مدت زمان محکم شدن گرافت مو

پری چاوشی

یکی از سوالات رایج در بین مراجعه کنندگان برای کاشت مو این است که مدت زمان محکم شدن گرافت مو چقدر است؟ ما هم تصمیم گرفته ایم در این مقاله از وب سایت رسمی کلینیک زیبایی به بررسی این سوال و پاسخ به آن بپردازیم.

چه مدت زمان برای محکم شدن گرافت مو لازم است؟

حتما این سوال برای شما هم پیش آمده است که مدت زمان لازم برای محکم شدن گرافت مو چقدر است؟ پزشکان متخصصی که در کلینیک های کاشت مو در شیراز فعالیت می کنند بر این باور هستند که گرافت های تازه کاشته شده بین 10 تا 14 روز زمان برای تثبیت خود لازم دارند. ما نیز در ادامه 7 تا از اصلی ترین مراقبت های گرافت مو را آورده ایم. با تا انتهای این مطلب بمانید.

چه مدت زمان برای محکم شدن گرافت مو لازم است؟

محکم شدن موهای کاشته شده چقدر زمان می‌برد؟

پیوند مو مانند کاشت گل در گلدان است وبرای محکم شدن آن نیاز به گذر زمان است. به صورت کلی گفته می شود که بازه زمانی 10 تا 14 برای تثبیت و استحکام گرافت مو زمان لازم است. در این زمان پوست سر بهبود یافته و جایگاه‌ها گرافت‌ها تثبیت شده است، بنابراین می‌توانید با حساسیت کمتری مراقبت‌ها را دنبال کنید.

مراقبت مهم از گرافت‌های تازه کاشته شده

موارد زیر به عنوان مراقبت های بعد از کاشت مو برای استحکام گرافت ها شناخته می شود:

مصرف آنتی بیوتیک را جدی بگیرید

یکی از مهمترین مواردی که به شما در محکم شدن گرافت مو کمک می کند، مصرف داروهای است که پزشک تجویز کرده است. استفاده از آنتی بیوتیک ها در زمان خود می تواند از ایجاد عفونت جلوگیری کرده و در نهایت منجر به استحکام گرافت های کاشته شده شود.

تاثیر رژیم غذایی در محکم شدن گرافت مو

مصرف غذای چرب و سفت فود ها را تا حد زیادی کاهش داده و به جای آن سبزیجات و میوه را در اولیت قرار دهید.صرف الکل، سیگار و دخانیات میتواند زمان محکم شدن گرافت مو را بیشتر کرده و یا به فولیکول های کاشته شده آسیب وارد کند. در عوض خوردن گوشت قرمز، مرغ و ماهی علاوه بر تامین پروتئین بدن منبع غنی از ویتامین‌های ب هستند و می‌توانند مدت زمان محکم شدن گرافت مو را به حداقل برسانند.

تاثیر نوشیدن آب کافی در محکم شدن گرافت مو

نوشیدن آب به میزان کافی در هر حالتی به دیراته شدن پوست شما کمک کرده و می تواتند عملکرد بهبودی بعد از کاشت مو را دو چندان کند. به صورت کلی طق نظر پزشکان متخصص، بهتر است به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، 30 میلی لیتر آب بنوشید. مثلا اگر 60 کیلوگرم وزن دارید، روزانه حدودا به مقدار 1800 میلی لیتر یا 8 لیوان آب نیاز دارید.

فعالیت ورزشی را به تعویق بیندازید

برای محکم شدن گرافت مو تمام پزشکان براین باورند که چند هفته اول بعد از کاشت مو بهتر است از ر گونه فعالیت های سنگین جدا پرهیز نمایید. پیشنهاد نمی کنیم در هفته اول مام کارهای خود را کنار گذاشته و استراحت نمایید. در پایان هفته اول می‌توانید به مرور فعالیت‌های سبک مثل پیاده‌روی و یوگا را شروع کنید. برای انجام ورزش‌هایی مثل فوتبال یا کوهنوردی حداقل چهار هفته صبر کنید تا از محکم شدن موهای کاشته شده و تثبیت گرافت‌ها مطمئن شوید.

فعالیت ورزشی را به تعویق بیندازید

در معرض نور آفتاب قرار نگیرید

تا دو هفته بعد از انجام عمل پیوند مو گفته می شود که در معرض نور آفتاب قرار نگیرید. محکم شدن گرافت مو با قرار گرفتن در نور مستقیم خورشید می تواند به تعویق افتاده و یا با آسیب همراه شود. بعد از دوهفته که از محکم شدن ریشه مو بعد از کاشت اطمینان حاصل کردید، ‌جهت جلوگیری از اشعه نور خورشید می‌توانید از کلاه گشاد (ماهیگیری) استفاده کنید.

برای محکم شدن گرافت مو مراقب تعریق باشید

توجه داشته باشید که انجام هر فعالیتی کباعق تعریق شدید شما شود مضر است و باید از آن خودداری کنید. تعریق سر ریسک عفونت سر را افزایش خواهد داد. سونا و رطوبت نیز حداقل یک ماه بعد از کاشت مو برای گرافت‌های تازه کاشته شده مضر است. برای رفتن به استخر و یا آب تنی در دریا نیز حداقل یک ماه صبر کنید.

از پوشیدن کلاه و لباسهای ورزشی خودداری کنید

تا زمانی که گرافت‌های مو محکم نشده‌اند از پوشیدن کلاه‌های ورزشی و لباس‌های ورزشی (تی شرت) که باعث ایجاد اصطکاک و بیرون آمدن گرافت‌های مو می‌شوند خودداری کنید. بهتر است به مدت حداقل 72 ساعت از پیراهن استفاده کنید،‌ تا از تماس لباس با موهای کاشته شده جلوگیری کنید. همچنین سعی کنید که منطقه کاشت شده به سطوح دیگر (مخصوصا زمان خواب) برخورد نداشته باشد.

کلام آخر

در این مقاله مدت زمان محکم شدن گرافت مو را بررسی کرده ایم. هر گونهه کپی برداری از مطلب فوق بدون درج منبع پیگرد قانونی دارد. سپاس از توجه شما

نظر کاربران