انواع روش های کاشت ابرو

انواع روش های کاشت ابرو + روش های جدید و مدرن

عسل ریحانی

ریزش ابروها یکی از مشکلات رایج پوست و مو است که بیشتر در میان بانوان رواج دارد. به دلیل نزدیک بودن ابروها به چشم‌ها، داشتن ابروهای نازک و کم پشت می‌تواند باعث کاهش زیبایی صورت شما یا در موارد خاص مشکلات جسمی شود. به همین دلیل درمان ریزش ابرو و جایگزینی ابروهای ریخته اهمیت زیادی در دنیای امروزی دارد. کاشت ابرو یک راهکار درمانی خوب برای جبران شدن ریزش ابرو می‌باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با کاشت ابرو و انواع آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

ریزش ابرو چیست و چه دلایلی دارد؟

ریزش ابرو یکی از رایج‌ترین مشکلات پوست و مو به خصوص در خانم‌ها است. در این عارضه که معمولا به مرور زمان مشخص می‌شود، موهای ابرو خصوصا در کناره‌ها می‌ریزند و ابرو اصطلاحا کم پشت می‌شود. این نازک شدن ابروها می‌تواند باعث برهم خوردن تقارن صورت یا تغییر حالت چشم‌ها نیز شود. ریزش ابرو دلایل مختلفی دارد. رایج‌ترین دلایل بروز این عارضه دلایل ژنتیکی و لایف استایل نامناسب هستند.

انواع روش های کاشت ابرو

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو برای ترمیم و پر کردن ابروها استفاده می شود. در این روش، فولیکول های مو از ناحیه قابل اهدا مانند پشت سر یا لبه های گوش برداشته می شود و در قسمت ابروها کاشته می شود. کاشتن ابرو یک راهکار با درصد موفقیت بالا است که برای جبران کم پشت بودن یا ریزش ابروها توصیه می‌شود. به طور کلی دو روش برای کاشتن ابرو وجود دارد:

  • روش fut
  • روش fue

در ادامه با هر یک از این روش‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

کاشت ابرو به روش fut چیست؟

یکی از روش‌های کاشت ابرو، روش fut می‌باشد. fut یک عبارت مخفف برای follicular unit transplantation به معنای پیوند واحد فولیکولی می‌باشد. این روش یک روش تهاجمی برای کاشت در نظر گرفته می‌شود. در این روش بخشی از موها از یک قسمت بدن (معمولا پس سر) بریده شده و به همراه بخش فولیکولی در ابروها قرار می‌گیرد. به این ترتیب مشکلات مربوط به کم پشت شدن و نازک شدن ابروها حل می‌شوند.

مزایای کاشت ابرو به روش fut

کاشت ابرو به روش fut مزایای زیادی دارد. مهم‌ترین این مزایا عبارتند از:

  1. سریع‌تر بودن برداشت گرافت
  2. امکان برداشت راحت‌تر موهای بلند
  3. کاهش تعداد جلسات مورد نیاز برای کاشت
  4. هزینه کمتر نسبت به روش fue

معایب کاشت ابرو به روش fut

مانند هر فرایند درمانی دیگر، کاشت ابرو به روش fut معایب خود را نیز دارد. مهم‌ترین این معایب عبارتند از:

  1. نیاز به بیهوشی یا بی حسی موضعی
  2. دردناک بودن
  3. به جا ماندن اسکار زخم
  4. امکان خونریزی نسبتا بیشتر
  5. ریکاوری طولانی مدت

انواع روش های کاشت ابرو

کاشت ابرو به روش fue چیست؟

یکی دیگر از روش‌های کاشت ابرو که نسبتا جدیدتر از روش fut می‌باشد، روش fue می‌باشد. fue یک عبارت مخفف برای follicular unit extraction به معنای استخراج واحد فولیکولی می‌باشد. این روش یک روش کم تهاجمی برای کاشت در نظر گرفته می‌شود. در این روش گرافت‌های بسیار کوچکی از مو و فولیکول‌هایش برداشته شده و در ابروها قرار می‌گیرند. محل اهدای این موها می‌تواند نقاط مختلفی از بدن را شامل شود. به طور معمول محل برداشت گرافت در این روش نیز پس سر می‌باشد.

