نکاتی درباره لیزر موی زائد

نکاتی درباره لیزر موی زائد

zahra ahmadi

نکاتی درباره لیزر موی زائد

لیزر موی زائد یکی از پرطرفدارترین و موثرترین روش های از بین بردن مو و توقف رشد آن در نواحی مختلف بدن است. متقاضیان و علاقه‌مندان به این روش روز به روز در حال افزایش‌ می باشند و بیشتر افراد از نتایج آن رضایت دارند. شما با انجام این کار از اپیلاسیون، انواع تیغ، انوع موبر و ... و مشکلاتی که دارند خلاص خواهید شد.

لیزر چیست؟

قبل از اینکه درباره لیزر موی زائد صحبت کنیم بهتر است بدانید که لیزر چیست؟ لیزر یک پرتوی نوری است. اما نوری که ویژگی‌های فیزیکی خاصی دارد. لیزرها در پزشکی و صنعت استفاده‌های زیادی دارند. در صنعت برای برش و در پزشکی از لیزر برای جراحی‌های حساس مثل جراحی چشم استفاده می‌شود.

لیزر موی زائد چگونه عمل می کند؟

بسته به کاربرد لیزرها، می‌توان ویژگی‌های خاصی در آن ها لحاظ کرد و آن ها را برای انجام یک کار خاص بهینه‌ سازی نمود. لیزر موهای زائد دقیقاً به نحوی طراحی شده که بدون اثر گذاشتن روی قسمت‌های دیگر پوست و بدن، با تاثیری که بر ریشه مو میگذارد، باعث حذف موهای زائد شود.

عملکرد لیزر موهای زائد به این صورت است که لیزر، روی ملانین‌های موجود در ریشه مو متمرکز شده و روی آن ناحیه تأثیر می‌گذارد و نهایتاً منجر به نابود شدن ریشه‌ی مو می‌گردد.

آیا عملکرد لیزر موی زائد روی همه افراد به یک شکل است؟

درباره لیزر موی زائد و تاثیر آن باید گفت افراد با پوست‌های روشن و موی ضخیم و تیره بهترین کاندید لیزر موهای زائد می‌باشند. عملکرد لیزر موهای زائد طی جلسات متعدد انجام می‌شود که این تعداد برای افراد مختلف متفاوت است و پیش‌بینی مطلوب به‌ طور میانگین 8 تا 10 جلسه است. این تعداد بنا بر رنگ و نوع پوست، رنگ و ضخامت مو، وضعیت هورمونی، مصرف دارو، میزان تماس پوست با نور آفتاب و نژاد افراد مختلف تغییر می‌کند.

درباره لیزر موی زائد و عملکرد آن چه می دانید

نتیجه استفاده از لیزر موی زائد چیست؟

هدف لیزر موهای زائد نازک و کرکی شدن و نهایتاً کاهش رشد مو ها می‌باشد.

به صورت کلی چند مدل لیزر داریم؟

لیزر الکساندرایت (طول موج 755 نانومتر): مناسب برای پوست‌های روشن و معمولی
سیستم لیزر دایود (طول موج 800 نانومتر): برای پوست‌های معمولی رو به تیره
لیزر‌های ان‏دیگ (طول موج 1064 نانومتر): برای پوست‌های تیره و برنز شده

تفاوت بین لیزر دایود و لیزر الکساندرایت در چیست؟

لیزر دایود diod

لیزر دایود، طول موج های 800 یا 810 نانومتری را ساطع می کند. بر عکس طول موج های کوتاه تر، از آسیب دیدن و تغییر رنگ پوست جلوگیری خواهد کرد. دستگاه دایود، برای درمان موهای ضخیم و تیره مانند زیر بغل و بیکینی گزینه مناسبی است.

لیزر الکساندرایت alexandrite

لیزر الکساندرایت طول موج 755 نانومتری را ساطع می کند. از لحاظ علمی، طول موج کوتاه تر، در درمان موی زائد تیره روی پوست های روشن بهتر عمل می کند.

در واقع این دستگاه می تواند گزینه مناسبی برای از بین بردن موهای زائد کمر و سینه برای مردان باشد.

لیزر موهای زائد تا چه اندازه موثر است؟

دستگاه لیزر موهای زائد با سوزاندن فولیکول های مو سعی در توقف رشد مو دارد. این دستگاه انواع مختلفی دارند که بسته به نوع پوست، رنگ پوست و نوع مو باید بهترین را انتخاب کرد. نظر به این که فکر مردم از انجام لیزر موی زائد این است که با انجام این کار تمام موهای زائد از بین می رود و دیگر رشد نخواهد کرد. انجام لیزر در جهت از بین بردن موهای زائد بدن به معنی توقف رشد فولیکول های مو می باشد.

