لیزر موی زائد در مردان

لیزر موی زائد در مردان به همراه کاربردها و عوارض آن

پری چاوشی

بسیاری از آقایان ایرانی بدن پرمویی دارند و سوال خیلی رایجی که برایشان پیش وجود دارد این است که بهترین راه برای کاهش یا رهایی از این موها چیست؟ لیزر موی زائد آقایان در کلینیک های تخصصی به عنوان موثرترین روش رهایی از پرمویی برای مردان انجام می شود. اما آیا کاربردها و عوارض لیزر مردان را می دانید؟ امروز در این مقاله سعی کرده ایم تمام نکات مربوط به رفع موی زائد در آقایان با لیزر را بررسی کنیم پس با ما همراه شوید...

لیزر موی زائد آقایان چگونه است؟

لیزر موهای زائد برای مردان شگفت آور است. در این روش از ژل استفاده نشده پس هیچ نوع اثر شیمیایی یا چسبناکی باقی نخواهد گذاشت و برخلاف سایر روش‌ها، مواد شیمیایی وارد جریان خون یا غدد لنفاوی نخواهد شد.

لیزر موی زائد آقایان چگونه است؟

در واقع با لیزر ارگان‌های کوچکی به نام فولیکول مویی را از بین می برند و با این کار حجم زیادی از موهای نواحی مختلف بدن در آقایان از بین خواهد رفت.

در کلینیک های تخصصی لیزر موی زائد هم دستگاه تخصصی برای آقایان و هم برای خانم ها وجود دارد. اطلاعات آدرس و شماره تماس این کلینیک ها در لینک درج شده قرار گرفته است.

آیا لیزر برای از بین بردن همیشگی مو در مردان موثر است؟

در خصوص تاثیر لیزر موهای زائد برای آقایان باید این حقیقت را صادقانه بگوییم، که لیزر در بدن آقایان به اندازه خانم ها تاثیرگذار نیست. در واقع این به این معنا است که آقایان برای نتیجه گرفتن تعداد جلسات بیشتری نسبت به خانم ها باید طی کنند.  همچنین به احتمال بسیار زیاد نیاز به جلسات یادآور سالیانه بین 1 تا 4 جلسه را نیاز خواهند داشت.

آیا لیزر برای از بین بردن همیشگی مو در مردان موثر است؟

آیا لیزر موهای زائد آقایان دردناک است؟

دستگاه های لیزر و سیستم های خنک کننده جدیدی که در آنها وجود دارد تا حد بسیار زیادی توانسته درد را قابل تحمل کند، ولی در کل این که لیزر دردناک است یا نه، به آستانه تحمل شما بستگی دارد. در بیشتر موارد آقایان درد لیزر را در حد سوزن سوزن شدن خفیف مثل برخورد کش لاستیکی با پوست توصیف می‌کنند. اما اگر نمی دانید نحوه کم کردن درد بعد از لیزر چگونه است به لینک درج شده مراجعه کنید.

عوارض لیزر موهای زائد در بدن مردان

تصوری که عموما در مورد لیزر مو‌های زائد وجود دارد، آسیب به بافت‌های بدن، غده‌های لنفاوی و سیستم تناسلی است. در صورتی که هیچ یک از آنها تا کنون ثابت نشده است. از مختصر عوارض لیزر مو‌های زائد مردان عبارتند از:

  • در محل لیزر ممکن است التهاب مقطعی پوست رخ دهد.
  • تغییر رنگدانه‌های پوستی از دیگر عوارضی است که در این مورد گزارش شده است. اگر چه در مدت کوتاهی پس از عمل لیزر، رنگدانه‌های پوستی به حالت اولیه‌ خود برمی‌گردند.
  • در برخی از افراد احتمال پوسته پوسته شدن منطقه هدف وجود دارد که البته خطرناک نبوده و با مراقبت‌های لازم برطرف خواهد شد.
  • تاول‌های پوستی و بروز عفونت در محل لیزر، عارضه نادری است که در اثر عدم مهارت متخصص و استریل نبودن محیط کار رخ خواهد داد.

آقایان به چند جلسه لیزر نیاز دارند؟

برای موهای پشت و سینه‌ی آقایان معمولا 6 تا 8 جلسه‌ی درمانی با فواصل حدود 2 ماه (6 تا 8 هفته) می‌تواند نتایج بسیار خوبی داشته باشد.  طبق توصیه پزشکان متخصص پوست و مو اگر جلسات درمانی را در فواصل تنظیم شده تکمیل کنید، تراکم موها در منطقه‌ی تحت درمان بین 50 تا 85 درصد به صورت مادام‌العمر و دائمی از بین می روند.

سخن آخر:

رعایت نکات بهداشتی مسأله‌ مهمی است که در طول فرآیند لیزر باید به آن توجه داشته باشید. برای اطمینان از بازده بالای لیزر موی زائد مردان بهتر است به مراکز معتبر و با تجربه که در بالا معرفی کرده ایم مراجعه نمایید.

نظر کاربران