کاشت ابرو طبیعی

کاشت ابرو طبیعی با مدرن ترین تکنولوژی روز دنیا

پری چاوشی

کاشت ابرو طبیعی یکی از تکنیک های جدید برای خانم های است که از فرم ابروهای خود راضی نیستند. کاشت ابروی طبیعی و دائمی کار دکتر متخصص و با تجربه است. در فرایند کاشت ابرو، موها از نواحی اطراف سر یا کناره‌های گوش برداشته شده و در ناحیه ابرو کاشته می شوند. در این مقاله با عوارض کاشت ابرو و بسیاری از موارد دیگر آشنا می‌شوید پس با ما همراه شوید.

چرا ابروها می‌ریزند؟

پیدا کردن علل ریزش موی ابرو یکی از مهمترین کارهایی است که قبل از ایمپلنت ابروها باید انجام دهید. توجه کنید که موهایی که در فرایند کاشت ابرو استفاده می‌شوند، موهایی کاملا طبیعی هستند و فرایند رشد آن‌ها نیز با موهای طبیعی تفاوتی ندارد. اما اصلی ترین علل ریز ابرو به نقل از دکتر پوست و مو عبارت است از:

  • بیماری‌های تیروئیدی
  • افزایش سن افراد
  • بیماری‌های عمومی یا سیستمیک
  • آلوپسی آره‌تا
  • سوختگی
  • تاتو و هاشور ابرو
  • عفونت
  • کندن و برداشتن بیش از حد ابروها
  • اختلال در رشد ابروها به صورت مادرزادی
  • افرادی که به صورت ارثی و ژنتیکی مستعد از دست دادن ابروها یا کم پشت شدنشان هستند.

کاشت ابرو

گرایش اغلب مردم به داشتن ابرو هایی پرپشت و پهن و همچنین وجود جدیدترین و به روزترین تجهیزات و حضور برترین متخصصان در حوزه کاشت مو که باعث عملکرد فوق‌العاده مطلوبی برای تمامی متقاضیان ایمپلنت ابرو در کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی شده است؛ خود دلیل افزایش روز افزون تقاضای این عمل در بهترین کلینیک کاشت ابرو شیراز شده است. در این کلینیک ها روش‌های مختلف کاشت ابرو ارائه می‌شود و پزشک با توجه به شرایط شما بهترین روش را پیشنهاد خواهد داد. همچنین هزینه‌های کاشت ابرو در این کلینیک نسبت به کلینیک‌های دیگر بسیار مناسب است.

کاشت ابرو روی تاتو

یکی از سوالات پرتکرار متقضایان این عمل این است آیا امکان کاشت روی تاتو وجود دارد؟ بله، نه تنها این کار ممکن است، بلکه بسیاری از جراحان توصیه می‌کنند که قبل از کاشت، ابروهای خود را تاتو کنید یا هاشور بزنید. به این دلیل که در کاشت ابرو تعداد زیادی گرافت کوچک به صورت بسیار فشرده در کنار هم کاشته می‌شوند. گاهی خونرسانی و غذارسانی در پوست ناحیه‌ی ابرو به نحوی نیست که تمام گرافت‌ها زنده بمانند و تعدادی از آن‌ها از دست می‌روند. این اتفاق باعث می‌شود که فواصل کوچکی در بین موهای ابرو ایجاد گردد.

