کراتینه مو چیست؟

کراتینه مو چیست؟ مزایا و معایب کراتین کردن موها

پری چاوشی

اگر شما هم این روزها اسم کراتینه مو یا کراتین کردن مو ها را شنیده اید جای تعجبی ندارد. در واقع کراتینه کردن موها در جهت درمان موهای آسیب دیده استفاده شده و میتواند به صاف و ابریشمی شدن آن کمک کند. اصلا در این مطلب قرار است به شما بگوییم کراتینه مو چیست و چه مزایا و معایبی به همراه دارد. این مقاله از وب سایت کلینیک زیبایی را تا انتها دنبال کنید.

در حقیقت ماده کراتین که با عمل کراتینه مو به موها اضافه می شود ماده ای است که باعث نرمی و ابریشمی شدن موها می شود. هر چه میزان کراتین موجود در موهای انسان بیشتر باشد ، موها صاف تر و نرم تر هستند و هر چه این میزان کمتر باشد موها فرفری تر و مجعد تر هستند.

کراتینه مو یا کراتین مو چیست؟

کراتین نقش مهمی در خوش حالتی موها دارد و با کاهش آن مو آسیب می‌بیند و دچار موخوره یا وز شدن می‌شود. با کراتینه کردن مو تا حدودی آسیب‌های ایجاد شده در موها جبران می‌شود، در واقع کراتینه کردن باعث آبرسانی، خوش حالتی، بازسازی و نرم شدن مو می‌شود. این کار یک روش بازسازی موهای آسیب دیده است که در سالن های زیبایی شیراز که اسامی آنها در لینک درج شده قرار گرفته است، انجام می‌شود.

کراتینه مو یا کراتین مو چیست؟

کراتینه مو یک روش نیمه دائمی برای داشتن موهای صاف و خوش حالت است که ماندگاری آن به مراقبت های خودتان بستگی دارد. در ادامه شما را با مراقبت های این تکنیک آشنا می کنیم.

مراقبت های قبل از کراتینه مو

قبل از انجام این کار باید از مناسب و با کیفیت بودن مواد کراتین اطمینان حاصل کنید. در نظر داشته باشید شرط اول نتیجه گیری درباره کراتینه مو، داشتن موهای وز، خشک و یا فر است. قبل از کراتین کردن مو باید سالن تخصصی در این زمینه را پیدا کنید. متخصصین حرفه ای در این زمینه در شهر شیراز زیاد هستند. حتما مطمئن شوید که آرایشگر شما مهارت لازم برای تشخیص بهترین فرمول را داشته باشد.

مراقبت های بعد از کراتین کردن مو

یکی از اصلی ترین مراقبت های بعد از کراتینه کردن موهای سر این است که باید حتما موهای ود را بعد از حمام با باد سشوار خشک خشک کنید. اگر قسمتی از موهای شما نم دار باقی بماند باعث بدفرم شدن آن خواهد شد. نکته بعدی که بسیار اهمیت دارد، قرنتیه سه روز اولی بعد از کراتین مو است که باید به دقت دستورالعمل های آرایشگر خود را انجام دهید.البته تکنیک های کراتینه مو 2022 در برخی موارد بدون قرنتینه است. برای افرادی که موهای خود را کراتین کرده است استفاده از شامپوهای مخصوص توصیه می شود.

مزایای کراتینه کردن مو

  • کراتینه کردن مو موجب ایجاد یک لایه محافظ بر ساقه موی شما در برابر عوامل آسیب زننده خارجی می‌شود و ساقه موی شما را از شکنندگی حفاظت کرده و مقاومت آنها را در برابر استفاده از وسایل حرارتی حالت دهنده مو و یا عوامل محیطی مثل اشعه خورشید و آلودگی محیطی افزایش خواهد داد.
  • بافت و ساختار موی شما را با پر کردن ناهمواری‌های موجود در ساختار ساقه مو و کوتیکول‌ها یکدست خواهد کرد و با این کار موجب افزایش ضخامت موهای نازک و آسیب دیده نیز خواهد شد.
  • درخشندگی و براقیت خاصی را به ظاهر موی شما خواهد بخشید که یک ویژگی نیمه دائم و طولانی مدت است و نیاز به تمدید و ترمیم روزانه نخواهد داشت.
  • وز موهای شما را به طور کامل از بین خواهد برد و امکان حالت دهی آنها را نیز بسیار بیشتر خواهد کرد.

معایب کراتینه کردن مو چیست؟

  • مواد شیمیایی موجود در کراتین مو مثل فرمالدهید بسیار مضر و خطرناک هستند و به نوعی یک ماده تحریک کننده ایجاد سرطان محسوب می‌شود.بنابراین در استفاده از کراتین مو باید در رعایت موارد ایمنی بسیار توجه به خرج دهید.
  • کراتینه کردن مو یک فرایند نیمه دائمی به حساب می‌آید و نیاز به ترمیم دارد. ترمیم‌های پی در پی و استفاده مکرر از مواد کراتین علاوه بر هزینه گزاف خود باعث نازک شدن موها و تضعیف ساختمان کوتیکولی‌شان نیز می‌شود.
  • نتیجه به دست آمده از کراتین برای هر فردی با توجه به ساختمان موی شخص متفاوت است و ممکن است پس از استفاده از مواد کراتین دچار آلرژی و یا مشکلات پوستی شوید که توصیه می‌شود در این صورت حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

محصولات لازم برای مراقبت‌ مو بعد از کراتینه کردن

شامپو بدون سولفات یکی از اصلی ترین محصلات مراقبتی بعد از کراتینه است که باید از برند خوب آن را خریداری کنید. شامپوهایی که خریدداری میکنید باید فاقد سوفات، ید و هرگونه روغن باشد. مرحله بعدی استفاده از ماسک مو است. ماسک موی انتخابی شما نیز باید مخصوص موهای کراتین شده باشد.

هرگونه کپی برداری از مطلب فوق بدون درج منبع پیگرد قانونی دارد. سپاس از توجه شما

نظر کاربران