مزایای کاشتن ابرو به روش fue

کاشت ابرو به روش fue نیز مزایای زیادی دارد. مهم‌ترین این مزایا عبارتند از:

  1. بهره‌مندی از تکنولوژی جدید
  2. بدون نیاز به بیهوشی عمومی و جراحی
  3. بدون درد بودن
  4. عدم به جا ماندن هر گونه اسکار
  5. خونریزی بسیار جزئی
  6. ریکاوری و دوره نقاهت بسیار کوتاه (5-6 روزه)

معایب کاشتن ابرو به روش fue

مانند کاشت ابرو به روش fut، روش fue نیز معایب خود را دارد. مهم‌ترین این معایب عبارتند از:

  1. هزینه بیشتر به علت استفاده از تکنولوژی‌های جدید
  2. طولانی‌تر بودن فرایند برداشت گرافت
  3. طولانی‌تر بودن فرایند کاشت
  4. افزایش تعداد جلسات لازم برای تکمیل فرایند
  5. سخت‌تر بودن فرایند برای متخصصین

انواع روش های کاشت ابرو

کدام روش کاشت ابرو مناسب شما است؟

این روش‌ها کنتراندیکاسیون خاصی ندارند. به همین علت معمولا همه افراد می‌توانند هر یک از این روش‌ها را برای کاشت ابرو انتخاب کنند. بهتر است که پیش از انتخاب یک روش با متخصصین پوست و مو مشورت نمایید. این افراد می‌توانند به شما در راستای انتخاب یک روش و نحوه مراقبت پس از کاشت مشاوره دهند.

معمولا افرادی که دچار ریزش ابروی شدیدی هستند و نیاز به مقدار گرافت بیشتری دارند، از روش fut استفاده می‌کنند. همچنین افرادی که زمان زیادی برای ریکاوری ندارند و نیاز به پیوند ابروی کمتری دارند معمولا از روش fue استفاده می‌کنند. در کل انتخاب روش کاشت ابرو صد درصد با شخص شماست و پزشک تنها می‌تواند به شما در انتخاب روش بهتر مشاوره ارائه کند. در نهایت، بهترین روش کاشتن ابرو برای هر فرد به طور خاص باید توسط یک متخصص پوست و مو در شیراز و تکنسین متخصص در زمینه کاشت ابرو در شیراز تعیین شود.

مراحل کاشتن ابرو چیست؟

کاشت ابرو نیز همچون سایر پروسیجرهای زیبایی، یک فرایند قدم به قدم است. بنابراین شما باید مراحل زیر را به درستی پشت سر بگذارید تا از این پروسیجر نتایج مثبتی دریافت کنید.

  • مشاوره با پزشک : اولین قدم برای کاشتن ابرو، مشاوره با یک پزشک متخصص است. در جلسه مشاوره پزشک به شما در انتخاب روش مناسب‌تر کمک می‌کند. همچنین ناحیه برداشت گرافت نیز در این جلسه مشخص شده و توسط شما تایید می‌گردد.
  • برداشت گرافت : نحوه برداشت گرافت برای کاشتن ابرو با توجه به روش انتخابی شما متفاوت است. در روش fut گرافت طی یک جراحی از بخش اهدا کننده برداشته می‌شود. در روش fue گرافت توسط ابزاری کوچک به نام پانچ از بخش اهداکننده برداشته می‌شود. مقدار گرافت برداشته شده با توجه به میزان ریزش و کم پشتی ابروها مشخص می‌شود. معمولا از روش fue در ابروهایی که ریزش شدیدی داشته‌اند، به علت طولانی شدن بیش از حد فرایند استفاده نمی‌شود.
  • پیوند دادن گرافت : پس از این که گرافت به مقدار لازم تهیه شد، زمان پیوند دادن آن با محل گیرنده فرا می‌رسد. برای اینکار متخصص پوست و مو ابروها را طی مراحلی آماده دریافت گرافت می‌کند. سپس گرافت با توجه به روش کاشتن ابرو در قسمت مورد نظر پیوند داده می‌شود.

