پرپشتی موی زنان هندی

رازهای پرپشتی موی زنان هندی

پری چاوشی

قطعا فیلم های هندی را دیده اید و متوجه شده اید که موهای بازیگران هندی و بخصوص خانم ها چقدر پرپشت، براق و خوش حالت است. رازهای پرپشتی موی زنان هندی چیست؟ با ما همراه باشید.

راز پرپشتی موی زنان هندی چیست؟

هندی ها به داشتن موهای پر و خوش حالت در جهان شهره اند اما راز این موها در چیست؟
زنان و البته گاهی هم مردان هندی برای پرپشتی موهای خود از موادی استفاده می کنند که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت:
بیشتر هندی ها به جای شامپوهای سنگین شیمیایی از مواد و روغن های گیاهی استفاده می کنند از جمله روغن نارگیل، شیکاکی و همینطور انگور فرنگی و آملا که باعث تقویت و براق شدن موها می گردند. در هند استفاده از روغن های مختلف بسیار رایج است هم برای انجام مراسم مذهبی و هم برای ماساژ دادن موها.

دیگر روغن های مورد استفاده هندی ها برای تقویت موهایشان عبارتند از :

  • روغن زیتون که برای موها بسیار خوب است
  • روغن بادام تلخ
  • روغن کنجد
  • روغن کرچک

روش های خانگی درمان ریزش مو در لینک درج شده قرار گرفته است.

راز پرپشتی موی زنان هندی چیست؟

شامپوهای طبیعی که زنان هندی استفاده می کنند چیست؟

زنان هندی برای خشکی و وز شدن موها هیچ وقت سراغ شامپوهای شیمیایی که بعضا مضر هم هستند نمی روند اما از روش های دیگری استفاده می کنند؛ در این مورد تنها شامپوهای سنتی مورد زنان هندی حنا و روغن کنجد و همچنین آملا می باشد که این سه مورد نقش شامپو را نیز بازی می کنند. روغن های گیاهی مزبور را دست کم نگیرید. هزاران سال است که خانم های هندی از اینگونه مواد و روغن ها برای شست و شو و تقویت موهایشان استفاده می کنند و نتیجه آن می شود که در حال حاضر بین هندی ها می بینیم. همچنین شامپوی طبیعی شیکاکی که برای هندیان بسیار شناخته شده می باشد و از آن استفاده می کنند باعث تسریع گردش خون در پوست سر و ریشه ی موها شده و خواص فراوانی برای پوست سر دارد.

از نظر هندی‌ها چرا موها می‌ریزد؟

هندی ها فکر می کنند که قبل از حمام باید موهای خود را شانه بزنید نه پس از حمام. زیرا زمانی که موها خیس و شسته شده اند، بسیار مستعد ریزش هستند و نباید این کار را کرد.
البته هندی ها بسیار به این موضوع معتقدند که به هنگام آسیب موها به هیچ وجه نباید از کاندیشنر های قوی، استفاده کنند زیرا باعث آسیب دیدن و خشک شدن موها می گردد.
همچنین هندی ها فکر می کنند که شانه نکردن موها باعث ریزش آنان می شود چون شانه زدن مو باعث تسریع سرعت جریان خون و نیز تقویت موها می گردد.
برطبق رسوم هندی ها باید پیش از شستن مو، گره ها و وزهای آن را باکمک دست و شانه به آرامی باز کرد و سپس به حمام رفت.از نظر هندی ها هفته ای دو بار باید به موها روغن زد و یک ساعت صبر کرده و سپس به حمام رفت که این موضوع برای موها بسیار مهم است.

هندی‌ها چه می‌خورند که موهایشان نمی‌ریزد؟

بله. موضوع تغذیه بسیار مهم است و با سلامت موها ارتباط کامل دارد. هندی ها در غذاهای روزمره ی خود از انواع غلات، میوه ها و جوانه های غلات، سالاد و سبزیجات با رنگ تیره و صد البته از ماست استفاده می کنند. ماست پر از ویتامین های گروه ب بوده که برای تقویت موها بسیار مفید می باشد.
باید بدانید که ویتامین های گروه ب، زینک و غذاهای حاوی گوگرد باعث تقویت موها شده که زنان هندی ناخودآگاه و شاید نیز با آگاهی کامل از این غذاها استفاده می کنند.

چه گیاهانی مانع ریزش موها می‌شوند؟

ماسک بعضی از گیاهان و شست وشوی موهای سر با آنها باعث تسریع گردش خون در پوست سر و تقویت آن می گردد. هندی ها برای این منظور از سرکه ی سیب و نیز گیاه مریم گلی استفاده می کنند

درمان ریزش مو و رشد مجدد موهای ریخته با آب پیاز

آب پیاز نیز با سوزش سر و در حقیقت سرعت بخشیدن به گردش خون در فولیکول های مو، پیشنهاد خوبی برای تقویت موهای سر می باشد و شما می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

گیاه شنبلیله برای درمان ریزش مو

شنبلیه نیز گیاهی است که زنان هندی برای تقویت موهایشان از آن استفاده کرده و ما در ایران نیز این گیاه را می شناسیم. شنبلیله سرشار از ویتامین ها بوده و ماسک آن(در حالت کوبیده) برای تقویت مو ها بسیار مفید می باشد.

نظر کاربران