کاشت ابرو چیست

کاشت ابرو چیست و چگونه انجام می شود؟

پری چاوشی

کاشت ابرو چیست؟ یکی از تکنیک های جدید و زیبا متناسب با سلیقه تمام افراد کاشت ابرو است. کاشتن ابرو با تکنیک های جدید 2022 در کلینیک های تخصصی در این زمینه انجام می شود. اما آیا میزان ماندگاری ابروهای کاشته شده را می دانید؟ در این مقاله تمام اطلاعات مورد نیاز برای کاشت ابرو را به شما خواهیم داد. با ما همراه شوید.

انتخاب مدل ابرو در هر دوره زمانی متناسب با مد و سلیقه افراد عوض می شود به عنوان مثال در گذشته افراد اغلب مدل ابروی باریک و کشیده را میپسندیدند در حالی که امروزه سلیقه افراد عوض شده و بیشتر ابرو های پهن و زخیم و پرپشت را دوست دارند. اغلب کسانی که به دنبال کاشت ابرو طبیعی هستند ابرو های کم پشت و باریکی دارند یا به دلایل متعددی مانند استفاده بیش ار حد از مواد آرایشی مثل مداد ابرو و سایه ابرو و یا سوختن پوست ناحیه‌ای از ابرو ها یا برداشتن غیر اصولی ابرو ها قسمتی یا کل ابرو های آن‌ها ریخته یا کم پشتی شده است.

علل ریزش ابرو چیست؟

دانستن علل اصلی ریختن ابرو میتواند تا حد زیادی به شما در جهت جلوگیری کردن با این مشکل کمک میکند. طبق نظر بهترین دکتر پوست و مو میتوان دلایل اصلی ریزش موهای ابرو را موارد زیر دانست:

  • بیماری‌ها و درماتیت‌های پوستی مانند پسوریازیس، سبورئیک و آتوپیک
  • بیماری‌های داخلی مانند تغییرات هورمونی، بیماری‌های عفونی، کمبود آهن و اختلالات تیروئید
  • داشتن رژیم غذایی فاقد اسیدهای چرب و پروتئین‌های مفید برای رشد ابرو
  • مصرف برخی از داروها مانند داروهای روان‌پزشکی، تشنج، ضدالتهاب و کاهش وزن
  • ابتلا به سرطان‌های پوستی مانند BCC و SCC
  • ابتلا به عفونت‌های قارچی، شپش و هانسن که بر روی فولیکول و ساقه مو تاثیر می‌گذارند.
  • ابتلا به بیماری تریکوتیلومانیا که در آن فرد موهای ابروی خود را می‌کند.
  • ضربه‌های فیزیکی، سوختگی، تصادف، حرارت و عوامل شیمیایی
  • برداشتن بیش از حد ابروها در طی سال‌های متوالی
  • افزایش سن
  • حساسیت به برخی از مواد آرایشی
  • ابتلا به بیماری‌های خود ایمنی مانند طاسی منطقه‌ای

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو یکی از روش های زیبایی ابرو به صورت دائمی است که میتواند ابروهای پرپشت و زیبا را به شما هدیه کند. در فرایند کاشت ابرو، موها از نواحی اطراف سر یا کناره‌های گوش برداشته می شود و در ناحیه ابرو کاشته خواهد شد. به همین دلیل نتیجه‌ای کاملا نچرال و طبیعی دارند.
روش‌های مختلف کاشت ابرو تقریبا با روش‌های کاشت مو یکی است و می‌توان آن را نوعی کاشت مو در ناحیه ابروها تلقی کرد. در این فرایند علاوه بر موها، ارگان‌های کوچک تولیدکننده مواد مورد نیاز برای رشد تار موها نیز منتقل می گردند. همین موضوع است که باعث می‌شود نتایج کاشت ابرو برای همیشه باقی بمانند و ابروهایی طبیعی حتی بهتر از روز اول را به شما هدیه دهند. موهای کاشته شده کاملا شبیه به موهای طبیعی هستند و رشد می‌کنند؛ بنابراین شما نیاز به اصلاح و کوتاهی ابروها بعد از کاشت خواهید داشت.

کاشت ابرو چیست؟

اگر به دنبال کلینیک های تخصصی کاشت ابرو هستید میتوانید به لینک درج شده مراجعه کنید. آدرس و شماره تماس کلینیک های تخصصی و پزشکان ماهر در این زمینه در این مطلب نوشته شده است.

روش‌های مختلف کاشت ابرو چیست؟

در زمانی که تصمیم به کاشت ابرو می گیرید، پزشک متخصص با انجام بررسی های اولیه به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین روش را برای این عمل انتخاب کنید. در جلسات مشاوره قبل از جراحی پزشک شما را با جدیدترین روش های کاشت مو 2022 اشنا می کند. در ادامه نیز وبسایت کلینیک زیبایی به شما پرطرفدارترین و موثرترین روش های کاشت ابرو را خواهد گفت.