نکته قابل توجه این است که اگر جلسات خود را در بازه های زمانی مشخص طی نکنید امکان بازگشت موها وجود دارد.

لیزر موهای بدن

موهای زائد بدن در خانم ها بسیار آزاد دهنده است. بسته به رنگ پوست و تار موها دستگاه مورد نظر را در کلینیک لیزر موی زائد تشخیص داده و به از بین بردن آن می پردازند.

لیزر موهای صورت

لیزر کردن موهای زائد صورت برای خانم ها و آقایانی که صورت پر مویی دارند مناسب است. این کار هم در کلینیک های تخصصی لیزر موهای زائد توسط پزشک متخصص انجام می شود.

لیزر موی زائد بیکینی

ناحیه بیکنی در خانم ها بسیار حساس است و باید از دستگاه لیزر مناسب برای این ناحیه استفاده کرد.

عوارض لیزر بیکینی

همه میگوند که لیزر کردن ناحیه بیکینی می تواند عوارض داشته باشد. اما باید بدانید که ناحیه لیزر شده اگر در معرض نور آفتاب قرار نگیرد هیچ مشکلی نخواهید داشت. با این کار میتوان گفت که عوارض لیزر ناحیه بیکینی به صفر خواهد رسید.

لیزر موی زائد آقایان

لیزر موهای زائد و بدن آقایان می‌تواند کمک زیادی بکند. به آن دسته از مردانی که احساس می‌کنند موهای بدنشان بیش از حد متراکم است یا اصطلاحا بسیار پرمو هستند.

آیا لیزر موهای زائد آقایان دردناک است؟

دستگاه‌ های لیزر و سیستم‌ های خنک کننده‌ جدید موجب می شود که درد لیزر قابل تحمل باشد ولی در کل این که لیزر دردناک باشد یا نه، به آستانه تحمل شما بستگی خواهد داشت.

شاید به این مطلب هم علاقه مند باشید: لیزر موی زائد در شیراز

عوارض لیزر موهای زائد چیست ؟

انجام هر کار زیبایی میتواند عوارضی را نیز به همراه داشته باشد. طبق تحقیقات پزشکان تاکنون هیچ گونه عوارض وحشتناکی نسبت به لیزر گزارش نشده است اما شایع ترین عوارض لیزر کردن شامل:

  • سوزش پوست. قرمزی و تورم بعد از لیزر به صورت موقتی
  • تغییرات رنگدانه به رنگ روشن یا تیره به صورت موقتی
  • سوختگى و تاول که باعث ایجاد لک هاى پررنگ یا کمرنگ دائمى در پوست مى‌شود.

توصیه‌ های بعد از لیزر موهای زائد

بعد از لیزر موی زائد ممکن است دچار تورم و قرمزی شوید. برای از بین بردن این موارد باید کارهای زیر را درست انجام دهید:

  • کمپرس یخ
  • استفاده از کرم مرطوب کننده
  • استفاده از ژل آلوئه ورا
  • دست کاری نکردن موهای زائد بدن

فواید لیزر موی زائد

لیزر کردن موهای بدن مزایای منحصر به فردی دارد. این موارد شامل :

  • صرفه‌جویی در زمان
  • صرفه‌جویی در هزینه رفع موهای زائد
  • در لیزر خبری از موی زیرپوستی نیست
  • لیزر موهای زائد بدون درد است
  • اثرگذاری زیاد
  • لیزر موهای زائد سالم و موثر است
  • تحریک موهاى در حال رشد
  • کاهش موهای زائد بدن به طور دائمی
  • شفاف تر و نرم تر شدن پوست
  • کاهش تحریک پوست
  • کاهش رشد موهاى در حال رشد

لیزر موهای زائد برای چه اشخاصی ممنوع است؟

لیزر موی زائد در نواحی مختلف، برای افرادی که بیماری و یا عفونت فعال در ناحیه مورد لیزر دارند و خانم های باردار ممنوع است.

چند روز بعد از لیزر موها می ریزد؟

بسته به دستگاه انتخابی شما طول مدت ریزش موهای زائد متفاوت است. اما به صورت کلی 10 روز بعد از انجام لیزر، ریزش مو باید شروع شود.ریزش مو در ناحیه لیزر شده، یک روند طبیعی دارد و معمولا بعد از 2 تا 3 هفته، موها شروع به ریزش خواهند کرد.

آیا امکان سرطان پوست پس از لیزر موهای زائد وجود دارد؟

تاکنون هیچ تحقیقی ثابت نکرده که استفاده از لیزر میتواند باعث سرطان باشد. تنها عوارض جانبی ثابت شده در این زمینه التهاب، قرمزی و تورم است.

 

نظر کاربران