7 ترکیب جادویی برای رشد سریع مو در یک هفته

پری چاوشی

برای رشد سریع موها در یک هفته استفاده از ماسک مو خانگی تاثیر بسیاری خواهد داشت. از آنجایی که فاکتورهای زیادی در زیبایی یک فرد تاثیر گذارند که از آن جمله می‌­توان به پوست زیبا و شاداب، موهای بلند و پرپشت، تناسب اندام و... اشاره کرد تصمیم گرفته ایم بهترین روش های رشد سریع مو را در این مقاله بررسی کنیم.

7 ترکیب جادویی برای رشد سریع مو

در این میان رشد سریع مو با دسترسی به جادوی رویش مو دغدغه اصلی اکثر دختران و پسران جوان است. گاها رفع علت نازک شدن موی سر و یافتن روش‌هایی برای درمان چربی موی سر رسیدن به شرایط مطلوب و ایده‌آل موها را به همراه دارد. روش های زیر به توصیه پزشکان متخصص درمان ریزش مو موثرترین ماسک های خانگی محسوب می شود.

روغن کرچک و تخم مرغ ترکیب جادویی رشد سریع موها

اولین نسخه گیاهی پیشنهادی ما ترکیبی بسیار مشهور بین مردم آسیا است که برای داشتن موهای پرپشت و رشد سریع موهای ریخته مورد استفاده قرار میگیرد. دو قاشق غذاخوری روغن کرچک، یک عدد زرده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را هم ترکیب کنید و روی موهای خود قرار دهید.

استفاده از سیر برای رشد سریع موها

2 قاشق غذاخوری روغن پایه یا روغن زیتون را در ماهیتابه ریخته و آن را گرم کنید(مراقب باشید که داغ نشود) . 8 حبه سیر را له کرده و به ماهیتابه اضافه کنید سیر را همراه با روغن کمی تفت دهید. هنگامی که عطر سیر به مشام‌تان رسید آن را از روی اجاق بردارید و اجازه دهید خنک شود. در هر بار استفاده از این ماسک رشد مو خانگی دو قاشق از آن را روی پوست سرتان به مدت 10 تا 15 دقیقه ماساژ دهید. سپس با شامپوی ملایم موها را آبکشی کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر می­‌توانید این کار را دو روز در هفته تکرار کنید.

ماسک رشد موی خانگی سیب­‌ زمینی

سیب‌­زمینی‌­ها غنی از هیدروکرن، نشاسته است. این مواد موجب تغذیه فولیکول مو شده؛ همچنین از سیب­‌زمینی برای مقاصد دیگر مانند شوره سر، ریزش مو، رفع پف چشم یا چین و چروک زیر آن نیز می‌­توان استفاده کرد.

ماسک آلوئه­‌ورا برای رشد سریع موها

استفاده از این گیاه برای درمان خشکی و ناراحتی­‌های پوستی بسیار مفید است. ماسک تقویت آلوورا برای مو سلول­‌های مرده را بیرون کشیده و کلاژن­‌ها را وادار به تولید سلول‌­های جوان و شاداب می­‌کند. ترکیب آلوئه‌­ورا با موادی همچون عسل، آبلیمو، روغن نارگیل و... ماسک رشد مو خانگی را ایجاد می­‌کند که برای تقویت مو بسیار موثر است پس اگر نگران موهای خود هستید، آلوئه‌­ورا و خواص آن را نادیده نگیرید.

رشد سریع موها با ماسک رشد موی خانگی سرکه سیب

سرکه سیب باعث تنظیم PH موها شده و آنزیم‌­های مفید بسیار زیادی دارد. از فواید سرکه سیب، ویژگی ضد باکتریایی و ضد قارچی، تمیز کردن مو، خاصیت نرم­‌کنندگی، کاهش فرخوردگی، درخشندگی مو و ... را می‌­توان نام برد. از این رو سرکه سیب یکی از مواد بسیار موثر برای درمان و رشد سریع مو است. سرکه سیب را با مواد بسیاری همچون آب ولرم، مریم گلی، جوش شیرین، روغن زیتون و... هر کدام برای مقاصد خاص می‌­توان ترکیب کرد و از فواید آن بهره‌­مند شد. در این قسمت برای رشد سریع تر موها طرز تهیه ماسک رشد مو خانگی سرکه سیب و جوش شیرین بیان می‌­شود.

تاثیر روغن زیتون و آب پیاز در رشد سریع موها

یک عدد پیاز را در غذاساز به طور کامل له کنید تا عصاره آن خارج شود آن را از صافی رد کرده سپس کف سر خود را با ماسک رشد مو خانگی حاصل ماساژ دهید و پس از چند دقیقه موهای خود را بشویید. توجه داشته باشید که پیاز به دلیل حالت اسیدی که دارد ممکن است باعث قرمزی و التهاب پوست سر شود برای جلوگیری از آن می‌­توانید از ماسک رشد مو خانگی آب پیاز با روغن زیتون با عسل استفاده کنید.

تاثیر روغن زیتون و آب پیاز در رشد سریع موها

تاثیر روغن­ گیاهی یلانگ-یلانگ در رشد سریع موها

5 قطره روغن یلانگ-یلانگ را با 2 قاشق چای­‌خوری روغن گرم مخلوط کنید. آن را روی پوست سر خود ماساژ دهید و سپس با یک حوله گرم بپوشانید، پس از گذشت 30 دقیقه آن را بشویید.

توجه: اگر پوست سر خشک دارید می­‌توانید 7 قطره از این روغن استفاده کنید زیرا باعث تحریک تولید چربی پوست سر می­‌شود.

 

برای کسانی که به دنبال راهکاری دائمی و موثر برای مشکلات پوست و موی خود هستند، مراجعه به مرکز کاشت مو شیراز می‌تواند گامی مهم و موثر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو وقت مشاوره، می‌توانید به صفحه  کاشت مو شیراز مراجعه کنید.

ممکن است بپسندید:

 

برای جلوگیری از ریزش مو چی بخوریم؟

نظر کاربران