهت تا جای ممکن از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید.
  • در فصل گرما: سعی کنید در دو هفته‌ی اول بعد از کاشت مو از فعالیت‌هایی که باعث عرق کردن می‌شوند خودداری کنید.

ریزش مو در فصل گرم بیشتر است یا در فصل سرد؟

طبق تحقیقات در گرما ریزش موی طبیعی افراد بیشتر است که میتواند به دلیل مواجهه با نور مستقیم آفتاب و از دست دادن بیشتر آب بدن باشد. در هر صورت مراقبت از موها در هر فصلی مهم است و در فصل گرما بیشتر اهمیت دارد.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کرده ایم شما را با تاثیر گرما و سرما بعد از کاشت مو آشنا کنیم. در صورت هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد در خصوص این مطلب از قسمت نظرات کاربران با ما در ارتباط باشید.

نظر کاربران