بعد از لیزر کی شیو کنیم؟

بعد از لیزر کی شیو کنیم؟

پری چاوشی

یکی از سوالات پر تکرار در بین مراجعه کنندگان این است که بعد از لیزر کی شیو کنیم و چگونه اینکار را انجام دهیم. ما در وب سایت کلینیک زیبایی در این مقاله تصمیم گرفته ایم پاسخ این سوالات را بدهیم. با ما همراه شوید.

یکی از بهترین و موثرترین روش های رفع موهای زائد، استفاده از لیزر است. برای رسیدن به یک نتیجه موثر و عالی باید یک سری نکات و قوانین مراقبتی را رعایت کنید. اصلاح و شیو بعد از لیزر یکی از مهمترین مواردی است که باید رعایت شود.

برای لیزر کی شیو کنیم؟

یکی از قوانین مربوط به لیزر، استفاده از ژیلت و تیغ قبل از شروع جلسه لیزر است که باید توسط تکنسین ها یا پزشکان متخصص گفته شود. اما به صورت کل فرد متقاضی باید در حدود 24 ساعت قبل از شروع جلسه لیزر خود با تیغ موهای زائد بدنش را شیو کند. چون تیغ فقط سطح بیرونی مو را کوتاه می‌کند و هیچ تاثیری روی ریشه، رنگ و فولیکول مو نمی‌گذارد. توجه داشته باشید که از هیچگونه لوسیون یا کرم برای بدن خود استفاده نکنید.

ما در لینک درج شده بهترین مراکز لیزر موی زائد در شیراز را به همراه آدرس و شماره تماس درج کرده ایم تا اگر به دنبال یک مرکز تخصصی در این زمینه هستید، به این مراکز مراجعه نمایید.

برای لیزر کی شیو کنیم؟

نکات مهم برای شیو کردن قبل از لیزر موهای زائد

همانقدر که لیزر اهمیت دارد، نکات مراقبتی قبل از لیزر نیز اهمیت دارد تا دچار آسیب و یا عوارض احتمالی نشوید. از مهمترین نکات شیو قبل از لیزر عبارت است از:

  • قبل از شیو کردن، پوست خود را لایه‌برداری کنید؛ با این کار سلول‌های مرده سطح پوست را از بین خواهید برد.
    بعد از شیو کردن مو‌ها به هیچ‌ عنوان از لوسیون و مرطوب کننده استفاده نکنید.
  • اگر احتمال می‌دهید پوستتان بعد از استفاده از تیغ تحریک شود، از ماشین‌های اصلاح برای کوتاهی مو استفاده کنید.
  • انتخاب دستگاه مناسب هم برای انجام این کار اهمیت بالایی دارد. لیزر الکساندرایت یکی از بهترین دستگاه‌های لیزر در جهان است. ازهمین‌رو بسیاری از کلینیک‌های زیبایی خرید لیزر الکساندرایت را در اولویت قرار می‌دهند.

بعد از لیزر کی شیو کنیم؟

یکی از سوالات پر تکرار بعد از اتمام جلسه های لیزر این است که چند روز بعد از گذشت لیزر می توان اصلاح کرد. بعد از اتمام جلسه، بهتر است چند روزی به پوست و مو ناحیه تحت درمان استراحت دهید. البته بدن هر فرد با فرد دیگری تفاوت دارد و واکنش‌ها متفاوت خواهد بود. با استفاده از کم دردترین دستگاه لیزر هیچ‌گونه واکنش ناخوشایندی روی پوست خود احساس نخواهید کرد.

توصیه بعدی ما این است که جهت جلوگیری از تحریک پوست حداقل سه تا چهار روز از اتمام جلسه صبر کرده و بعد برای شیو اقدام کنید. البته برخی از متخصصان و تکنسین های لیزر بر این باورند که بهتر است حداکثر دو بار بین هر دو جلسه لیزر موهایتان را شیو کنید. در هر صورت باز هم بهتر است برای تعداد شیو کردن بین جلسات از اپراتور خود سوال بپرسید.

بعد از لیزر کی شیو کنیم؟

آیا شیو بعد از لیزر ضروری است؟

دقیقا بین 7 تا10 روز بعد از انجام جلسه لیزر خود، شاهد ریزش موهای زائد خواهید بود. این موها همان فولیکول هایی هستند که در اثر بخورد با پرتوهای لیزر دیگر رشد نخواهند کرد. یکی از مهمترین مواردی که به شما کمک می کند تا از نتیجه لیزر خود راضی باشید، طی کردن درست و به هنگام جلسات است. اما شیو بعد از لیزر دقیقا با توجه ه سرعت رشد مو و نوع پوست شما بستگی دارد و ضرورت انجام این کار باید توسط پزشکان متخصص بررسی شود.

چند روز بعد از لیزر بیکینی شیو کنم؟

این که دقیقا بعد از لیزر بیکینی کی شیو کنیم سوالی است که برای پاسخ به آن باید به سراغ روند رشد و ریزش مو و چرخه آن برویم. یزش مو زائد و تاثیر لیزر روی آن، به چرخه رشد مو زائد بستگی دارد. مو در این چرخه رشد در سه حالت آناژن (فعال)، کاتاژن (توقف) و تلوژن (در حال استراحت) قرار می‌گیرد. لیزر مو زائد، مو‌های قرارگرفته در حالت آناژن را هدف قرار می‌دهد؛ به دلیل اینکه درصد بسیار کمی از مو‌ها، در این حالت هستند، فرد متقاضی به چندین جلسه لیزر نیاز خواهد داشت.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کرده ایم شما را با پاسخ به این سوال که بعد از لیزر کی شیو کنیم؟ آشنا نماییم. هر گونه کپی برداری از مطلب فوق بدون درج منبع پیگرد قانونی دارد. سپاس از توجه شما

نظر کاربران