آمپول بیوتین و بپانتن

آمپول بیوتین و بپانتن چیست و چه فوایدی دارد؟

پری چاوشی

آمپول بیوتین و بپانتن از داروهایی است در جهت درمان بسیاری از بیماری ها توسط پزشک متخصص تجویز شده و کاربردی است. بیوتن و بپانتن یکی از موثرترین آمپول ها در جهت درمان ریزش مو است. تأثیر آمپول بیوتین و بپانتن در تقویت مو و بهبود وضعیت پوست به دلیل داشتن ویتامین های (B7) و (B5) می باشد در این مقاله به سوالات شما درباره این آمپول پاسخ خواهیم داد.

آمپول بیوتین و بپانتن چیست؟

وجود ویتامین ها در بدن می تواند برای افزایش زیبایی و سلامتی بدن تاثیر خوبی داشته باشد. بیوتین و بپانتین دو ویتامین از ویتامین‌های گروه B بوده و علاوه بر داشتن عملکرد های مهم در بدن، در رشد و ضخامت مو نیز مؤثر هستند. با کمبود ویتامین های B7 و B5 در بدن فرد، ریشه مو به تدریج سست و شروع به ریزش می‌کند. نحوه مصرف آمپول بیوتن و بپانتین توسط پزشک متخصص و با توجه به شرایط فرد تجویز می گردد.

نحوه تزریق آمپول بیوتین و بپانتن چگونه است؟

این دو ویتامین ضروری بدن انسان است و هیچ گونه عارضه ای در پی نخواهد داشت. اما این نکته باید در نظر گرفته شود که در مصرف هر موادی حتی مصرف ویتامین نیز باید تعادل را رعایت نمود. روش های مختلفی برای تزریق این دو آمپول وجود دارد. برخی معتقد هستند بیوتین و بپانتن باید با هم ترکیب شده و تزریق شوند. برخیدیگر بر این باورند که دو آمپول به صورت جداگانه در یک زمان وارد بدن شوند.

نحوه تزریق آمپول بیوتین و بپانتن چگونه است؟

  • نحوه مصرف آمپول بیوتین و بپانتن در کودکان : مصرف این دارو در کودکان باید طبق دستور پزشک صورت گیرد و مصرف قرص آن و عدم مصرف آمپول توصیه می شود.
  • مصرف این دارو در دوران بارداری : مصرف این دارو طبق نیاز بدن و با تشخیص پزشک معالج، در دوران بارداری و شیردهی بی خطر بوده و ممنوعیت خاصی ندارد.
  • کاربرد این دارو در افراد دیالیزی : مصرف آمپول بیوتن و بپانتین در این افراد با دوز بیشتری بوده زیرا بدن آن ها به این مواد نیاز بیشتری خواهد شد .
  • کاربرد این دارو در افراد سیگاری : افرادی که مصرف سیگار دارند قطعاً به آمپول بیوتن و بپانتین بیشتر نیاز دارند، بنابراین مصرف این دارو برای این افراد توصیه می شود.

تأثیر آمپول بیوتین و بپانتن بر مو چیست؟

از مهم ترین و مؤثرترین روش هایی که توسط متخصصین پوست و مو جهت ترمیم مو تجویز می‌شوند، استفاده از تأثیرات آمپول بیوتن و بپانتن می باشد. تأثیر این ویتامین ها بر روی مو به حدی است که از آن ها به نام ویتامین های بر گرفته از موی سر (HAIR) یعنی ویتامین H نیز یاد می شود.

آیا آمپول بیوتین چاق کننده است؟

بیوتین در بدن به متابولیسم چربی ها و همچنین کربوهیدات ها کمک کرده و اصلا باعث چاق شن افراد نمی شود. با ان حال مصرف هر ویتامین در بدن ممکن است با افزایش اشتها روبرو شود پس برای کسانی که در پی کاهش زن هستند ممکن است کمی نگران کننده باشد.

اگر پس از مصرف امپول بیوتین اشتهای شما بیش از حد افزایش یافت ممکن است با دریافت کالری بیشتر منجر به چاقی شود. البته این چاقی محسوس و نگران کننده نخواهد بود. با این حال می‎توانید با استفاده از مکمل کاهش اشتها این مشکل را برطرف نمایید.

کاربرد آمپول بیوتین و بپانتن در رشد مو چگونه است؟

این دارو با به وجود آوردن موارد زیر در بدن به تقویت و رشد موها کمک زیادی می کند:

  • افزایش خون رسانی با مصرف این دارو
  • اکسیژن رسانی با مصرف این ویتامین ها
  • تقویت مو با کاربرد آمپول بیوتین و بپانتن

بیوتین بهتر است یا بپانتین؟

این سوال برخی از افراد است که امروز به آن پاسخ خواهیم داد. این دو ویتامین در دسته گروه ب قرار میگیرد و کامل جدا هستند. نمی‌توان گفت کدام یک از این دو آمپول بهتر است چون که هر دو مکمل هم هستند و باید با هم تزریق شوند.

ویتامین بیوتین و بپانتن در چه غذاهایی یافت می شوند؟

در شرایط معمول این دو نوع ویتامین به وسیله مواد غذایی مختلف در بدن تأمین می شوند. مواد غذایی که این ویتامین ها را دارند شامل موارد زیر می‌باشند :

جگر، موز، قارچ، گوشت ارگانیک، زرده تخم مرغ، سویا و حبوبات، آجیل، ماهی، اسفناج، گل کلم.

خرید آمپول بیوتین

توصیه می کنیم برای خرید آمپول بیوتین و بپانتن چه ایرانی و چه خارجی به داروخانه های معتبر مراجعه کنید. این محصول را به هیچ عنوان از مراکز نامعتبر خریداری نکنید چرا که ممکن است عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

قیمت آمپول بیوتین و بپانتن در سال 1401

این دو آمپول از برند ایرانی در حال حاضر در داروخانه ها با قیمت 30 الی 33 هزار تومان به فروش می‌رسند. البته بیوتین آلمانی با قیمت گران تر در تعداد محدودی از داروخانه ها یافت می‌شود.

نظر کاربران