بهترین کاندید برای کاشت ابرو

افراد زیر می‌توانند گزینه مناسبی برای ایمپلنت مو باشند:

  • اگر به صورت مادرزادی و ژنتیکی ابروهای نازک یا کم‌پشتی دارید یا به طور کلی موهای ابرو در شما رشد نکرده‌اند.
  • اگر از شکل، حالت یا فرم ابروهای خود رضایت ندارید.
    اگر به علت آسیب، سوختگی، بخیه، جراحی، شکستگی و … همه یا قسمتی از ابروی شما از دست رفته است یا می‌خواهید جای زخم یا بخیه‌ای در آن ناحیه را بپوشانید.
  • اگر به علت یک بیماری زمینه‌ای (مانند اختلالات غده‌ی تیروئید) یا بیماری‌های پوستی، ابروهای شما دچار ریزش مو شده‌اند؛ بعد از درمان یا کنترل بیماری می‌توانید برای کاشت ابرو اقدام کنید.
  • خانم‌هایی که به دلیل برداشتن بیش از حد ابروها، دچار نازکی یا کم‌پشت شدن ابرو شده‌اند.
  • خانم‌هایی که ابروهای خود را تاتو کرده یا هاشور زده‌اند و می‌خواهند ظاهر ابروها طبیعی‌تر به نظر برسد.

بهترین کاندید برای کاشت ابرو

آزمایش های قبل از کاشت ابرو طبیعی

پزشکان متخصص قبل از کاشت ابرو برای تعیین و تشخیص بهترین روش کاشت مو آزمایش های زیر را تجویز می‌کنند:

  • FBS برای تعیین سطح گلوکز خون
  • HIV، HBS، HCV برای تشخیص بیماری‌های ویروسی و غفونی چون ایدز و انواع هپاتیت
  • PT، PTT برای تعیین مدت زمان لخته شدن خون و تعیین رقت خون
  • CBC یا شمارش گلبول‌های خون به منظور تشخیص کم‌خونی یا وجود عفونت احتمالی در خون
  • بررسی سطح چربی خود HDL، LDL، VLDL
  • تست ادرار برای تشخیص وجود بیماری‌های کلیوی یا کبدی
  • و در دو سال اخیر به خاطر شیوع ویروس کرونا بررسی سطح ایمونوگلوبولین‌های خون نیز برای تشخیص احتمالی ابتلای فرد به کرونا انجام می‌گیرد.

روش های مختلف کاشت ابرو طبیعی

از زمانی که کاشت ابرو مورد توجه افراد قرار گرفته است روش های جدید نیز هر روز برای این کار پدید امده است. نکته مهم در همه روش این است که در جلسات مشاوره قبل از کاشت، با توجه به ترکیب چهره و صورت فرد باید طرح ابرو کاملا مشخص شود تا پزشک بداند که موهای برداشته شده را در چه محلی و با چه زاویه‌ای قرار دهد؛ اما سوال اینجا است که جدیدترین روش کاشت ابرو چیست و کدام‌یک از روش‌ها تاثیر بیشتری خواهد گذاشت؟

کاشت ابرو به روش SUT

امروزه از این روش‌ها برای کاشت ابروها استفاده می‌شود. روش‌های FIT، SUT، Micro FIT و Super FUE از روش‌های رایج کاشت ابرو هستند که همگی بر پایه استخراج فولیکول عمل می‌کنند. در این روش‌ها جراح از تکنیک‌های متفاوتی برای برداشت فولیکول و کاشت موها استفاده می‌کند؛ اما همه آن‌ها بدون برش، زخم و خونریزی هستند. علاوه بر آن نتایج این روش‌ها بسیار طبیعی است و تا آخر عمر باقی می‌مانند. به همین دلیل این روش‌ها از روش‌های پرطرفدار برای کاشت ابروها هستند.

روش کاشت نواری یا FUT

این روش یکی از روش‌های قدیمی کاشت ابرو است که در گذشته کاربرد بسیار زیادی داشته است. این روش هنوز هم یکی از پرطرفدارترین روش‌ها برای کاشت مو است؛ اما با توجه به تجربیات افراد مختلف، نمی‌تواند گزینه مناسبی برای کاشت ابروها باشد. ابروهای کاشته شده با این روش جلوه‌ای طبیعی نداشتند و حالتی وز و شانه‌ای پیدا می‌کردند. حتی با وجود دقت زیاد پزشک، در نهایت رشد ابروها در جهت مناسب نبود و زاویه رشد موها با موهای طبیعی ابرو کمی تفاوت داشت. روش FUT نیاز به برش و بخیه دارد و به همین دلیل دوران نقاهت آن نیز طولانی است.

