فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد

پری چاوشی

لیزر موهای زائد یکی از روش های نوین برای خلاصی همیشگی از شر موهای اضافی بدن است. فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد سوالی است که بسیاری از زیبا جویان از ما می پرسند. از این رو در این مقاله تصمیم گرفته ایم در این باره توضیح دهیم.

فاصله بین جلسات لیزر چقدر باید باشد؟

فاصله بین جلسه های لیزر با توجه به سرعت رشد مو در ناحیه مورد نظر بستگی دارد. مثلا در قسمت هایی از بدن که سرعت رشد مو بیشتر است لیزر باید در فواصل زمانی کمتری انجام شود. ان سوال بهتر است توسط پزشکان متخصص پوست و مو و یا تکنسین های لیزر تعیین شود. مدل دستگاه لیزر نیز می تواند در فواصل جلسات لیزر تاثیرگذار باشد.

اگر جلسه های لیزر با فاصله های بیشتری انجام شود خطری شما را تهدید نمی کند اما به موها فرصت داده می شود تا خود را بازسازی کنند. در این صورت احتمال دارد نیاز به جلسات بیشتری داشته باشید. همچنین اگر در فواصل زمانی کمتری جلسات لیزر خود را سپری کنید امکان التهاب پوستی و دیگر عوارض نیز به وجود می آید.

اگر به دنبال کلینیک های تخصصی برای لیزر موهای زائد در شیراز هستید، لطفا به لینک درج شده مراجعه نمایید.

فاصله بین جلسات لیزر چقدر باید باشد؟

3 دلیل وجود فاصله بین لیزر موهای زائد چیست؟

دلایل متعددی وجود دارد که وجود فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد را تایید می کند. اما سه تا از مهمترین آنها عبارت است از:

  • نیاز پوست به استراحت و بازسازی: این که بعد از هر جلسه لیزر، پوست شما کمی ملتهب می شود امری طبیعی است. بنابراین رعایت فاصله در جلسات لیزر موی زائد یک دلیل خوب برای استراحت دادن به پوست است. این کار باعث می شود التهابات پوستی التیام پیدا کرده و دچار سوختگی نشوید.
  • حذف موهای مقاوم: طی کردن جلسات لیزر به صورت منظم دلیل اصلی حذف موهای ضخیم پوستی است که به مرور با هر جلسه لیزر، نازک تر شده و از بین می روند. اشعه لیزر با عبور از پوست بر روی رنگدانه‌های مو حرارت وارد می‌کند، این حرارت به فولیکول مو (ریشه) منتقل شده و باعث آسیب آن می‌شود.
  • چرخه رشد مو: از آنجایی که موها در چرخه رشد هستند، تارهای مو بعد از طی کردن جلسات لیزر به فز خواب می روند. این یعنی ساقه ها از بین رفته اما ریشه همچنان در جای خود باقی است. رعایت فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد به شما کمک می کند تا بعد از مدتی ریشه مو نیز از بین برود.

فاصله زمانی مناسب و تعداد جلسات درمان برای هر منطقه

همانطور که ابتدای مطلب هم گفته شد، هر ناحیه از پوست به دلیل سرعت رشد متفاوت موها نیاز به فواصل زمانی متفاوت دارد. ما در جدول زیر فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد در هر ناحیه از بدن را مشخص کرده‌ایم:

نواحی بدن تعداد جلسات درمان فاصله زمانی مناسب
صورت و گردن 6 تا 8 جلسه 4 تا 6 هفته
بیکینی 5 تا 10 جلسه 4 تا 6 هفته
زیر بغل 6 تا 8 جلسه 4 تا 6 هفته
پا 3 تا 6 جلسه 4 تا 6 هفته
کمر 5 تا 7 جلسه 4 تا 6 هفته

در هر جلسه چند درصد از موهای زائد از بین میروند؟

طبق نظر پزشکان به صورت کلی بعد از اولین جلسه لیزر، بین 10 تا 25 % از تعداد موها کاهش پیدا می کند. با افزایش تعداد جلسات لیزر در فاصله های زمانی مناسب، تار موها نازک شده و رو به ریزش می روند. اگر چه انجام لیزر یک روش دائمی برای حذف موهای زائد نیست اما یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش رشد موهای زائد در مدت زمان طولانی می باشد.

آیا بعد از لیزر موهای زائد موها دوباره رشد می کنند؟

طبق تحقیقات پزشکان متخصص، بعد از اتمام جلسات لیزر می توانید تا سال ها از داشتم پوستی بدون مو لذت ببرید. همانطور که گفته شد به دلیل آسیب وارد شده به فولیکول های مو در نواحی مورد نظر، این فولیکول ها تا سال ها قادر به رشد مجدد نخواهند بود. اما بهتر است بعد از چند سال، دوباره یک جلسه لیزر را جهت پیشگیری از رشد مجدد موها انجام دهید.
ناگفته نماند که علل مختلفی مانند سطح هورمون ها و داروهای مصرفی می تواند منجر به بیدار کردن فولیکول ها به خواب رفته شوند. این موضوع با توجه به آناتومی بدن هر فرد بسیار متفاوت است.

آیا بعد از لیزر موهای زائد موها دوباره رشد می کنند؟

اگر به دنبال بهترین مرکز لیزر موی زائد در سعادت آباد هستید، به لینک درج شده مراجعه نمایید.

آیا بعد از لیزر می توان شیو کرد؟

بله. بهتر است بعد از هر جلسه لیزر اصلاح کنید تا در دوره درمانی خود تمام موهایی که قابلیت رشد مجدد دارند را بتراشید. البته بعد از انجام جلسه اول برای لیزر خودتان متوجه می شوید که مانند قبل نیاز به شیو ندارید.

تاثیر لیزر بر روی مو‌های زائد در مراحل مختلف رشد مو

به صورت کلی رشد مو طی سه مرحله انجام می شود و لیزر روی این مراحل به شرح زیر تاثیر می گذارد:

فاز رشد (آناژن): در واقع آناژن مرحله رشد فعال فولیکول های مو است که بیشترین پذیرش را در برابر نور و اشعه لیزر دارد. چرا که سرشار از پروتئین و ملانین است.

فاز انتقال (کاتاژن): بعد از مرحله آناژن که رشد کردن مو متوقف می شود فولیکول ها وارد مرحله کاتاژن که تنها 2 الی 3  هفته دوام دارد می شوند.

تاثیر لیزر بر روی مو‌های زائد در مراحل مختلف رشد مو

فاز استراحت (تلوژن): در این مرحله موها شروع به ریزش می کنند و فولیکول ها برای شروع یک چرخه جدید تحریک می شوند. در طول مرحله تلوژن، فولیکول های سالم روی پوست سر حدود 100 روز است، اما سایر نواحی بدن می توانند به طور قابل توجهی متفاوت باشند.

کلام آخر

پیشنهاد ما به شما این است که قبل از شروع لیزر با پزشک و یا تکنسین های حرفه ای در این زمینه مشورت نمایید. این کار به شما کمک می کند تا فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد را مشخص کرده و طبق همان برنامه پیش بروید. امیدواریم که این مقاله از وب سایت کلینیک زیبایی برای شما سودمند واقع شده باشد.

نظر کاربران