ریکاوری و مراقبت بعد از عمل

مهم‌ترین مرحله در کاشت ابرو ریکاوری صحیح و مراقبت از ابروها پس از عمل می‌باشد. در صورتی که این مرحله به خوبی اجرا نشود، مجددا مشکلات قبلی را تجربه خواهید کرد. بنابراین به نصیحت‌های پزشک خود در رابطه با مراقبت‌های بعد از عمل گوش کنید و به آنها عمل کنید.

انواع روش های کاشت ابرو

انواع روش های مدرن کاشت ابرو

انواع روش های جدید کاشت ابرو نسبت به روش های سنتی مزایای بیشتری دارند و همچنین نتایج آنها طبیعی تر می باشد و همچنین دوره نقاهت کمتر و عوارض کمتری در پی خواهند داشت. برخی از روش های جدید و مدرن کاشتن ابرو عبارتند از:

  1. کاشت با لیزر: در این روش، از لیزر برای ایجاد سوراخ هایی در ناحیه گیرنده استفاده می شود. سپس، فولیکول های مو از ناحیه اهداکننده برداشته می شوند و در این سوراخ ها کاشته می شوند. این روش نسبت به روش های سنتی، دوره نقاهت کوتاه تری دارد و احتمال ایجاد زخم در ناحیه گیرنده را کاهش می دهد.
  2. کاشت با قلم: در این روش، از یک قلم مخصوص برای برداشتن و کاشت فولیکول های مو استفاده می شود. این روش نسبت به روش های سنتی، دقت بالاتری دارد و می تواند نتایج طبیعی تری را ایجاد کند.
  3. کاشت با میکروگرافت: در این روش، از یک دستگاه میکروگرافت برای برداشتن و کاشت فولیکول های مو استفاده می شود. این دستگاه می تواند فولیکول های مو را به صورت واحد، دوتایی یا سه تایی برداشته و کاشت کند. این روش نسبت به روش های سنتی، دقت بالاتری دارد و می تواند نتایج طبیعی تری را ایجاد کند.

انتخاب روش مناسب انواع کاشت ابرو به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • میزان موی مورد نیاز برای کاشت
  • اندازه و شکل ناحیه ابرو
  • تجربه و مهارت متخصص کاشت ابرو

هزینه کاشتن ابرو چقدر است؟

قیمت کاشت ابرو به عوامل متعددی بستگی خواهد داشت که در ادامه آنها را به صورت خلاصه مطرح می کنیم.

  • روش کاشت ابرو: روش های مختلف کاشت هزینه های متفاوتی دارند. به طور کلی، روش های جدید کاشت گرانتر از روش های سنتی هستند.
  • میزان موی مورد نیاز برای کاشت: هر چه میزان موی مورد نیاز برای کاشت بیشتر باشد، هزینه کاشت ابرو نیز بیشتر خواهد شد.
  • تجربه و مهارت متخصص کاشت: متخصصان کاشت ابرو با تجربه و مهارت بیشتر، هزینه بیشتری دریافت می کنند.

هزینه انواع کاشتن ابرو معمولاً بین 12 تا 15 میلیون تومان است. برای اطلاع از هزینه دقیق کاشت، بهتر است به صفحه متخصص کاشتن ابرو مراجعه کنید و از طریق گزینه مشاوره آنلاین با بررسی شرایط شما، بهترین روش کاشتن ابرو را برای شما تعیین می کند و هزینه آن را به شما اعلام می کند.

کلام آخر انواع کاشت ابرو

کاشت ابرو یک پروسیجر زیبایی تخصصی است که باید با نظارت پزشک صورت بپذیرد. اولین قدم برای این پروسیجر، انتخاب یک پزشک با مهارت بالا است. شما می‌توانید در وبسایت کلینیک زیبایی، لیستی از بهترین متخصصین پوست و مو را بیابید و برای رزرو نوبت یا مشاوره اقدام نمایید.

نظر کاربران