در روش کاشت نواری یا FUT موها معمولا از پشت گوش‌ها یا روی سر برداشته می‌شوند. درواقع برای برداشت موها یک برش نواری در قسمت موردنظر ایجاد شده و بعد از برداشت موها، برش ایجاد شده بخیه می‌خورد. روش FUT برای کاشت ابرو دقیقا مانند همان روش کاشت موها است. در این روش میکرو گرافت نای برداشت شده با استفاده از سوزن‌های مخصوص با دقت در ناحیه موردنظر کاشت می‌شوند تا جهت خواب ابروها و زاویه رشد موها با موهای طبیعی تفاوتی نداشته باشند. موهای کاشته شده در این روش کاملا طبیعی هستند و به همین دلیل مانند موهای طبیعی رشد می‌کنند. پس بعد از تثبیت نتایج کاشت می‌توانید ابروهای خود را مثل قبل اصلاح کنید.

روش غیر جراحی کاشت ابرو FUE

یکی دیگر از روش‌های کاشت ابروطبیعی، روش FUE یا برداشت غیرنواری و غیر جراحی است. این روش را می‌توان هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان به کار گرفت و یکی از بی دردسرترین روش‌های کاشت ابرو است. در این روش تارهای مو از ناحیه عقب سر برداشته می‌شوند. در این ناحیه تراکم موها بیشتر است و به دلیل قطر کمتر، شباهت موها به موهای طبیعی ابرو نیز بسیار بیشتر خواهد بود. علاوه بر این همین ظرافت موها باعث می‌شود که ابروهای شما طبیعی‌تر شوند و کاشت با دقت بیشتری انجام شود. جراحی انجام شده در این روش بسیار سبک‌تر از سایر روش‌ها است و به همین دلیل دوره نقاهت بسیار کوتاه‌تری هم دارد. پس از کاشت ابرو با این روش جای زخم بر روی ابروها باقی نمی‌ماند و به دلیل عدم نیاز به استراحت، فرد بعد از کاشت می‌تواند به کارهای روزمره خود بپردازد.

در روش FUE برای حفظ سلامت موها و فولیکول‌های آن، در هر انتقال تنها یک فولیکول برداشته شده و با زاویه مناسب در محل موردنظر کاشته می‌شود؛ بنابراین این روش نیازی به برش و بخیه نخواهد داشت. همین موضوع باعث می‌شود که FUE یکی از جراحی‌های کم تهاجمی باشد و به دلیل نبود زخم و خونریزی و طبیعتا درد کمتر به یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاشت مو تبدیل شود. البته با پیشرفت علم و پیدایش روش‌های جدیدتر، در حال حاضر این روش نیز برای کاشت ابرو استفاده نمی‌شود.

آیا ابروهای کاشته شده دائمی است؟

بله. روش کاشت ابرو طبیعی می تواند به عنوان یک راه حل دائمی برای نازک شدن ابرو استفاده شود. بعد از کاشت ابرو فرد رشد، ریزش و بازسازی طولانی مدت را همانند ابروهای طبیعی تجربه می کند.

موهای اهدا کننده از کجا می آیند؟

در صورت ریزش جزئی ابرو یا نازک شدن مو در یکی از دو ابرو، موهای اهداکننده را می توان از دیگر ابرو استفاده کرد. منابع دیگر عبارتند از پشت گوش و منطقه بالایی اطراف ران (معمولا برای زنان).

برای کاشت ابرو به کجا مراجعه کنیم؟

وب سایت کلینیک زیبایی در شهر شیراز که به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور شناخته شده است بهترین کلینیک ها و پزشکان جهت انجام این کار را در ابتدای مقاله معرفی کرده است.

نظر کاربران