روش کاشت نواری یا FUT

این روش یکی از روش‌های قدیمی کاشت ابرو است که در گذشته کاربرد بسیار زیادی داشته است. این روش هنوز هم یکی از پرطرفدارترین روش‌ها برای کاشت مو است؛ اما با توجه به تجربیات افراد مختلف، نمی‌تواند گزینه مناسبی برای کاشت ابروها باشد. ابروهای کاشته شده با این روش جلوه‌ای طبیعی نداشتند و حالتی وز و شانه‌ای پیدا می‌کردند. حتی با وجود دقت زیاد پزشک، در نهایت رشد ابروها در جهت مناسب نبود و زاویه رشد موها با موهای طبیعی ابرو کمی تفاوت داشت. روش FUT نیاز به برش و بخیه دارد و به همین دلیل دوران نقاهت آن نیز طولانی است.

کاشت ابرو به روش FUE

یکی دیگر از روش‌های کاشت ابرو، روش FUE یا برداشت غیرنواری و غیر جراحی است. این روش را می‌توان هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان به کار گرفت و یکی از بی دردسرترین روش‌های کاشت ابرو است. در این روش تارهای مو از ناحیه عقب سر برداشته می‌شوند. در این ناحیه تراکم موها بیشتر است و به دلیل قطر کمتر، شباهت موها به موهای طبیعی ابرو نیز بسیار بیشتر خواهد بود. علاوه بر این همین ظرافت موها باعث می‌شود که ابروهای شما طبیعی‌تر شوند و کاشت با دقت بیشتری انجام شود. جراحی انجام شده در این روش بسیار سبک‌تر از سایر روش‌ها است و به همین دلیل دوره نقاهت بسیار کوتاه‌تری هم دارد.

روش SUT و روش‌های مبتنی بر آن

امروزه از این روش‌ها برای کاشت ابروها استفاده می‌شود. روش‌های FIT، SUT، Micro FIT و Super FUE از روش‌های رایج کاشت ابرو هستند که همگی بر پایه استخراج فولیکول عمل می‌کنند. در این روش‌ها جراح از تکنیک‌های متفاوتی برای برداشت فولیکول و کاشت موها استفاده می‌کند؛ اما همه آن‌ها بدون برش، زخم و خونریزی هستند. علاوه بر آن نتایج این روش‌ها بسیار طبیعی است و تا آخر عمر باقی می‌مانند. به همین دلیل این روش‌ها از روش‌های پرطرفدار برای کاشت ابروها هستند.

روش کاشت ابرو چگونه است؟

تعداد گرافت‌های موردنیاز برای کاشت ابرو حدود 400 است؛ اما با توجه به تراکم ابروها امکان دارد تعداد آن‌ها کمتر یا بیشتر باشد. بعد از برداشت گرافت‌ها از محلی که موهای آن از نظر رنگ، ضخامت و نحوه رشد بیشترین شباهت را به موهای ابرو داشته باشند، نوبت به کاشت آن‌ها خواهد رسید. توجه کنید که برداشت گرافت‌ها از طریق سوزن‌های بسیار ریزی انجام شده و به همین دلیل هیچ زخم یا خونریزی در محل برداشت به وجود نمی آید. گرافت‌های برداشته شده باید برای کاشت آماده شوند که این کار توسط کادر درمانی حاضر در اتاق جراحی انجام می‌شود.

روش کاشت ابرو چگونه است؟

عوارض کاشت ابرو چیست؟

  • عمل جراحی کاشت ابرو یک عمل جراحی محدود است و به همین خاطر عوارض آن بسیار کم و ناچیز است.
  • اگر این عمل تحت نظر متخصص پوست و مو انجام شود، مشکل خاصی بوجود نمی‏ آید.
  • در صورتی که این کار توسط افراد نا آگاه و غیرمتخصص انجام گیرد، امکان ایجاد عفونت در محل یا جهت و خواب نامناسب رویش موهای کاشته‏ شده وجود دارد. در صورت بروز این مشکلات ترمیم ابروها بسیار مشکل می ‏باشد. در نتیجه اکیداً توصیه می ‏شود که در انتخاب متخصص پوست و موی خود نهایت دقت و وسواس را داشته باشید.
  • در کاشت ابرو تزریق ماده بی حسی تا حدودی دردناک است، زیرا ناحیه اطراف چشم بسیار حساس است.
  • واکنش بدن افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. در بعضی موارد ممکن است هیچ گونه ورم و کبودی پیش نیاید. در صورتی که این حالت ایجاد شود ورم اطراف چشم‌ها که به نسبت زودگذر است و معمولاً به سرعت با گذشت یک شب از عمل جراحی از بین می‌رود.
  • پس از عمل کاشت ابرو طبیعی، ناحیه ابرو ممکن است دچار کبودی، التهاب، یا ورم شود، اما همواره امکان مشاهده سایر عوارض محدود نیز در ارتباط با این عمل جراحی وجود دارد.

زمان بهبود بعد از کاشت ابرو چقدر است؟

از آنجا که این روش با استفاده از ابزارهای ظریف و تکنیک های تهاجمی کم، استفاده می کند، بیماران می توانند به طور معمول ۴۸ ساعت پس از پیوند ابرو، و فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرند، تا زمانی که در فعالیت های شدید یا ورزش ها شرکت نکنند.

نظر کاربران